Citat:
Ursprungligen postat av
rolla1
Som barn så lekte jag ofta i skogarna och under hela min uppväxt och har varit ute och plockat svamp med mera kantareller, Carl Johan, murklor osv och har aldrig någonsin fått någon fästing på mig. Sedan för något år sedan när jag låg och solade på en gräsmatta så kände jag något som kröp på mig o då var det en sådan där fästing och sedan dess så har jag fått krypen på mig hela tiden. Gräsmattor är inte heller något naturligt ställe för en fästing att vara på så antagligen är dessa framavlade för att finnas även där och skrämma folk och få mer att betala för vaccination bolagens verkningslösa? Och som vi vet med säkerhet Dyra vaccin.
Sedan som en slump när alla nya fästingar som hittat hit på en "fågel' som dom påstår så dök även tusentals vaccin bussar upp för att sälja sin skit.
Hur många som varit ute i naturen har varit med om att det funnits så många fästingar i skogen som det finns nu? Och hur många av er har sett så många vaccinations försäljare som det finns nu? Vem såg fågeln som dom påstår kom hit med fästingen så att det spreds denna nya stora mängd fästingar i Svenska skogar?
Vad vi ska göra åt detta vet jag inte men hoppas att någon mer här vet eller kommer förstå vad dom har gjort och håller på med och sponsra dom inte med att köpa deras skit vaccin
Föreslår att du drar på dig en hjärnhinneinflammation först innan du uttalar dig.
Ingen här har sagt något om att vaccinera barn. TBE har låg dödlighet på 0.5-2% men det gör inte symptomen mildare direkt. Att som gamling få TBE är rent jävla horribelt och jag har personligen bekanta som har gått bort av TBE.
Alla gamla kärringar och gubbar tar influensavaccin, TBE-vaccin osv årligen. De överlever och betalar själva för sprutan. Sluta böla och lägg dig i en buske istället och känn efter om vaccinet är värt eller ej.
Det är ingen som tvingar till vaccin. Det är inte heller någon som uppmuntrat MIG personligen till att ta vaccinet.
Däremot finns möjligheten, om man vill själv - för det är ju bara du själv som tar sprutan.
Om du inte vill ta sprutan förstår jag inte problemet, annat än att du kanske har svårt att tänka pga foliehatten.