Citat:
Ursprungligen postat av
ballanallanballan
Finns det hörselproppar som inte åker ur öronen under natten och som tar bort i stort sett allt ljud? Jag har bråkat med insomnia ett tag och mitt problem är inte att somna, utan att jag vaknar flera gånger och har svårt att somna om. De senaste två månaderna så har detta dock blivit bättre när jag har tagit bort flera stressorer i mitt liv och gått ned till 75% arbetstid, men ett problem kvarstår, och det är min sambo. Hon hostar ibland, prasslar för mycket med täcket, snarkar då och då osv, och då min kassa rygg inte fixar att ligga i soffan så är någon form av hörselskydd mitt enda alternativ. Jag har provat Alpines sleep deep och sleep soft, vanliga man har på industri och ett par andra från Apoteket i skumplast, men samtliga är totalt värdelösa, de blockerar ut kanske 30% av ljudet och när jag vaknar så är de inte i öronen längre. Hörselkåpor är tyvärr inget alternativ då jag sover på sidan. Så till er andra ljudkänsliga, hur har ni löst detta utan att strypa er partner?
Finns det någon möjlighet att sova i ett annat rum? På en annan säng eller bra uppblåsbar madrass.
Jag gillar de öronproppar i skumplast, men för att de ska vara helt isolerande så måste du stoppa in de rätt i örat så de sitter helt tätt. Då kommer inte ljudet in i örat.