2022-06-26, 01:12
Medlem
Har man kommit fram till vad motivet var?

Gärningsmannen och brottsoffren skall inte ha några kopplingar till varandra, har jag förstått det som.
Citera
2022-06-26, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvissla
Min fetning.

Din teori förutsätter att 16-åringen skulle ha blivit informerad om den insats polisen planerade att genomföra. Sist jag kollade anslås inte insatsstyrkornas aktiviteter på text-tv dagen innan...
Nej, då var jag otydlig - förlåt. Något stort bör ha hänt som gjort att gm känt sig pressad av situationen. Han kan ana att polisen är på väg, men kanske inte insatsgrupp en. Jag tror att det blir en intressant FUP som sträcker sig över mer än bara knivdådet.
Citera
2022-06-26, 08:27
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbjornen.
Sjätte största tätort. Är ju ingen byhåla. Sen är det så att vi har ju polishuset nere i city och detta hände ju nere på city.

City är litet och halvt övergivet. Privat biltrafik är begränsad.
Om poliserna satt i bilen så tar de sig dit på en minut.
Citera
2022-06-26, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Nja med blåljus tar det nog kanske 3 minuter från Polishuset, om man kör genom city där det annars är biltrafik förbjuden numera, men patrullen som var först på plats var ju i kvarteret bredvid när de fick larm så de var på plats ca 1 minut efter att det kvitterat larmet.

Ja, det var väl insatsstyrkan som grep 16 åringen eller är det fel?
Citera
2022-06-26, 13:11
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leuko
Ja, det var väl insatsstyrkan som grep 16 åringen eller är det fel?
Det var inte någon insatsstyrka, en vanlig IGV patrull var det som var först på plats.
Citera
2022-06-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasteX
Vi har ¨detektiver¨ som , hanes-torped, MentalTraslojd, Fejda86, FrasteX, Mmwmn89, karlinge och BrotherLouie123, som inom några dagar börjar skjuta hejvilt med anklagelser om vem GM kan vara utan några riktiga bevis.

Men din dumme fan…jag har för helvete inte anklagat någon, jag ville få ut namnen på berörda personer (läs förklaringar kring alla asterixer) efter att vad tyckte verkade trovärdigt när en person delgav att hen fått reda på av en granne till MGM bekräftade att han blev tagen för dådet.

Välkommen till Flashback och jag hoppas du försvinner här ifrån.

Du säger att du inte har anklagar någon men du ville få ut namn, på bland annat misstänkta personer. Innan ens det fanns någon officiell källa som kunde bekräfta vem MGM var. ¨fått reda på av en granne¨, hörsägen, din definition av vad som är trovärdigt är obekräftade hörsägen källor. Riktigt Tintin material(och du kallar mig för ett dumt fan)

Jag får tacka för ditt varma mottagande på Flashback.
Citera
2022-06-26, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthehero222
Läser du flashback för att få korrekt information så är det helt fel forum. Här spekuleras det vilt. Känner du GM så gå inte in och läs är min rekommendation. Här kan du inte förvänta dig någon moral 😜

Jag känner inte GM. Jag skulle absolut strunta flashback om det inte var för faktumet att det är väldigt många människor som läser på detta forum och antalet troll som skriver här är helt makalöst. Man kan inte vägra spela spelet och förvänta sig att allt kommer att lösa sig. Om man inte bemöter dem här så vinner dem
Citera
2022-06-26, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ehhh... välkommen till ett forum till för spekulationer.

Det finns värre saker i detta ärende, som att två personer och kanske fler kunde fått sätta livet till. Dina invändningar känns rätt futtiga i sammanhanget.

Så här i efterhand får man se lite positivt på denne dåres agerande om nu ingen fick sätta livet till. Nu får samhället åtminstone en möjlighet att ta tag i problembarnet och man kanske kan undvika framtida tragedier.

Det är absolut tragiskt att det slutade att med någon som behövde åka upp till sjukhuset med livshotande skador.

Förändrar dock inte faktumet att det är inte bara på denna tråd som vi har alla möjliga sorters anklagelser utav många olika personer. Och inte bara i detta fall utan det har pågått i åratal, i alla möjliga sorters händelser.(och det är många, många oskyldiga personer som har blivit uthängda) Man måste se den större bilden
Citera
2022-06-26, 17:50
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasualViewer
Det är absolut tragiskt att det slutade att med någon som behövde åka upp till sjukhuset med livshotande skador.

Förändrar dock inte faktumet att det är inte bara på denna tråd som vi har alla möjliga sorters anklagelser utav många olika personer. Och inte bara i detta fall utan det har pågått i åratal, i alla möjliga sorters händelser.(och det är många, många oskyldiga personer som har blivit uthängda) Man måste se den större bilden
Har nära bekanta som också råkat ut för skitsnack när en anhörig blev mördad.

Vissa på den här sidan är asgamar som verkligen gottar sig i andras tragedier. Om inte familjen runt en GM eller BO läser på Flashback så gör garanterat andra i samma by, stad, område med flera och på det viset blir det en äcklig löpeld. Extra snuskigt när så kallade vänner hjälper till att sprida dynga allt för att vara någon på Flashback.

Önskar ingen olycka, men i såna här fall tänker jag att det vore bra om asätarna fick smaka på sin egen medicin. På något vis.

Ser att du har en nyskapad användare med enbart några få inlägg och tänker att du är en som känner människorna i GM:s närhet. Hyggligt av dig isåfall att du går in och rättar råttorna härinne även om de egentligen inte bryr sig. Eloge!
Citera
2022-06-26, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CasualViewer
blablabla
Sen har vi klarsynte och objektive bror duktig, CasualViewer, som lägger timmar på ett långt inlägg för att förklara hur andra flashbackskribenter agerar. Vad ville du ens ha sagt? Du har inte fel i sak, men så här ser ju kort sagt varenda tråd ut på FB när det råder oklarheter om MGM. Att luska är själva essensen i ABoK, och har alltid varit. Om det sedan kan bedömas vara respektlöst eller ej, ja det är väl upp till var och en att avgöra. Jag har i alla fall inte skrivit nedvärderande om knivmannen eller hans anhöriga, och spekulationerna i det tidiga skedet visade sig ju dessutom stämma.
Citera
2022-06-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Är det lagligt att lägga upp den på flashback forum?

Man måste väl kanske i alla fall veta gärningsmannens namn, innan man kan begära ut sådant?
De klart de lagligt,?
Citera
2022-06-27, 11:27
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasteX
Vi har ¨detektiver¨ som , hanes-torped, MentalTraslojd, Fejda86, FrasteX, Mmwmn89, karlinge och BrotherLouie123, som inom några dagar börjar skjuta hejvilt med anklagelser om vem GM kan vara utan några riktiga bevis.

Men din dumme fan…jag har för helvete inte anklagat någon, jag ville få ut namnen på berörda personer (läs förklaringar kring alla asterixer) efter att vad tyckte verkade trovärdigt när en person delgav att hen fått reda på av en granne till MGM bekräftade att han blev tagen för dådet.

Välkommen till Flashback och jag hoppas du försvinner här ifrån.

Vad fan har jag "detektivat" ditt jävla orpon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in