• 1
  • 2
2022-06-16, 20:35
Medlem
Vad som har hänt mig i snart ett års tid är att småungar ringer mig ett par gånger i veckan, och drar sexistiska skämt, påstår att jag har smitit från en olycksplats, eller att jag har vunnit något stort. De skriker och har sig, och ibland frågar de om jag är xxx, vilket betyder att de även känner till mitt namn. Det är olika ungar som ringer, och oftast kör de med dolt nummer, men då jag har ett mindre företag måste jag dessvärre svara på skiten.

Min känsla är att mitt nummer ligger någonstans, där tanken är att plockar ungarna upp ett nummer därifrån så är tanken att man ska ringa vederbörande och dra sina skämt.

Frågorna är om fler har råkat ut för detta, och om någon vet var och hur mitt nummer har hamnat någonstans? Börja kännas så pass enerverande nu att jag funderar över att byta nuffra.
Citera
2022-06-16, 20:44
Medlem
nedboys avatar
Kan det vara så att du och ditt företag håller på med oetiska affärer, eller att andra upplever det som oetiskt även om inte du gör det?

Den frågan är en bra ingångspunkt för tråden.
Citera
2022-06-16, 20:44
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolacowboys
Vad som har hänt mig i snart ett års tid är att småungar ringer mig ett par gånger i veckan, och drar sexistiska skämt, påstår att jag har smitit från en olycksplats, eller att jag har vunnit något stort. De skriker och har sig, och ibland frågar de om jag är xxx, vilket betyder att de även känner till mitt namn. Det är olika ungar som ringer, och oftast kör de med dolt nummer, men då jag har ett mindre företag måste jag dessvärre svara på skiten.

Min känsla är att mitt nummer ligger någonstans, där tanken är att plockar ungarna upp ett nummer därifrån så är tanken att man ska ringa vederbörande och dra sina skämt.

Frågorna är om fler har råkat ut för detta, och om någon vet var och hur mitt nummer har hamnat någonstans? Börja kännas så pass enerverande nu att jag funderar över att byta nuffra.

Bara att lägga på direkt. Då borde de tröttna snart.
Citera
2022-06-16, 20:47
Medlem
Persimååns avatar
Citat:

Det är väl bara att googla på ditt företagsnummer så ser du. Lägg ut numret här så kan vi googla åt dig
Citera
2022-06-16, 20:49
Medlem
Dem tycker kanske du är milf
Citera
2022-06-16, 20:53
Medlem
Ja, jag lägger på direkt, men det är ändå jäkligt frustrerande då det helt klart är en hel drös med ungar som ringer... detta då det rings från flera olika nummer som alla såklart är hemliga.

Jag sysslar med hemsidor och appar. Sista sidan var till en nyöppnad paddelbana... så det får väl ses som relativt seriöst...

Nej, de verkar inte tröttna även om det ibland kan gå en hel vecka innan det rings. Jag undrar verkligen var de ha plockat upp mitt nummer någonstans.
Senast redigerad av cocacolacowboys 2022-06-16 kl. 20:55.
Citera
2022-06-16, 21:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ja, jag lägger på direkt, men det är ändå jäkligt frustrerande då det helt klart är en hel drös med ungar som ringer... detta då det rings från flera olika nummer som alla såklart är hemliga.
Hur vet du att det är flera olika nummer?
Citera
2022-06-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Det är väl bara att googla på ditt företagsnummer så ser du. Lägg ut numret här så kan vi googla åt dig

Intressant, följde ditt råd och googlade på mitt nummer, och det ligger ute på en hel drös med skumma sidor, blandannat kinesiska sidor ??!!

Skumt som 17, men har nog inte med busringandet att göra...
Citera
2022-06-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hur vet du att det är flera olika nummer?

Ibland är numret helt dolt, men lika ofta synligt, men när jag söker så är numret ett kontantkort. Ringer jag tillbaka får jag (självklart) inget svar...
Senast redigerad av cocacolacowboys 2022-06-16 kl. 21:17.
Citera
2022-06-16, 21:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ibland är numret helt dolt, men lika ofta synligt, men när jag söker så är numret ett kontantkort. Ringer jag tillbaka får jag (självklart) inget svar...
Det handlar ju helt klart om ungar från ditt grannskap eller ungar som känner dig på något sätt. Har du skällt på nån unge som kört moppe på gångbanan å sistone eller nått?
Citera
2022-06-16, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det handlar ju helt klart om ungar från ditt grannskap eller ungar som känner dig på något sätt. Har du skällt på nån unge som kört moppe på gångbanan å sistone eller nått?
Jag har också varit inne på detta, men är inte så lättstörd och har inte skällt på några ungar i grannskapet. Ibland gör ungarna som ringer en miss och ringer från ett vanligt abonnemang, och då kan jag ju se att de ringer från helt andra städer som jag inte har någon som helst anknytning till
Citera
2022-06-16, 21:37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag har också varit inne på detta, men är inte så lättstörd och har inte skällt på några ungar i grannskapet. Ibland gör ungarna som ringer en miss och ringer från ett vanligt abonnemang, och då kan jag ju se att de ringer från helt andra städer som jag inte har någon som helst anknytning till
Numret kanske är spoofat.

Kan de gödsla med kontantkort så kan de ju säkerligen spoofa också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in