2022-06-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farstaatp
Det är rektorn på edströmska gymnasium som blivit knivhuggen, antagligen har gärningsmannen säkert tagit ett och annat och fått nån psykos

Hur vet du detta ?
Citera
2022-06-21, 12:58
Medlem
VLT skriver nu också i en separat artikel att regionala insatsstyrkan varit på plats i Västerås; det verkar ha varit på adressen Vasagatan 39 som nämndes tidigare här i tråden. Det var dock i ett annat ärende.
Citera
2022-06-21, 13:02
Medlem
För att jag jobbar på skola och min chef (rektor) kom in och berättade det för oss. Relativt liten bransch ändå gymnasieskolorna, alla känner alla.

Tydligen ska gärningsmannen varit 16 år och haft en hund med sig också
Citera
2022-06-21, 13:03
Medlem
Jaha är det någon som kan bekräfta att det är rektorn JP som är ett av BO ?
Citera
2022-06-21, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Med tanke på GMs uppskattade ålder så är det nog inget "skoldåd" då...

16 var gärningsmannen enligt min skolas källor
Citera
2022-06-21, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Finns motiv mot rektorn eller hade han bara otur?

Ingen aning faktiskt
Citera
Medlem
Citat:
För att jag jobbar på skola och min chef (rektor) kom in och berättade det för oss. Relativt liten bransch ändå gymnasieskolorna, alla känner alla.

Men fy min dotter går där ute på den skolan och känner båda rektorerna sen jag var liten. Är d J.P eller C.E
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svan82
Men fy min dotter går där ute på den skolan och känner båda rektorerna sen jag var liten. Är d J.P eller C.E

Vet faktiskt inte min rektorn sa att det var den mest nyanställda
Citera
2022-06-21, 13:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

16 åring ute och spankulerar kl 08.30 med kniv och hund. Låter lite osvenskt tycker jag.
Citera
2022-06-21, 13:08
Medlem
Citat:

Så kan det röra sig om en missnöjd elev ? som kanske tagit något preparat som gör dig mer flygredo än tekniker
Citera
2022-06-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
16 åring ute och spankulerar kl 08.30 med kniv och hund. Låter lite osvenskt tycker jag.

Låter väldigt svenskt & white trash i mina öron, speciellt med hund.
Får en bild av en trasig emoliknande varelse med nån form av rottweiler med sig. Antagligen knaprat ksalol/blåbär hela natten och sedan gett sig iväg mot skolan
Citera
2022-06-21, 13:16
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVise73
Låter väldigt svenskt & white trash i mina öron, speciellt med hund.
Får en bild av en trasig emoliknande varelse med nån form av rottweiler med sig. Antagligen knaprat ksalol/blåbär hela natten och sedan gett sig iväg mot skolan
Jo. Men det finns fortfarande frågetecken, 16 år eller "16" år? Vid den tiden går en 16-åring till skolan medan en "16-åring" är på väg hem från nattens drogbryt.

Åldern och vansinnesdåd skriker medelålders afghan, det går inte att förneka. En svensk kille hade gått till sin skola och röjt loss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in