2022-06-16, 10:49
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolla1
Säkert men jag kommer åtminstone förstöra denna tråd så mycket jag kan för er och kanske några till får upp ögonen för vad ni håller på med puss
Det får du gärna försöka att göra. Gör mig inget. Ordet är fritt på flashback, dock inte i Sverige.
Citera
2022-06-16, 10:51
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Personen som har skapat tråden arbetat för att sälja vaccin för något som dom själva varit med att skapat dessa mängder med fästingar som vi har i Sverige idag som aldrig någonsin har funnits i dessa kvantiteter, stöd inte detta
Har fästingar importerats menar du? Och detta för att få folk att vaccinera sig mot fästingburen sjukdom?
Citera
2022-06-16, 10:52
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Ajaj. Beklagar. Är hon helt frisk nu?
Jo, hon klarade sig bra efter hon väl blev frisk. Läkarna sa att barn brukar klara sig bättre än vuxna mot skador. Men det var jävligt otäckt. Särskilt när de inget kan göra annat än att vänta och se vilka symptom som dyker upp och sedan försöka lindra symptomen vart efter se kommer. Vaccinerade övriga barn direkt efter det.
Citera
2022-06-16, 10:54
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jo, hon klarade sig bra efter hon väl blev frisk. Läkarna sa att barn brukar klara sig bättre än vuxna mot skador. Men det var jävligt otäckt. Särskilt när de inget kan göra annat än att vänta och se vilka symptom som dyker upp och sedan försöka lindra symptomen vart efter se kommer. Vaccinerade övriga barn direkt efter det.
Det glädjer mig att höra. Du låter som en ansvarsfull förälder, dina barn har tur som har dig
Citera
2022-06-16, 10:56
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Bra tänkt!! Riktigt otäck sjukdom.
Ja det är det.
Citera
2022-06-16, 11:02
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucianus
De neurologiska skador som kan bli följden av TBE är inte att leka med. Dessa kan bli livslånga och gravt handikappande. Det är därför synnerligen klokt att vaccinera sig.
Vaccinationsschemat för den som är under 50 är:
- Första dosen.
- Andra dosen, en månad efter första dosen.
- Tredje dosen, fem till tolv månader efter andra dosen.
- Fjärde dosen, tre år efter den tredje dosen.
Därefter påfyllnad vart femte år.

FOHM har en sida där spridningen 2021 visas. Man måste vara medveten om att det finns mörkertal då alla smittade inte får allvarliga symtom. Tyvärr vet man inte om man får allvarliga symtom förrän efteråt...

https://www.folkhalsomyndigheten.se/...be-narmar-sig/
Tack för att du länkade info, det borde jag självklart ha gjort själv i min trådstart.
Citera
2022-06-16, 11:02
Som barn så lekte jag ofta i skogarna och under hela min uppväxt och har varit ute och plockat svamp med mera kantareller, Carl Johan, murklor osv och har aldrig någonsin fått någon fästing på mig. Sedan för något år sedan när jag låg och solade på en gräsmatta så kände jag något som kröp på mig o då var det en sådan där fästing och sedan dess så har jag fått krypen på mig hela tiden. Gräsmattor är inte heller något naturligt ställe för en fästing att vara på så antagligen är dessa framavlade för att finnas även där och skrämma folk och få mer att betala för vaccination bolagens verkningslösa? Och som vi vet med säkerhet Dyra vaccin.
Sedan som en slump när alla nya fästingar som hittat hit på en "fågel' som dom påstår så dök även tusentals vaccin bussar upp för att sälja sin skit.
Hur många som varit ute i naturen har varit med om att det funnits så många fästingar i skogen som det finns nu? Och hur många av er har sett så många vaccinations försäljare som det finns nu? Vem såg fågeln som dom påstår kom hit med fästingen så att det spreds denna nya stora mängd fästingar i Svenska skogar?

Vad vi ska göra åt detta vet jag inte men hoppas att någon mer här vet eller kommer förstå vad dom har gjort och håller på med och sponsra dom inte med att köpa deras skit vaccin
Senast redigerad av rolla1 2022-06-16 kl. 11:13.
Citera
2022-06-16, 11:13
Medlem
Flashback är inte direkt forumet att lyfta fram detta på. Av naturliga själ kommer pöbeln skrika sig hes av vaccinförakt.

Oavsett om det är mässling, Covid-vaccin eller TBE. Allt buntas i samma grupp.

Ont:
Jag tar själv inte TBE, bor ej i Sverige och har inte samma hot här. Däremot hade jag absolut gjort det som bosatt i Sverige inför sommaren.
Hjärnhinneinflammation är fan inte roligt och har fler än en bekant som torskat livet till av skiten i allt för ung ålder.

Men akta er för 5G-strålningen i vaccinet bara. Hört att man blir steril, bög och stänger sitt tredje öga.
Citera
2022-06-16, 11:14
Medlem
Tur man bor på ett ställe med noll fall av tbe och aldrig ska besöka den hemsökta södern.
Citera
2022-06-16, 11:14
Medlem
Citat:
Som barn så lekte jag ofta i skogarna och under hela min uppväxt och har varit ute och plockat svamp med mera kantareller, Carl Johan, murklor osv och har aldrig någonsin fått någon fästing på mig. Sedan för något år sedan när jag låg och solade på en gräsmatta så kände jag något som kröp på mig o då var det en sådan där fästing och sedan dess så har jag fått krypen på mig hela tiden. Gräsmattor är inte heller något naturligt ställe för en fästing att vara på så antagligen är dessa framavlade för att finnas även där och skrämma folk och få mer att betala för vaccination bolagens verkningslösa? Och som vi vet med säkerhet Dyra vaccin.
Sedan som en slump när alla nya fästingar som hittat hit på en "fågel' som dom påstår så däck även tusentals vaccin bussar upp för att sälja sin skit.
Hur många som varit ute i naturen har varit med om att det funnits så många fästingar i skogen som det finns nu? Och hur många av er har sett så många vaccinations försäljare som det finns nu? Vem såg fågeln som dom påstår kom hit med fästingen så att det spreds denna nya stora mängd fästingar i Svenska skogar?

Vad vi ska göra åt detta vet jag inte men hoppas att någon mer här vet eller kommer förstå vad dom har gjort och håller på med och sponsra dom inte med att köpa deras skit vaccin

Och nyligen sprang det runt en älgko i centrala Stockholm:

Citat:
En älg som förirrat sig på Södermalm orsakade stor uppståndelse på onsdagsmorgonen. Älgen promenerade på Ringvägen och kring Södersjukhuset innan den slog sig till ro i Barnängsparken

Det har även hänt att vargar irrat runt på motorvägar. Vad jag försöker säga: Om du kan hitta en älg i centrala Stockholm eller en varg på en motorväg så kan du säkerligen också påträffa en fästing på en gräsmatta.

Tror du är lite väl konspiratoriskt lagd i detta fallet. Det är bra till måttlig grad men här är jag tveksam till din inställning.

Självklart försöker läkemedelsbolagen tjäna pengar och det har blivit särskilt tydligt under Covid-pandemin. Men TBE har varit känt under en längre tid och det är som sagt ingenting man vill få.
Citera
2022-06-16, 11:16
Medlem
Citat:
Sedan som en slump när alla nya fästingar som hittat hit på en "fågel' som dom påstår så dök även tusentals vaccin bussar upp för att sälja sin skit.

Föreslår att du drar på dig en hjärnhinneinflammation först innan du uttalar dig.

Ingen här har sagt något om att vaccinera barn. TBE har låg dödlighet på 0.5-2% men det gör inte symptomen mildare direkt. Att som gamling få TBE är rent jävla horribelt och jag har personligen bekanta som har gått bort av TBE.

Alla gamla kärringar och gubbar tar influensavaccin, TBE-vaccin osv årligen. De överlever och betalar själva för sprutan. Sluta böla och lägg dig i en buske istället och känn efter om vaccinet är värt eller ej.

Det är ingen som tvingar till vaccin. Det är inte heller någon som uppmuntrat MIG personligen till att ta vaccinet.
Däremot finns möjligheten, om man vill själv - för det är ju bara du själv som tar sprutan.

Om du inte vill ta sprutan förstår jag inte problemet, annat än att du kanske har svårt att tänka pga foliehatten.
Citera
2022-06-16, 11:17
Medlem
Är detta en vaccination man vågar ta?
OBS! Vill INTE ha svar från covid-vaccinspruteförespråkare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in