2022-06-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Skum familj. Nio barn räknar jag till och dessutom hemskolning. Inte undra på att de äldsta blir tokiga. Var familjen med i någon sekt eller var de sin egen sekt?

Nio? Du räknar inte med föräldrarna? Jag får det till sju barn.
Citera
2022-06-17, 18:26
Medlem
Jag blir helt stum.
Hur kan man vara så fel ihopskruvad att man begår något sådant här?
Sina egna syskon. En liten unge på 4 år som man knivar så mycket att tarmarna trillar ur.
Hur fungerar en sådan hjärna egentligen?
Det är helt sjukt.
Citera
2022-06-17, 18:29
Medlem
Kände redan till fallet när det begav sig. Tror inte hemundervisning har med saken att göra. Klart du inte dödar dina syskon för att ni får hemundervisning.

Michael Beaver var fascinerad av mord. Ofta utvecklas det till fixeringar, kopplat till tvångsbeteenden. Du vill undersöka och veta hur det är, eller känns att mörda en annan person. Motsvarigheten i Sverige är Jack.Lindblom som mördade sin kompis Peter Plax, för han var nyfiken och intresserad hur det är att mörda en annan person.

Sedan kanske M.B har en stark påverkan på sin brorsa Robert, och brorsan hänger på och blir inspirerad av alla våldsfantasier och mordplaner de tillsammans hade som gemensamt projekt? Personer inom autismspektrumet exp. brukar lätt hamna i fixeringar och är lättpåverkade. Blir de fixerade eller finner ett särintresse just kring exp. mord, kan de dessvärre vilja gå vidare och praktisera saken också för egen del.
Citera
2022-06-17, 18:31
Medlem
fishANDchipss avatar
Här är familjen Bevers hus. Huset har brunnit ner och ersatts med en park till minne av offren. Huset finns dock kvar på streetview på google maps.

Huset och familjens bil
https://www.google.com/maps/@35.9697...7i13312!8i6656

Bilder på det utbrända huset
https://www.youtube.com/watch?v=eYyEz19bUuc

Reflectionpark, där huset stod innan.
https://www.youtube.com/watch?v=l7iRrkc1IKM
Citera
2022-06-17, 18:43
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Kände redan till fallet när det begav sig. Tror inte hemundervisning har med saken att göra. Klart du inte dödar dina syskon för att ni får hemundervisning.

Michael Beaver var fascinerad av mord. Ofta utvecklas det till fixeringar, kopplat till tvångsbeteenden. Du vill undersöka och veta hur det är, eller känns att mörda en annan person. Motsvarigheten i Sverige är Jack.Lindblom som mördade sin kompis Peter Plax, för han var nyfiken och intresserad hur det är att mörda en annan person.

Sedan kanske M.B har en stark påverkan på sin brorsa Robert, och brorsan hänger på och blir inspirerad av alla våldsfantasier och mordplaner de tillsammans hade som gemensamt projekt? Personer inom autismspektrumet exp. brukar lätt hamna i fixeringar och är lättpåverkade. Blir de fixerade eller finner ett särintresse just kring exp. mord, kan de dessvärre vilja gå vidare och praktisera saken också för egen del.

Jag förstod inte riktigt det fetade? Dom hann aldrig ge sig ut på en shootingspree.

Jag tror du ligger nära sanningen. Jag kommer inte ihåg vart jag läste det men Robert skrev en historia flera år innan morden om en skolskjutning varpå April och David reagerar starkt mot Robert och klargör för honom att våld är fel. Måste leta upp min egen källa igen men jag har för mig att jag hörde Robert säga det själv i hans intervju som jag länkade i TS. Sen så pratar ju också Michael i polisförhöret om skolskjutningen Columbine. Robert och Michael tycks se upp till tidigare masskjutare.
Citera
2022-06-17, 19:28
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag blir helt stum.
Hur kan man vara så fel ihopskruvad att man begår något sådant här?
Sina egna syskon. En liten unge på 4 år som man knivar så mycket att tarmarna trillar ur.
Hur fungerar en sådan hjärna egentligen?
Det är helt sjukt.
Ja, man kan kanske en gnutta förstå det fåtal som mördar sina egna föräldrar eller storasyskon om de har behandlat en som skit hela uppväxten, men detta...?
Citera
2022-06-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Nio? Du räknar inte med föräldrarna? Jag får det till sju barn.

Ja, du har rätt. Jag räknade in föräldrarna.
Citera
2022-06-17, 23:14
Medlem
fishANDchipss avatar
Tidningen Tulsa World och folk på nätet påstår att man under Daniels 911 samtal kan höra Daniel säga "Michael I love you". 911 samtalet sker bara minuten innan Daniel mördas.

Jag har gått igenom 911 samtalet flera gånger och jag hör att Daniel säger "Michael.. (ohörbart).. No guys don't do it!!". Efter att Michael tagit över telefonen och säger "hello" så kan man höra någon skrika i bakgrunden "don't murder me". Oklart om det är Daniel som skriker så eller om det är April som fortfarande är vid någorlunda medvetande.

Lyssna själva. Hör ni Daniel säga I love you till Michael?
Citera
2022-06-18, 02:26
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag får kalla kårar. Tänk att bli då här sjuk i huvudet?
Men pappan. Snacka om tafatt.
Citera
2022-06-18, 09:07
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag får kalla kårar. Tänk att bli då här sjuk i huvudet?
Men pappan. Snacka om tafatt.

Ja, det är helt sjukt. Ett oerhört grymt brott.

Pappan David Bever var enligt Robert våldsam på ett sånt vis att han exempelvis kunde kasta barnen i sängen. Han ska ha skrikit åt sina stammande barn att lära sig tala rätt. Men han slog inte med knytnävarna.

Jag tycker precis som du, att David kunde gjort mer.
Citera
2022-06-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Ja, det är helt sjukt. Ett oerhört grymt brott.

Pappan David Bever var enligt Robert våldsam på ett sånt vis att han exempelvis kunde kasta barnen i sängen. Han ska ha skrikit åt sina stammande barn att lära sig tala rätt. Men han slog inte med knytnävarna.

Jag tycker precis som du, att David kunde gjort mer.

Oftast när det gäller folk som är våldsamma mot familjemedlemmar så brukar dom bara vara tuffa när dom har övertaget. Men finns risken att dom får tillbaks blir dom rätt fega. Vilket vi har ett perfekt exempel här.
Citera
2022-06-18, 18:18
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Oftast när det gäller folk som är våldsamma mot familjemedlemmar så brukar dom bara vara tuffa när dom har övertaget. Men finns risken att dom får tillbaks blir dom rätt fega. Vilket vi har ett perfekt exempel här.

Så är det nog. Dom förväntar sig nog inte motstånd eftersom att dom haft folk omkring sig i ett järngrepp.

Jag tycker att Robert ser väldigt tunn och spinkig ut. En tonåring med tunna kattarmar. David är en fullvuxen karl med en kraftig kroppsbyggnad. Okej att Robert har kniv men hur kan David förlora slagsmålet så enkelt? Tycker det är lite konstigt. I TS skrev jag att David tog emot ett 10tal knivhugg. Efter att ha fortsatt min research idag så inser jag att han tog emot ett 20tal hugg. Han blev brutalt mördad av Robert, Robert själv klarar sig utan ens en blåtira.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in