• 1
  • 2
2022-06-26, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puruks
Tack för ditt svar, det hjälper att höra att jag inte är ensam. Ett par års kris lät också bra eftersom jag är inne på ett och ett halvt hittills. Jag ser ljuset i tunneln faktiskt, från att bryta ihop dagligen så kan jag nu gå flera dagar i sträck utan. Nu ska jag bara hitta tillbaka till glädje och att se fram emot saker också.
Skönt att du ser ljuset i tunneln! Sköt om dig
Citera
2022-06-26, 20:12
Medlem
Wretch32s avatar
Du har 2st alternativ:

1). Erkänn dig besegrad av livet aka "lägga sig ner och dö".
2). Börja leva ditt bästa liv vid 40-års ålder.

Min fråga som jag tycker att du borde ställa till dig själv är följande:
"Vill du hellre börja leva sent i 40-års åldern eller aldrig ha levt på riktigt när du ligger på din dödsbädd?"

Frågan är självklart enkel att svara på.
Men det är bara du som kan rädda dig själv ur det här.
Det är bara du som kan ta intitativet att börja jobba på dig själv inom dom området som du själv anser dig "lacking".

Sen måste du sluta jämföra ditt 40-åriga liv med dina vänner i samma ålder.
Dom lever sitt liv efter sina drömmar/värderingar.
Du måste börja att leva för dig själv och för vad du själv faktiskt vill åstakomma med ditt liv.

Jag kan lova dig att alla dina jämnåriga vänner med Hus, fru, 2st barn och ett framgångsrikt jobb inte är så lyckliga som dom försöker få det att framstå.

Du måste börja leva ditt liv efter dina egna villkor.

"It´s never to late to become the person that you were meant to be"
Citera
2022-06-27, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Du har 2st alternativ:

1). Erkänn dig besegrad av livet aka "lägga sig ner och dö".
2). Börja leva ditt bästa liv vid 40-års ålder.

Min fråga som jag tycker att du borde ställa till dig själv är följande:
"Vill du hellre börja leva sent i 40-års åldern eller aldrig ha levt på riktigt när du ligger på din dödsbädd?"

Frågan är självklart enkel att svara på.
Men det är bara du som kan rädda dig själv ur det här.
Det är bara du som kan ta intitativet att börja jobba på dig själv inom dom området som du själv anser dig "lacking".

Sen måste du sluta jämföra ditt 40-åriga liv med dina vänner i samma ålder.
Dom lever sitt liv efter sina drömmar/värderingar.
Du måste börja att leva för dig själv och för vad du själv faktiskt vill åstakomma med ditt liv.

Jag kan lova dig att alla dina jämnåriga vänner med Hus, fru, 2st barn och ett framgångsrikt jobb inte är så lyckliga som dom försöker få det att framstå.

Du måste börja leva ditt liv efter dina egna villkor.

"It´s never to late to become the person that you were meant to be"

Det känns som att du bara läste rubriken på mitt inlägg…det du skriver är precis det jag inte upplever att jag känner, därav inte en klassisk 40-årskris.
Citera
2025-05-17, 10:23
Medlem
Jag hade en rejäl kris när jag skulle fylla 40. Man skulle ju ha gjort en massa. Jämförde sig med andra.
En del säger att åldern bara är en siffra.
Really? Jag märker skillnad nu när jag är 50+
Men det kanske är individuellt.
Citera
2025-05-17, 17:54
Medlem
Äldre tråd...

Men om man är kvinna och mår sådär som ts beskriver så tycker jag man ska gå och få kollat sina hormoner. Ett tidigt klimakterie, pms besvär, för klimakterie osv. Det är ovärt att behöva må så och hjälp finns ju att få. Visst en kris kanske men samtidigt så enkelt att kolla så inte roten till psykisk ohälsa är kroppslig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in