2022-06-19, 16:33
Medlem
sne.chilenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Varför rensar ni inte ut era kriminella samt korrigerar era ungdomar som sprider skräck i samhället?

Är det ok att kasta stenar på polisen om man känner sig kränkt?

Kommer du rösta på Nyans eller låter en äkta muslim bli att rösta?

Det finns inflytelserika profiler som dag och natt försöker vägleda ungdomarna till det rätta och goda.
Jag tror dock att denna kriminalitet som finns i Sverige idag är en mångmiljard affär för den svenska regeringen och dess skattehungriga statsapparat. Faktum är att kriminaliteten i Sverige idag omsätter så pass mycket pengar till den svenska statskassan och samtidigt sysselsätter en enorm skara människor vilket gör det ointressant att göra något åt problemet.

Jag tror att den svenska regeringen helt uppriktigt inte vill få bukt med problemet.

Att kasta sten på polis och andra myndigheter vars mål är att tjäna och värna om medborgarna är ett mycket stort brott och skall bestraffas mycket hårt.

Jag kommer att bojkotta valet. Jag tror att inget parti idag är genuint intresserade av tjäna Sverige och dess medborgare på ett hållbart sätt.
Senast redigerad av sne.chilenare 2022-06-19 kl. 16:36.
2022-06-19, 16:36
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sne.chilenare
Faktum är att vi är HÄR för att ni (västvärlden) är DÄR vi kommer ifrån..

Nej, sluta ljug. Faktum är att ni medvetet kämpar för en global muslimsk ummah. Det innebär att ni sprider er så mycket ni kan i icke-muslimska länder, förökar er och slutligtvis tar över. Väst går då från dar al-harb till dar al-islam när ni nått ert mål med övertagandet.
2022-06-19, 16:38
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Självklart ser vi att så många etniska svenskar som möjligt konverterar till Islam men någon slags erövring är fel ordval skulle jag vilja påstå.

En stor skara svenska kvinnor har konverterat och andelen ökar så det är jätte bra men att vi samlas i något källarförråd och smider erövrings-planer är en vildfantasi vill jag starkt påstå.

Att du frenetiskt försöker få oss att tro att ni INTE gör det betyder att ni faktiskt GÖR det. Dock försöker du få det att låta löjligt med dina valda ord, men faktum är att ni utgör ett reellt och faktiskt hot mot hela västs existens.
2022-06-19, 16:40
Medlem
Citat:
Det finns inflytelserika profiler som dag och natt försöker vägleda ungdomarna till det rätta och goda.
Jag tror dock att denna kriminalitet som finns i Sverige idag är en mångmiljard affär för den svenska regeringen och dess skattehungriga statsapparat. Faktum är att kriminaliteten i Sverige idag omsätter så pass mycket pengar till den svenska statskassan och samtidigt sysselsätter en enorm skara människor vilket gör det ointressant att göra något åt problemet.

Jag tror att den svenska regeringen helt uppriktigt inte vill få bukt med problemet.

Att kasta sten på polis och andra myndigheter vars mål är att tjäna och värna om medborgarna är ett mycket stort brott och skall bestraffas mycket hårt.

Jag kommer att bojkotta valet. Jag tror att inget parti idag är genuint intresserade av tjäna Sverige och dess medborgare på ett hållbart sätt.

Hur kan kriminell verksamhet vara bra för staten? Skattar knarklangare för sin inkomst eller? Vad tror du vården kostar efter dessa kriminella skjuter varandra?
2022-06-19, 16:41
Medlem
Tänker du rösta på partiet Nyans?
2022-06-19, 16:42
Medlem
sne.chilenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Nej, sluta ljug. Faktum är att ni medvetet kämpar för en global muslimsk ummah. Det innebär att ni sprider er så mycket ni kan i icke-muslimska länder, förökar er och slutligtvis tar över. Väst går då från dar al-harb till dar al-islam när ni nått ert mål med övertagandet.

Vi försöker sprida Islam så som ni sprider er ideologi! Vi vill mänskligheten väl - faktum är att Islam och dess monoteistiska lära står för ljus och lycksalighet.

Den som inte dyrkar Världarnas Herre och Skaparen av himlarna och jorden lever ett nedrigt liv vars ända mål är att mätta sina lustar och begär.

Faktum är att ni är redo att dö, kriga och sabotera för att sprida er demokrati. Vem har sagt att demokrati och annat strunt är rätt och passar alla sorters länder och folkslag?

Vi alla är olika och i vissa länder krävs det en auktoritär ledare för att hålla folkmassan under kontroll.
2022-06-19, 16:42
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ett praktexempel på en kommentar där ignoransen visar sitt fulla potential.

Faktum är att ingen annan människa har påverkat så många människor och mänskligheten som Profeten Muhammed och Hans budskap.

Hedningarna och andra kättare på Hans tid kallade honom för bla. trollkarl men aldrig för pedofil. Du är en ignorant som inte vet vad kvinnor och äktenskap är för något.

Det var socialt accepterat att gifta sig med unga kvinnor. Faktum är kvinnor runt ekvatorn når puberteten mycket tidigt.

Naturen tar inte hänsyn till ålder. Så fort en kvinna är könsmogen är hon redo att fortöka.

Fel. Barn, dvs små flickor så unga som 9-12år, kan få mens. Enligt din stenåldersmentalitet så är då dessa barn redo för fortökning trots att det skulle innebära fara för deras liv om dom blev gravida. Du kanske skulle gå om grundskolan och lära dig lite om biologi.
2022-06-19, 16:43
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Det finns många etniska svenskar som kan vara intresserade av att ställa frågor till någon invandrare som är uppväxt i områden där saker och ting är lite annorlunda.

Är du inte intresserad så finns det andra trådar vars ämne intresserar dig mer.
Ja, och varför skulle inte jag vara en av dem?
Jag börjar med dig, eftersom du har öppnat en tråd!
2022-06-19, 16:44
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Islam är ondska i dess renaste form. Du är medveten om att du är evigt förtappad och kommer att brinna i evinnerlig tid om du inte omfamnar ljuset?
Är du kriminell? Är många av dina bekanta kriminella parasiter?
2022-06-19, 16:46
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Vi försöker sprida Islam så som ni sprider er ideologi! Vi vill mänskligheten väl - faktum är att Islam och dess monoteistiska lära står för ljus och lycksalighet.

Den som inte dyrkar Världarnas Herre och Skaparen av himlarna och jorden lever ett nedrigt liv vars ända mål är att mätta sina lustar och begär.

Faktum är att ni är redo att dö, kriga och sabotera för att sprida er demokrati. Vem har sagt att demokrati och annat strunt är rätt och passar alla sorters länder och folkslag?

Vi alla är olika och i vissa länder krävs det en auktoritär ledare för att hålla folkmassan under kontroll.

Alla vet att det är kristendomen som står för "ljus och lycksalighet". Islam och månguden Allah står för mörker, och det är inte jag som vill försöka få er att se löjliga ut, utan så är det bara och det vet du om.

Koranen säger att jorden är platt. Koranen säger att jorden är universums medelpunkt och andra mycket konstiga och helt felaktiga saker. Hur kan koranen säga så när det är Allahs ord och Allah har aldrig fel? Kan du inte tänka lite själv eller är du så indoktrinerad i dödskulten? Är du inte medveten om att du ingår i en sekteristisk dödskult?
Senast redigerad av PC-Dator 2022-06-19 kl. 16:50.
2022-06-19, 16:47
Medlem
sne.chilenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Hur kan kriminell verksamhet vara bra för staten? Skattar knarklangare för sin inkomst eller? Vad tror du vården kostar efter dessa kriminella skjuter varandra?

Det är en kassa-ko. Sanna mina ord. Hur många yrken sysselsätter inte kriminalitet i dagens Sverige idag? Listan kan göras lång: Alltifrån advokater, poliser, förundersökningsledare, kriminalvården till cateringfirmor och olika sorters socialtjänstemän. Alla dessa jag nämnt ovan finansierar den svenska statsapparaten med miljontals svenska riksdaler varje år.

Ta en funderare och fatta att detta är utan tvekan en miljardaffär i dagens Sverige.
Som en genuint ärlig polisman en gång sade till mig: Vi är endast marionetter i ett stort spel.
2022-06-19, 16:48
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Hej! Som rubriken lyder!

Uppväxt i ett av Sveriges mest segregerade bostadsområden. (Malmö - Gbg)

Jag föredrar Islam som religion och finns nu till er tjänst för era frågor gällande det ni undrar över.

Personliga påhopp och annat otrevligt som kommenteras om Islam och religion besvaras ej!

Tack för att du startade denna tråd!

Har du några åsikter om de som inte är heterosexuella och om de som inte identifierar sig som man eller kvinna? Hur tycker du att de ska leva sina liv? Upplever du att de muslimer du känner har en liknande syn på dessa människor, eller förekommer olika tankesätt?

Kan du och de muslimer du känner vara vänner med exempelvis transsexuella eller judar? Eller skulle ni bli kritiserade om ni var det?

Vad tycker du om imamer som anser att kvinnor ska stanna hemma och ta hand om hushållet och barnen? Håller du med dem?

När jag sökt efter hur Sharia efterlevs läser jag sedan sida efter sida om hur människor stenas till döds, hur händer huggs av och hur kvinnor blir straffade för att de blivit våldtagna.

Först och främst, tror du att sådana här historier är sanna?

Hur vill du att Sharia tolkas och tillämpas? Vill du se fler dödsstraff, exempelvis för de som lämnar sin muslimska tro?

Hur hade du reagerat om en av dina kvinnliga släktingar gifte sig med en ickemuslim? Hade det spelat någon roll om hon verkade vara lycklig i sitt äktenskap?

Vad hade du önskat att äldre muslimer gjorde när unga muslimer i deras närhet dras in i kriminalitet?

Tror du att just muslimer är överrepresenterade när det kommer till att begå vissa brott i dagens Sverige?

Om du tror det - varför tror du att det har blivit så?

Om du inte tror det - vad vill du se för strategier för att omvärlden ska få en mer verklighetstrogen syn på muslimer?

Vilken är den vanligaste fördomen som du blir utsatt för som muslim? Vilken har varit värst?

Hur upplever du att du och dina muslimska vänner blir bemötta på den svenska arbetsmarknaden och av svenska myndigheter?

Vad tycker du är bäst med Sverige? Vad gillar du mest med svenskar?

Vad saknar du mest från muslimska länder när du är i Sverige?

Tack igen för din tråd!

Om du svarar kanske jag kommer med fler frågor, jag tycker att ämnet är väldigt spännande!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in