2022-06-14, 12:13
Medlem
Tjena! Sitter i klistret med skulder och ska söka skuldsanering till hösten. Nu är det så att jag har fått ett nytt jobb som kräver att jag har tjänstebil. Sätter det käppar i hjulet hos KFM då att kunna bevilja mig skuldsanering? Någon kunnig inom området?
Citera
2022-06-14, 12:16
Medlem
Kajahs avatar
Nu vet inte jag säkert, men det borde ju räknas som någon form av undantag? Utan bilen kan du ju inte jobba och betala dina skulder?!
Citera
2022-06-14, 14:27
Medlem
Lite det jag med tänker.

Kommer även få en ökning på cirkus 7.000kr på nya jobbet och bilen kommer kosta mig runt 1800kr/månaden samt att privat åker jag för 5,5kr milen istället för vad det nu kostar.
Citera
2022-06-14, 21:16
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReuterSamuel
Lite det jag med tänker.

Kommer även få en ökning på cirkus 7.000kr på nya jobbet och bilen kommer kosta mig runt 1800kr/månaden samt att privat åker jag för 5,5kr milen istället för vad det nu kostar.

Varför skulle en tjänstebil kosta dig något? Vad menar du egentligen? Menar du kanske förmånsbil? Eller att du ska ha privat bil som du ska använda i jobbet?
Citera
2022-06-14, 23:18
Medlem
Förmånsbil givetvis, fel formulerat av mig
Citera
2022-06-16, 22:28
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Förmånsbil givetvis, fel formulerat av mig

Problemet kan bli att om det är en förmånsbil får du ju högre bruttolön än vad du faktiskt har.

Räknar kronofogden på det kan de ju bli jävligt tufft för dig o klara dig.

Att du fått höjd lön innebär bara att du kommer få betala mer.
Citera
2022-06-18, 22:31
Medlem
Fattar! Får ringa och kolla helt enkelt vad som är bäst.. känns ju sisådär att tack nej till jobbet då ingångslönen är såpass mkt bättre och jag kommer kunna klättra i lön betydligt snabbare
Citera
2023-04-20, 16:08
Medlem
Citat:
Fattar! Får ringa och kolla helt enkelt vad som är bäst.. känns ju sisådär att tack nej till jobbet då ingångslönen är såpass mkt bättre och jag kommer kunna klättra i lön betydligt snabbare

Hur gick det?
Citera
2023-04-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purrsorfarn
Hur gick det?

Antagligen inte så bra. Användaren är avstängd till 1 oktober pga narkotikahandel

(FB) ReuterSamuel avstängd för 1.09
Citera
2023-04-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Antagligen inte så bra. Användaren är avstängd till 1 oktober pga narkotikahandel

(FB) ReuterSamuel avstängd för 1.09
Hahahahha tack för info, jag skall kolla innan jag postar nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in