Citat:
Ursprungligen postat av Pender
Är du omskuren? Jag är omskuren, och min snorre är känslig så det räcker.
Det där är ungefär samma sak som att i en debatt hävda att det inte finns något samband mellan lite träning och få muskler eftersom "jag tränar inte och jag har stora muskler". Bara för att du inte har några problem betyder inte det att andra inte kan ha det.
Citat:
Örsnibbarna? Ja, om det nu var en självklar grej i någon kultur och allmänt accepterat så är det väl inget konstigt med det?
Men det är väl ingen självklar grej i till exempel sverige att skära av sin unge förhuden? Hur skulle du se på att en person här skulle vilja skära av sin son bröstvårtorna eller öronsnibbarna?
Citat:
Mm och hur många far illa pga sin förhud? I länken i mitt första inlägg påvisas en tydlig riskbegränsning gällande HIV vid omskärelse.
Det finns betydligt bättre sätt att skydda sig mot HIV än omskärelse, kondom är ett bra sätt. Det är inte nödvändigt att skära av sig förhuden för att vara skyddad mot HIV.
Men svara på frågan istället: Är det rimligt att barn dör och att vissa i vuxen ålder får nedsatt känslighet på ollonet på grund av ett helt onödigt ingrepp?