Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Ett sockerpiller, en kopia, eller något annat. En Rohypnol är det inte. Dessutom så verkar det vara en amerikansk bild. Flunitrazepam har alltid varit förbjudet i USA, så där finns det en stor marknad för konstiga kopior.
Bilden på den blå Roppen är från en Amerikansk sida. I USA är det som bekant förbjudet med Rohypnol. Bilden visar en beslagtagen Ropp som antingen är en pirattillverkad kopia, eller så är den insmugglad någonstans i från,kanske Asien,men det ÄR en blå Ropp!
Jag har hittat en annan bild som är tyvärr är väldigt suddigt,men den visar också en blå Ropp. Jag tycker att det står "Roche" på den
Den bilden kan vara gammal,men det visar i alla fall att det har funnits blå Roppar.
När det gäller dom Blåvita kapslarna,så har du däremot helt rätt. Dom är faktiskts Finska!
Slutsatsen man kan dra av det hela är att Roppar kan ha i stort sett vilken färg som hellst,då dom ofta tillverkas i olagliga laboratorier. Jag har tom sett en bild på en Röd Ropp en gång,men den var helt klart en pirat kopia.