Citat:
Ursprungligen postat av
sne.chilenare
Hej! Som rubriken lyder!
Uppväxt i ett av Sveriges mest segregerade bostadsområden. (Malmö - Gbg)
Jag föredrar Islam som religion och finns nu till er tjänst för era frågor gällande det ni undrar över.
Personliga påhopp och annat otrevligt som kommenteras om Islam och religion besvaras ej!
Tack för att du startade denna tråd!
Har du några åsikter om de som inte är heterosexuella och om de som inte identifierar sig som man eller kvinna? Hur tycker du att de ska leva sina liv? Upplever du att de muslimer du känner har en liknande syn på dessa människor, eller förekommer olika tankesätt?
Kan du och de muslimer du känner vara vänner med exempelvis transsexuella eller judar? Eller skulle ni bli kritiserade om ni var det?
Vad tycker du om imamer som anser att kvinnor ska stanna hemma och ta hand om hushållet och barnen? Håller du med dem?
När jag sökt efter hur Sharia efterlevs läser jag sedan sida efter sida om hur människor stenas till döds, hur händer huggs av och hur kvinnor blir straffade för att de blivit våldtagna.
Först och främst, tror du att sådana här historier är sanna?
Hur vill du att Sharia tolkas och tillämpas? Vill du se fler dödsstraff, exempelvis för de som lämnar sin muslimska tro?
Hur hade du reagerat om en av dina kvinnliga släktingar gifte sig med en ickemuslim? Hade det spelat någon roll om hon verkade vara lycklig i sitt äktenskap?
Vad hade du önskat att äldre muslimer gjorde när unga muslimer i deras närhet dras in i kriminalitet?
Tror du att just muslimer är överrepresenterade när det kommer till att begå vissa brott i dagens Sverige?
Om du tror det - varför tror du att det har blivit så?
Om du inte tror det - vad vill du se för strategier för att omvärlden ska få en mer verklighetstrogen syn på muslimer?
Vilken är den vanligaste fördomen som du blir utsatt för som muslim? Vilken har varit värst?
Hur upplever du att du och dina muslimska vänner blir bemötta på den svenska arbetsmarknaden och av svenska myndigheter?
Vad tycker du är bäst med Sverige? Vad gillar du mest med svenskar?
Vad saknar du mest från muslimska länder när du är i Sverige?
Tack igen för din tråd!
Om du svarar kanske jag kommer med fler frågor, jag tycker att ämnet är väldigt spännande!