2022-06-21, 02:13
Medlem
Geomeisters avatar
Teenage Mutant Ninja Turtles var hur stort som helst under sent 80-tal och tidigt 90-tal. Figurer i mängder, spel till NES/SNES/Gameboy/Sega Mega Drive, filmer, TV-serie och allt du kan tänka dig.

Några av spelen blev klassiska. Skulle nog främst säga TMNT IV: Turtles in Time. Ett av Super Nintendos mest ikoniska spel trots alla hundratals som gjordes.

Nu har vi fått ett nytt Beat 'Em Up spel där i mångt och mycket gått tillbaka till den gamla stilen. Det är mycket nostalgi både till serierna, men också hintar till de gamla spelen.

Har ni spelat detta? Vad tyckte ni? Är det något som kommer locka fler än gamla nostalgiker?
Citera
2022-06-21, 02:42
Medlem
Kongruensbojds avatar
Mike Matei spelar det i en nyligen upplagd video. Ser riktigt grymt ut. Verkar utspela sig på 90-talet dessutom så där har utvecklarna tänkt till.

https://youtu.be/cAddPjwvuHo
Citera
2022-06-21, 10:03
Medlem
Jag kommer definitivt att skaffa detta. Älskade ju Turtles in Time på SNES, och detta verkar vara i liknande stil fast bättre.

Kommer även att skaffa Cowabunga Collection när nu den släpps framåt hösten.
Citera
2022-06-21, 21:09
Medlem
Geomeisters avatar
Har detta via dator och klarat det. Likt de flesta andra Beat 'Em Up är det inget gigantiskt spel utan mer något som är lätt att bara spela utan tidigare kunskap.

Det är mängder av nostalgi och hintar till gamla spel inom TMNT-serien. Jag kan tänka mig att de som skapat detta nördat ner sig rejält i TMNT-världen innan/medan de skapade spelet.

Det är skillnader från Turtles in Time, men på det stora hela likt.

Vad gillar jag mest? Alla detaljer och aktioner från fienden. Det är långtifrån gamla NES-spel där alla gubbar agerar exakt likadant.

Vad ogillade jag mest? Tydligen ska de ha röster från originella röstskådespelare, men tycker rösterna ändå känns fel. Tycker de känns för mesiga/snälla. TMNT har attityd och det saknas lite kan jag tycka.

Om spelet gör bra ifrån sig och de gör en efterföljare inom rimlig framtid tror jag den har potential att bli ännu bättre. Inte lika fast i nostalgi och kanske vågar ta spelstilen ett steg längre.
Citera
2022-06-22, 03:38
Medlem
Till vilket system?
Citera
2022-06-22, 14:06
Medlem
Tror spelet ska finnas till alla plattformar, både PC (Steam), Switch, Xbox, Playstation.
Citera
2022-06-22, 16:08
Medlem
BigFatCones avatar
En mycket bra uppföljare till Turtles-spelen från 90-talet. Same-same, but different in a tasty way. Det enda som jag inte är förtjust i, det är pixelgrafiken. Fuck den och ge mig moderna shaders istället.

Jag och vapendragaren kan klara Turtles in Time på hard med max antal live och continues som andra tar en promenad i parken, men Shredder's Revenge blev för mycket. Jag misstänker att svårighetsgraderna egentligen är 1 spelare, 2 spelare och 3+ spelare.
Citera
2022-06-23, 16:15
Medlem
PeterJihadis avatar
Ett finfint lir som jag drog ner med en gång till Ps5. Ämnat för oss retro lovers, musiken och miljöerna är en tidsmaskin tillbaks till hockeypulvrets, pogsens och VHS-hyrfilmernas storhetstid. Även lite nya, schyssta inslag med såsom specialattacker och levelsystem. Som spelutvecklarna lagt in på ett snyggt vis, utan att förstöra den viktiga nostalgin i spelupplevelsen.

5/5
Citera
2022-06-23, 18:39
Medlem
Har testat första banan! Är helt såld. Allt från introlåten (som är från 90-tals cartoon) till spelkänslan som är precis som Turtles in Time på SNES! Kommer hoppa på detta igen efter midsommar! Riktigt bra!
Citera
2022-06-23, 19:49
Medlem
BigFatCones avatar
Jag tycker att titellåten går för långsamt, jag är ju van vid 80-talsversionen.
Citera
2022-06-23, 20:04
Medlem
Jo möjligen! Den är ju lite ”moderniserad” men om man jämför med de mesta som blir moderniserat i dagsläget (all Female ghostbusters låten bland andra) så är den rätt okej
Citera
2022-06-25, 21:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leond
Jo möjligen! Den är ju lite ”moderniserad” men om man jämför med de mesta som blir moderniserat i dagsläget (all Female ghostbusters låten bland andra) så är den rätt okej
Ja, och att det är Mike Patton från Faith No More som sjunger gör ju inte saken sämre. Men jag tycker ändå att originalet är lite mer party.
Och jag saknar Mikeys "Parteeeh". Men men, det är ju bara kosmetika och spelet är klockrent.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in