2022-08-19, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthehero222
Tror inte du har alla hemma faktiskt. Hur skulle det se ut om alla gjorde sin egen bedömning på vad som är lämpligt eller inte att stoppa i sig? Det behövs en helhetsbedömning på patienten av en läkare, inte en pillersnubbe från Flashback.

Tja, det skulle se ut precis som idag? Och du verkar fortfarande inte fatta: Poängen är att du inte vet vad antipsykotiska gör, och har en helt missvisande bild av vad som händer. Du har massa åsikter om ett ämne du inte ens har basala kunskaper inom. Varför?
Citera
2022-08-19, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Tja, det skulle se ut precis som idag? Och du verkar fortfarande inte fatta: Poängen är att du inte vet vad antipsykotiska gör, och har en helt missvisande bild av vad som händer. Du har massa åsikter om ett ämne du inte ens har basala kunskaper inom. Varför?
Vilken pajas du är!

- konstiga drömmar och mardrömmar

- självmordstankar och försämring av depression

Bara några av biverkningarna.
Citera
2022-08-20, 10:58
Medlem
Citat:
Vilken pajas du är!

- konstiga drömmar och mardrömmar

- självmordstankar och försämring av depression

Bara några av biverkningarna.

Du pratar om SSRI, inte antipsykotika.
Citera
2022-08-20, 15:43
Medlem
Citat:
Du pratar om SSRI, inte antipsykotika.
Quetiapin, tillhör inte det antipsykotika gruppen enligt dig?
Citera
2022-08-21, 09:14
Medlem
Citat:
Quetiapin, tillhör inte det antipsykotika gruppen enligt dig?

Läs på ordentligt om du nu ska försöka bilda dig. " Dessa symtom kan förvärras när du börjar behandlingen, eftersom det tar tid innan läkemedel av den här typen har effekt, vanligtvis cirka 2 veckor, men ibland längre tid."

Med SSRI så orsakar dom högre självmordsrisk bland speciellt tonåringar, med antipsykotika så är det en bieffekt av att det tar tid för insättningen.
Citera
2022-08-23, 15:21
Medlem
Citat:
Läs på ordentligt om du nu ska försöka bilda dig. " Dessa symtom kan förvärras när du börjar behandlingen, eftersom det tar tid innan läkemedel av den här typen har effekt, vanligtvis cirka 2 veckor, men ibland längre tid."

Med SSRI så orsakar dom högre självmordsrisk bland speciellt tonåringar, med antipsykotika så är det en bieffekt av att det tar tid för insättningen.
Omöjligt att hålla ett samtal med dig. SSRI har inte varit ett ämne från min sida.
Dina antaganden fladdrar iväg lite från diskussionen.
Rekommenderar dig att läsa på ordentligt innan du ger råd på nätet. Fast det här är Flashback, sidan är full av besserwissers med total avsaknad av kunskap. Jag behöver inte vara orolig att någon följer dina råd att ge antipsykotika till barn.
Just den sorten som nämns i tråden rekommenderas inte till barn under 18 år.
Citera
2022-08-23, 20:22
Medlem
Citat:
Omöjligt att hålla ett samtal med dig. SSRI har inte varit ett ämne från min sida.
Dina antaganden fladdrar iväg lite från diskussionen.
Rekommenderar dig att läsa på ordentligt innan du ger råd på nätet. Fast det här är Flashback, sidan är full av besserwissers med total avsaknad av kunskap. Jag behöver inte vara orolig att någon följer dina råd att ge antipsykotika till barn.
Just den sorten som nämns i tråden rekommenderas inte till barn under 18 år.

Bieffekterna du citerar är för SSRI. Du har inte förstått skillnaden, det är problemet.

Snälla, citera där jag skrivit att jag tycker att man ska ge sina barn antipsykotika?
Citera
2022-08-23, 21:16
Medlem
Citat:
Bieffekterna du citerar är för SSRI. Du har inte förstått skillnaden, det är problemet.

Snälla, citera där jag skrivit att jag tycker att man ska ge sina barn antipsykotika?

Du har inte förstått att FASS.se är till för allmänheten, så vem som helst kan kolla upp vad du påstår.
Citera
2022-08-24, 00:24
Medlem
Citat:
Du har inte förstått att FASS.se är till för allmänheten, så vem som helst kan kolla upp vad du påstår.

Precis vad jag tänkt när jag läst alla era inlägg.. här har ni allt ni behöver veta om Quetiapin

https://www.fass.se/LIF/product?user...20071105000022
Citera
2022-09-05, 15:37
Medlem
Hydraheads avatar
Rättegång lades ut idag i Prime crime. (appen dock)
Dags för kaffe och lyssning.
Senast redigerad av Hydrahead 2022-09-05 kl. 15:37. Anledning: Korrigering
Citera
2022-09-06, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nu har åtal väckts mot Alex Engström för två fall av försök till mord samt ringa narkotikabrott.

Delar av attackerna finns dokumenterade på film.

Rektorn var den som blev angripen först. När han ropade på hjälp ingrep den andre mannen och blev då även han knivhuggen.

Det framkommer också att det var extremt nära att polis tvingades avlossa varningsskott mot Alex då han initialt inte släppte kniven på polisens uppmaningar.

Sökhistoriken i Alex dator visar att han sökt på saker som "The boy who grew up to kill 35 people in 24 h", "The psycho who massacred 12 people", "Bob höggs i halsen av sin bror, var helt svart i ögonen" och "almost getting away with murder".

Han berättar att han röker cannabis nästan dagligen och får Xanor (en bensodiazepin) av sin pappa. På morgonen innan mordförsöken skriver han till en vän att han har psykoser och "Jag är en bitch med svagt psyke".

I förhör erkänner Alex att han hade uppsåt att döda de två männen. Enligt honom trodde han att de var civilspanare som var ute efter honom.

Västmanlands tingsrätt:

Länk funkar inte. Har du möjlighet att ladda upp igen?
Citera
2022-09-06, 05:22
Medlem
Hur va det med morsan hans, är hon fortfarande frånvarande i detta och kör sitt egna race
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in