2022-06-18, 20:34
Medlem
Citat:
verb: redpill
cause (someone) to have their perspective dramatically transformed, especially by introducing them to a new and typically disturbing understanding of the true nature of a particular situation.

Ni som har lite mer erfarenheter än er flickvän/fru, hur många "red pills" har ni gett er käraste och har det lett till något bra eller dåligt?

Jag själv har fått en djupare relation till min tjej men hon har till och från känt sig hjälplös och jag har ångrat att jag delat med mig om vissa saker som gjort henne deppig. Jag märker att hon blir mindre NPC för varje nytt perspektiv hon får, men hon slits mellan två världar eftersom dagens samhälle är så hypnotiserande för tjejer och viljan att passa in är så stor.

Märker på henne att hon ibland bara vill återgå till att försöka vara en "it" tjej.
Jag kan förstå och till och med vilja skydda det blåögda, men jag har frågor som jag vill kunna diskutera med min partner, och jag vill att hon ska förstå allvaret i vissa saker.
Vilket hon gör galant, hon är väldigt intelligent jag bara visar henne saker hon totalt missat.
Jag försöker också alltid visa att många insikter för med sig både positiva och negativa saker.

Dela gärna erfarenheter här!
Citera
2022-06-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldNux
Ni som har lite mer erfarenheter än er flickvän/fru, hur många "red pills" har ni gett er käraste och har det lett till något bra eller dåligt?

Jag själv har fått en djupare relation till min tjej men hon har till och från känt sig hjälplös och jag har ångrat att jag delat med mig om vissa saker som gjort henne deppig. Jag märker att hon blir mindre NPC för varje nytt perspektiv hon får, men hon slits mellan två världar eftersom dagens samhälle är så hypnotiserande för tjejer och viljan att passa in är så stor.

Märker på henne att hon ibland bara vill återgå till att försöka vara en "it" tjej.
Jag kan förstå och till och med vilja skydda det blåögda, men jag har frågor som jag vill kunna diskutera med min partner, och jag vill att hon ska förstå allvaret i vissa saker.
Vilket hon gör galant, hon är väldigt intelligent jag bara visar henne saker hon totalt missat.
Jag försöker också alltid visa att många insikter för med sig både positiva och negativa saker.

Har du tänkt tanken att DU missat grejer?
Vi är alla människor, individer, men ibland faller vi in i fack. "Kvinnor", "män". Vi "ska" var si eller så.
Du ska aldrig ångra att du delar den du är, aldrig!
Hon kanske behöver tid att bearbeta vem du är, vem hon såg dig vara... Det löser sig.
Antingen är ni rätt för varandra, eller inte.
Det gör ont när det skaver och inte är helt rätt men (jag tror du är typ ett barn, 20+?). Det löser sig. På ett eller annat sätt. Och ibland gör det skitont!
Men det löser sig i slutänden ändå.
Citera
2022-06-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinfascist
Har du tänkt tanken att DU missat grejer?
Vi är alla människor, individer, men ibland faller vi in i fack. "Kvinnor", "män". Vi "ska" var si eller så.
Du ska aldrig ångra att du delar den du är, aldrig!
Hon kanske behöver tid att bearbeta vem du är, vem hon såg dig vara... Det löser sig.
Antingen är ni rätt för varandra, eller inte.
Det gör ont när det skaver och inte är helt rätt men (jag tror du är typ ett barn, 20+?). Det löser sig. På ett eller annat sätt. Och ibland gör det skitont!
Men det löser sig i slutänden ändå.

Självklart har jag tänkt den tanken.
Jag vill att mina vänner, familj och flickvän säger saker till mig som jag borde veta om.
Det gäller saker om samhället men också hur jag beter mig.

Men sen finns det ju saker jag "vill" veta men som jag vet att jag inte mår bra av att veta.
Min frågeställning är alltså hur man väger i det läget, ska jag berätta för henne att hennes favoritmat är cancerframkallande, att instagram förstör hennes hjärna, att otrohet är vanligt och att hjärntvätten är total?

Jag är nästan avundsjuk på hur naiv hon är och då blir det attraktivt att ge henne såna insikter, vilket jag i efterhand kan känna är onödigt. Visst att det kan vara bra att ha insikt i korrumption och maktförhållanden men är det värt oron det kan medföra?
Citera
2022-06-18, 21:30
Medlem
Citat:
Jag vill att mina vänner, familj och flickvän säger saker till mig som jag borde veta om.

Men sen finns det ju saker jag "vill" veta men som jag vet att jag inte mår bra av att veta.
Min frågeställning är alltså hur man väger i det läget, ska jag berätta för henne att hennes favoritmat är cancerframkallande, att instagram förstör hennes hjärna, att otrohet är vanligt och att hjärntvätten är total?

Jag är nästan avundsjuk på hur naiv hon är och då blir det attraktivt att ge henne såna insikter, vilket jag i efterhand kan känna är onödigt. Visst att det kan vara bra att ha insikt i korrumption och maktförhållanden men är det värt oron det kan medföra?
Älskar du henne?
Du "vill" veta om hon tycker andra är attraktiva.
Har du ens tänkt tanken att hon kan tycka andra människor är attraktiva men ändå "föredrar" dig pga dina egenskaper och att hon faktiskt tycker om HELA dig?
Det låter som du är attraherad av henne men är hon är "den rätta" (kommer du ens finna den rätta utan att kompromissa?)
Kan DU kompromissa?
Ser du att otrohet är vanligt förekommande och okej i ett förhållande bör du göra slut. För hennes skull.
Vill du vara otrogen bör du ta dig en funderare på varför.
Var har du fått idén från om att det är vanligt? Och är det okej då?
Att hon ser sitt eget värde som människa, är det dåligt?
Släpp henne då. Hon är värd bättre.
Eller missförstod jag dig nu?
Citera
2022-06-18, 21:34
Medlem
Citat:

Ok. Bibeln är sann och Jesus är Gud.

Gospeln; Jesus dog på vår plats på korset, han var syndfri och betalade därför böterna för de kristnas synd.Vi är alla skyldiga till att ha brutit mot de 10 budorden, straffet=döden, Jesus tog straffet
*De 10 budorden är Guds moraliska lag.

På detta vis kan Gud benåda oss på domens dag, Jesus (som är Gud) betalade boten för vår lagöverträdelse, Gud kan alltså döma oss skyldiga, men sedan låta oss gå fria då vår skuld är betald av Jesus, Jesus som var utan synd och alltså har + på kontot. det står nämligen skrivet att döden är syndens lön (Romarbrevet 6:23) Jesus hade inte förtjänat "syndens lön" men det har vi. Alla av oss.

Det vi behöver göra är att tro på att Jesus gjorde detta för oss, inte rädda oss själva,utan istället lita på Jesus och vad han gjorde för oss.Sedan omvänder vi oss från synden och är fria från dödens grepp.

Gospel pillret.
Citera
2022-06-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinfascist
Älskar du henne?
Du "vill" veta om hon tycker andra är attraktiva.
Har du ens tänkt tanken att hon kan tycka andra människor är attraktiva men ändå "föredrar" dig pga dina egenskaper och att hon faktiskt tycker om HELA dig?
Det låter som du är attraherad av henne men är hon är "den rätta" (kommer du ens finna den rätta utan att kompromissa?)
Kan DU kompromissa?
Ser du att otrohet är vanligt förekommande och okej i ett förhållande bör du göra slut. För hennes skull.
Vill du vara otrogen bör du ta dig en funderare på varför.
Var har du fått idén från om att det är vanligt? Och är det okej då?
Att hon ser sitt eget värde som människa, är det dåligt?
Släpp henne då. Hon är värd bättre.
Eller missförstod jag dig nu?

Du har verkligen missförstått mig.
Otrohet är vanligt men det var bara ett exempel.
Jag tycker det är bra att veta att många är otrogna helt enkelt.
Man ska inte tro att folk är så godhjärtade som det ser ut.

Jag har inga intressen att vara otrogen och är inte ett dugg orolig över att hon ska vara det.
Men hon verkar bli helt förvånad när det har uppmärksammats i vår omgivning.

Hur som helst så menar jag mer insikter eller "red pills" om samhället och psykologi.
Citera
2022-06-18, 21:44
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

En av mina tidigare flickvänner behövde inga red pills. Hon hade inga problem med cynismer, och hyste inga illusioner om varken sin egen eller andras godhet. Hon var inte särskilt begåvad rent intellektuellt.
En senare flickvän var mycket intelligent och verbal, men för henne kom nästan allt som en kalldusch. Obekväma sanningar skulle bekämpas med näbbar och klor. I stridens hetta kunde hon ofta försäga sig, och medge att hon hade fel, men att hon ändå tänkte kämpa för det "goda".

Sammantaget är min observation att kvinnor i allmänhet inte behöver några "redpills". De som är mottagliga har redan förstått, och de som inte är mottagliga kommer aldrig att svälja ett sådant piller.
Citera
2022-06-18, 21:50
Medlem
GanjaFarfars avatar
Frågan du får ställa dig är väl om du vill leva med en lycklig "idiot" eller en cyniker? Det känns som dom två yttre stolparna.
Citera
2022-06-18, 21:51
Medlem
Citat:
Du har verkligen missförstått mig.
Otrohet är vanligt men det var bara ett exempel.
Jag tycker det är bra att veta att många är otrogna helt enkelt.
Man ska inte tro att folk är så godhjärtade som det ser ut.

Jag har inga intressen att vara otrogen och är inte ett dugg orolig över att hon ska vara det.
Men hon verkar bli helt förvånad när det har uppmärksammats i vår omgivning.

Hur som helst så menar jag mer insikter eller "red pills" om samhället och psykologi.
Okej.
Ja. Otrohet är vanligt men sen då?
Är det viktigt för dig?
Att hon inte upplevt det, att hon är "naiv" i det avseendet. Spelar det egentligen någon roll?
Har ni en rak, bra kommunikation i övrigt så ser jag inget problem alls i er relation.
Citera
2022-06-18, 21:52
Medlem
Mjälls avatar
Jag har ingen längre, kan man säga.

Lite humor sådär.
Citera
2022-06-18, 21:58
Medlem
neuron-drones avatar
Blir folk aldrig kära längre? Växer de aldrig på grund av varandra?

Är kärlek idag bara ett maktspel?

Tror folk verkligen att alla killar är likadana och alla tjejer likadana (förutom makt och utseende)?

Märker att jag håller på att bli gammal. Som vill se människor som individer och inte som en boll med gener som bara vill reproducera.
Citera
2022-06-18, 21:58
Bannlyst
Det här är en bra fråga. Kvinnor och flickor vill ha en ledare som säger åt dom hur världen ligger till. Jjag rödpillrar till dom hela tiden. Mina flickvänner. Man vill ju inte ha ett mähä till flickvän.

Så länge hon är svensk och föder barn, så undervisar jag henne. Jag visar dom vägen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in