Citat:
verb: redpill
cause (someone) to have their perspective dramatically transformed, especially by introducing them to a new and typically disturbing understanding of the true nature of a particular situation.
Ni som har lite mer erfarenheter än er flickvän/fru, hur många "red pills" har ni gett er käraste och har det lett till något bra eller dåligt?
Jag själv har fått en djupare relation till min tjej men hon har till och från känt sig hjälplös och jag har ångrat att jag delat med mig om vissa saker som gjort henne deppig. Jag märker att hon blir mindre NPC för varje nytt perspektiv hon får, men hon slits mellan två världar eftersom dagens samhälle är så hypnotiserande för tjejer och viljan att passa in är så stor.
Märker på henne att hon ibland bara vill återgå till att försöka vara en "it" tjej.
Jag kan förstå och till och med vilja skydda det blåögda, men jag har frågor som jag vill kunna diskutera med min partner, och jag vill att hon ska förstå allvaret i vissa saker.
Vilket hon gör galant, hon är väldigt intelligent jag bara visar henne saker hon totalt missat.
Jag försöker också alltid visa att många insikter för med sig både positiva och negativa saker.
Dela gärna erfarenheter här!