Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-20, 14:50
Medlem
Enligt uppgifter till Aftonbladet har en kvinna hittats död i terrängen norr om Stockholm.

Polisen kan bekräfta att en person har hittats död utomhus men vill inte detaljer.

– Vi fick in larmet 14.03 och då kom det in som ett hjärtstopp. Men eftersom vi inte vet dödsorsak har vi inlett en förundersökning om mord. Vi har ingen identitet på personen, säger Carina Skagerlind, polisens presstalesperson i region Stockholm.
Från svt
Polis är på plats i Kungsängen i Upplands-Bro kommun efter att en död person hittats utomhus. En förundersökning om mord har inletts.
– Vi kan inte utesluta att ett brott har skett
Länkar

AFTONBLADET
EXPRESSEN
SVT
POLISEN
Nån som vet något?
Senast redigerad av 21.savage 2022-06-20 kl. 15:28.
Citera
2022-06-20, 15:05
Medlem
DavidBackssson1212s avatar
Har någon koll på vart i Kungsängen?
Citera
2022-06-20, 15:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Varför nämner man mord och samtidigt hjärtstopp?

Rubriksätter polisen det som mord om det inte uppenbart är något annat?

Låter mysko...
Citera
2022-06-20, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Varför nämner man mord och samtidigt hjärtstopp?

Rubriksätter polisen det som mord om det inte uppenbart är något annat?

Låter mysko...

Kan väl vara att den som hittade kvinnan trodde det var hjärtstopp och rapporterar det så.
Polisen är inte alls säker på att så är fallet så man startar en utredning om mord för att inte förlora tid.
Att få brottsplatstekniker att börja jobba kräver väl det?
Citera
2022-06-20, 15:39
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidBackssson1212
Har någon koll på vart i Kungsängen?

Finns ju inga bilder eller någonting.

Jag ska absolut kolla in bilderna när jag kommer hem igen om några timmar om det går att identifiera plats utifrån ev bilder om ingen hunnit före.

Känner till terrängen utanför/i orten någorlunda väl.
Citera
2022-06-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Finns ju inga bilder eller någonting.

Jag ska absolut kolla in bilderna när jag kommer hem igen om några timmar om det går att identifiera plats utifrån ev bilder om ingen hunnit före.

Känner till terrängen utanför/i orten någorlunda väl.

Sägs i lokala grupper att hon hittats i närheten av e18 avfart kungsängen, som jag tolkar det typ rådjursvägen.
Citera
2022-06-20, 15:46
Medlem
Att folk går i skogen och drabbas av hjärtinfarkt eller annat dödligt är inget direkt ovanligt. Att polisen startar en mordutredning är rutin tills dess att tekniker och/eller obduktion visar att det handlar om en naturlig död. Då läggs givetvis mordutredningen ner.
Man kan dra en parallell med att en utredning om mordbrand alltid inleds när en eldsvåda har utbrutit, men om och när det visar sig att branden inte var anlagd läggs utredningen ner omgående.
Citera
2022-06-20, 15:48
Medlem
Denna bild finns på expressen https://imgur.com/a/eNyRzyL
Citera
2022-06-20, 15:54
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Sägs i lokala grupper att hon hittats i närheten av e18 avfart kungsängen, som jag tolkar det typ rådjursvägen.

Tack! Vet precis vart det är. Hittades hon inne i skogen eller på grusvägen?
Citera
2022-06-20, 16:01
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Denna bild finns på expressen https://imgur.com/a/eNyRzyL
Är definitivt inte säker, men utifrån den bilden skulle jag tippa på att de står parkerade på Rankhusvägen (efter vad tidigare skribent skrivit om e18-infarten). Gör bedömningen utifrån att större skyltar syns. Ser ut som att det är på den större asfalterade vägen utryckningsfordonen står och inte på någon av de mindre grusvägarna. Finns bara en asfalterad väg där vilket är Rankhusvägen, och inte ens hela den är asfalterad.. Om det inte gjorts på sistone vilket jag inte tror.

Edit; Det är väldigt nära E18-avfarten. Man går/åker över en vägbro som går över E18 för att komma till området och tror att blåljusen står nära vägbron.
Senast redigerad av namatara 2022-06-20 kl. 16:06.
Citera
2022-06-20, 16:03
Avstängd
Ett fall av "SADS"?
Citera
2022-06-20, 16:03
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Vi har ingen identitet på personen, säger Carina Skagerlind, polisens presstalesperson i region Stockholm.

Men gör inte det där att saker och ting blir lite mer skumma, för vem fan går ut utan plånbok med id osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in