Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2006-07-01, 12:27
Medlem
Doogless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Ett sockerpiller, en kopia, eller något annat. En Rohypnol är det inte. Dessutom så verkar det vara en amerikansk bild. Flunitrazepam har alltid varit förbjudet i USA, så där finns det en stor marknad för konstiga kopior.

Bilden på den blå Roppen är från en Amerikansk sida. I USA är det som bekant förbjudet med Rohypnol. Bilden visar en beslagtagen Ropp som antingen är en pirattillverkad kopia, eller så är den insmugglad någonstans i från,kanske Asien,men det ÄR en blå Ropp!

Jag har hittat en annan bild som är tyvärr är väldigt suddigt,men den visar också en blå Ropp. Jag tycker att det står "Roche" på den

Den bilden kan vara gammal,men det visar i alla fall att det har funnits blå Roppar.

När det gäller dom Blåvita kapslarna,så har du däremot helt rätt. Dom är faktiskts Finska!

Slutsatsen man kan dra av det hela är att Roppar kan ha i stort sett vilken färg som hellst,då dom ofta tillverkas i olagliga laboratorier. Jag har tom sett en bild på en Röd Ropp en gång,men den var helt klart en pirat kopia.
Citera
2006-07-01, 14:31
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doogles
Bilden på den blå Roppen är från en Amerikansk sida. I USA är det som bekant förbjudet med Rohypnol. Bilden visar en beslagtagen Ropp som antingen är en pirattillverkad kopia, eller så är den insmugglad någonstans i från,kanske Asien,men det ÄR en blå Ropp!

OK, räknar du även med piller som inte är gjorda av Roche så finns de i olika färger. Riktiga Rohypnol tillverkade i någon av Roches fabriker, däremot, finns bara i vitt och grönt.

Jag har sett piller som påstods vara roppar som var gröna på utsidan och bruna inuti. De var runda och rätt stora (som en Smartie ungefär). Om de innehöll flunitrazepam vet jag inte, för jag köpte inga. Jag äter inte piller som jag inte riktigt är säker på vad de innehåller.
Citera
2006-07-01, 14:37
Medlem
de gröna är absolut inte mer drag än i dom vita... lika dant fluscand same shit har k'äkat mängder av både gröna å vita(fm1)or och 1mg är alltid 1mg minns därimot dom gammla roche 2orna de var de drag i...gillar iof mest xanorstavarna eller 3orna
Citera
2006-07-01, 14:38
Medlem
flexors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
de gröna är absolut inte mer drag än i dom vita... lika dant fluscand same shit har k'äkat mängder av både gröna å vita(fm1)or och 1mg är alltid 1mg minns därimot dom gammla roche 2orna de var de drag i...gillar iof mest xanorstavarna eller 3orna

men roche 2: orna är ju iktorivil?!
Citera
2006-07-01, 14:47
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexor
men roche 2: orna är ju iktorivil?!

Det fanns 2mg från Roche för längesen... Men sen blandar många ihop dagens Iktorivil som det står Roche2 på och kryss skåra på andra sidan.
Citera
2006-07-01, 14:52
Medlem
flexors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangorabatt
Det fanns 2mg från Roche för längesen... Men sen blandar många ihop dagens Iktorivil som det står Roche2 på och kryss skåra på andra sidan.

aha.. i see..
Citera
2006-11-05, 17:25
Medlem
libertines avatar
Letar man i Pillpoppers Blogg så kan man se att Rohypnoltabletten har en rund ring runt siffran 2 och det är där skillnaden är mellan iktorivil och rohypnoltabletterna.
Citera
2006-11-06, 12:06
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangorabatt
Det fanns 2mgs för lääängesen...

Men det är en myt att det är mer drag i dom vanliga gröna 542. Det är bara 1mg i dom. Så det är samma som FM1

Kan inte kvaliten vem som har tillverkat som avgör? Hur mycket den aktiva ämnen de lägger i? t.ex. pirattillverkning.

Jämför som den blåa vallar 10mg och tjeckiska 10mg så är tjeckiska diazepam mycket bättre!!!
Citera
2006-11-07, 00:20
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Kan inte kvaliten vem som har tillverkat som avgör? Hur mycket den aktiva ämnen de lägger i? t.ex. pirattillverkning.

Jo, men om du jämför 542:or från Roche och FM1:or från Merck så jämför du två mediciner från två multinationella läkemedelsföretag. Det är helt uteslutet att Roche eller Merck skulle ljuga om eller inte ha kontroll över hur mycket flunitrazepam som finns i varje tablett. Det är 1 mg i båda, och eventuella skillnader i effekt är ren inbillning.
Citera
2006-11-07, 01:06
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Jo, men om du jämför 542r från Roche och FM1r från Merck så jämför du två mediciner från två multinationella läkemedelsföretag. Det är helt uteslutet att Roche eller Merck skulle ljuga om eller inte ha kontroll över hur mycket flunitrazepam som finns i varje tablett. Det är 1 mg i båda, och eventuella skillnader i effekt är ren inbillning.

Tänkte mestadel på pirattillverkning
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in