Citat:
Ursprungligen postat av
Bonnatorp
Jag ska studera i höst och några år framåt, och min plan är att ta fullt studielån fastän jag jobbar heltid för att ha råd att hjälpa frun med tandvård hon skulle behöva.
Implantaten efter högkostnadsskydd torde gå på 25-30k, så pengarna finns tillgängliga inom ett halvårs studiemedel.
Saken är det att jag själv har lite skulder. Jag har löneutmätning, och den kommer vara färdig ungefär samtidigt som de där pengarna från studielånet finns tillgängliga, så det är egentligen inga problem med att de betalas av.
Däremot vill jag inte behålla pengarna på kontot så de kan utmätas tidigare. Jag har liksom inga garantier för att jag inte blir sjuk och får sänkt lön, varav mindre utmäts, så sådant kan ju möjligen hända.
Hursomhelst, om jag har 30.000 i kontanter, kan jag boka möte med banken och ge dem kontanterna, med önskemålet att de ska betalas direkt till tandläkarkliniken?
Eller kommer det framstå som pengatvätt?
Finns det annars några andra möjligheter att gå någonstans med en sådan summa för att betala en tandbehandling, då jag misstänker att tandläkaren inte kommer ta emot dem?
landstinget måste ta emot kontanter.
privattandläkare får du prata med och säga att det är det du kommer betala med efter att de gjort tandvården.
vissa försöker lura dig til insättningsautomat och faktura men stå på dig så går det.