2022-06-17, 14:37
Medlem
Clint Ruins avatar
Nu skall Stockholms cykelbanor prydas omväxlande av dam- och herrcykelsymboler.

” – Trots att det är fler kvinnor än män som cyklar har cykelsymbolerna hittills varit herrcyklar. Nu får Stockholm äntligen jämställda cykelbanor, säger trafikborgarrådet Daniel Helldén (MP) som själv var på plats och hjälpte till med att bränna fast symbolen i gatan.”

Tycker ni detta är en bra idé?
Citera
2022-06-17, 14:40
Medlem
Hivmannnens avatar
Det gäller att prioritera! Känns bra att mina skattepengar går till något viktigt som jag verkligen har reflekterat över i så många år nu!
Citera
2022-06-17, 14:46
Medlem
nordicwraths avatar
Pengar saknas i skolor, vården, hos polisen osv. Borgarkräken (dvs woke-människor) har ingen skam i kroppen utan stjäl den arbetande klassens pengar och lägger på sånt här skit istället. Undra hur många barnamorskor som kunde anställas för de här pengarna istället.
Citera
2022-06-17, 14:48
Medlem
Finns det en länk att ta del av? hittar inget angående ämnet.
Citera
2022-06-17, 14:50
Medlem
JRdTLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentarious
Finns det en länk att ta del av? hittar inget angående ämnet.

Bara googla citatet, eller är du helt handlingsförlamad?

Citat:
Stockholms stad har nämligen tagit fram en damcykelsymbol som kan användas tillsammans med de herrcykelsymboler som idag finns på cykelbanor runtom i hela Sverige.

Stockholms första damcykelsymbol, eller "cykelmyra" som de också kallas, brändes fast vid rondellen ovanför Sergels torg under natten mot fredagen.

– Trots att det är fler kvinnor än män som cyklar har cykelsymbolerna hittills varit herrcyklar. Nu får Stockholm äntligen jämställda cykelbanor, säger trafikborgarrådet Daniel Helldén (MP) som själv var på plats och hjälpte till med att bränna fast symbolen i gatan.

https://www.mitti.se/nyheter/stockholm-ska-fa-jamstallda-cykelbanor/repvfq!4wWdlomHsYilOaIiuFWX@w/
Citera
2022-06-17, 14:50
Medlem
Som vanligt gnäller gubbar på att både män och kvinnor representeras. Varför ska de bara vara män? Kan ni inte förstå att något inte stämmer när de alltid är män som representeras eller är ni så korkade att ni inte klarat Historia A på gymnasiet?

Tack Miljöpartiet i Stockholm och Daniel för denna självklara ändring.
Citera
2022-06-17, 14:51
Medlem
espiyes avatar
Det är nästan så att man tror att de vill att folk ska fokusera på fel frågor för att förhindra oss att tänka på vad som verkligen spelar roll.
Citera
Medlem
JRdTLs avatar
Sverige brinner och man pratar om jämställdhetscykelbanor. Jag mår illa.
Citera
Medlem
Aphodiinaes avatar
Äntligen, som vi har väntat.
Citera
2022-06-17, 14:53
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Som vanligt gnäller gubbar på att både män och kvinnor representeras.

Folk klagar på att ni borgarsvin stjäl arbetarnas pengar och lägger på skitsaker istället för de som verkligen behöver dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRdTL
Bara googla citatet, eller är du helt handlingsförlamad?

https://www.mitti.se/nyheter/stockholm-ska-fa-jamstallda-cykelbanor/repvfq!4wWdlomHsYilOaIiuFWX@w/

Det här är så tråkigt med Flashback, attityden för bagateller... Jag är inte så värst bra med varken dator eller att söka och jag gjorde ett försök. Kan inte länkarna placeras i trådstarten så slipper man fråga överhuvudtaget.

Går det att ta reda på kostnaden för hela projektet och isåfall hur? Ska inte märket symbolisera i första hand att det är en cykelväg, jag har då aldrig tänk på det innan dem nu nämnde det.
Senast redigerad av Kentarious 2022-06-17 kl. 15:00.
Citera
Medlem
'Fjollträsk' lever upp till sitt namn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här