2022-06-22, 12:10
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Somliga politiska troll hänger fast som iglar och förgiftar forumet. En del är rysstroll, andra PK-troll eller judehatartroll. Jag har i princip inget emot att olika åsikter och perspektiv vädras på forumet, men vissa politiska troll (ofta med många konton) förgiftar och fördärvar trådar.

Borde vi inte hela tiden uppmuntra varandra att ignorera dessa värdelösa troll så att trådarnas kvalité höjs?
Citera
2022-06-22, 12:18
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Problemet är väl att vi inte kommer att kunna enas kring vilka som är troll.
SD-blivna har ju en tendens att kalla alla som inte håller med dem för troll, medan de inte fattar att nyreggade konton som skriver "vi invandrare ska knolla era svenskars mammor" är troll från deras egna led.

Men i princip håller jag med, och jag ignorerar redan ett stort antal uppenbara högertroll.
Citera
2022-06-22, 12:19
Medlem
Ja, det är väl fullt vettigt o skita i sånt Du inte är intresserad av? Men jag tror man ska passa sig för att kalla folk. Troll.
Citera
2022-06-22, 12:52
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Somliga politiska troll hänger fast som iglar och förgiftar forumet. En del är rysstroll, andra PK-troll eller judehatartroll. Jag har i princip inget emot att olika åsikter och perspektiv vädras på forumet, men vissa politiska troll (ofta med många konton) förgiftar och fördärvar trådar.

Borde vi inte hela tiden uppmuntra varandra att ignorera dessa värdelösa troll så att trådarnas kvalité höjs?
Det finns en urgammal oskriven lag från 80-talet som säger att man ska ignorera troll helt och hållet. Oavsett vad det trollas om. Även trollen har rätt att uttrycka sig men de äger inte rätten att bli besvarade.
Citera
2022-06-22, 12:56
Medlem
Synitizes avatar
Du väljer ju själv vad du lyssnar till och tar in, alla har ett fritt val. Sen förstår jag att det är viktigt att man gör som gruppen i det här landet. Det verkar vara viktigare att hålla med en majoriteten. Nåväl, fritt val.
Citera
2022-06-22, 12:57
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory

Alltså jag åste säga att jag inte riktigt förstår det här. Det som ju är intressant med Flashback är ju att det finns olika åsikter, och att utbyta argument med folk som har helt andra perspektiv kan vara intressant. Jag får väl erkänna att jag någon gång vridit lite extra på ett argument som jag kanske inte skulle göra irl, för att se vat det leder - som ett skags experiment.

Problemet är ju det attalltför många istället vör att artigt och belevrat argumentera, förfaller till obseniteter och okvädningsord - det är ett otyg. Ett annat problem är att moderaterna försöker styre FB till att bli en högerextrem propaganda sida. Då tappar forumet sin funktion och betydelse.
Citera
2022-06-22, 13:22
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Tycker det är nog jävligt som det är idag då vissa tycks se det som sin livsuppgift att spåra troll. Var väl kul i början men då var det främst endast uppenbara troll som ”hängdes ut” eller vad man ska kalla det.

Idag känns det mer som att alla är troll sålänge de har en avvikande åsikt vilket är jäkligt trist. Argumentera mot argumenten är det ett troll så ignorera och rp:a. Förpesta inte tråden med att anklaga folk för att vara troll.
Citera
2022-06-22, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Idag känns det mer som att alla är troll sålänge de har en avvikande åsikt vilket är jäkligt trist. Argumentera mot argumenten är det ett troll så ignorera och rp:a. Förpesta inte tråden med att anklaga folk för att vara troll.
Rp:a för vadå?
Citera
2022-06-22, 13:34
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Rp:a för vadå?

Trams om det nu är trams. Annars får man väl anmäla som övrigt och beskriva vad man anser vara problematiskt.
Citera
2022-06-22, 13:36
Medlem
Det är nog förgäves, för det kommer alltid att finnas sådana som matar trollen. Vissa argumenterar för att man ska bemöta trollen för att hindra någon enskild vilsen läsare att köpa trollens argument. Personligen tycker jag att alla borde ignorera gamla inaktiva konton med några få inlägg som mitt i allt under en skandal eller märkvärdig händelse plötsligt aktiverar sig och börjar skriva massor av inlägg i en tråd.
Citera
2022-06-22, 13:38
Medlem
Hazizas avatar
Finns några uppenbara hbtards+/miljöaktivister som ständigt försöker reta upp folk men det är bara att skita i dom!
Citera
2022-06-22, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Trams om det nu är trams. Annars får man väl anmäla som övrigt och beskriva vad man anser vara problematiskt.
Ja, om det är trams så är det ju 0.03, men det är inte mot reglerna att trolla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in