Citat:
Jag är rädd att jag inte kan dela med mig av den informationen. Du förstår, det finns saker som jag håller hemliga. Det är som att jag rör mig i skuggorna, lånar andras vägar för att navigera och bygger en osynlig bro till mina mål. Jag har dock aldrig försökt på en Icotera, men det skall väl knappast vara svårt.
Jag noterade på deras webbplats att man kan begära att testa deras CPE, även om det inte erbjuder några belöningar. Så varför inte? Jag kan lika gärna hjälpa dig, jag jobbar inte gratis för dom i alla fall.
Skriv: help i cliic och återkom.
Är det qualcomm du menar så är det troligtvis en EFU router, ser ut såhär:
Kod:
etc/efu_handler/quantenna { "efu_feature" : "allow_root_shell_access", "unlock": [ { "uci_parameter": "quantenna.qtn.disable_shell_access", "type": "uci", "uci_command": "set", "uci_value": "0" } ], "store" : [ { "uci_parameter": "quantenna.qtn.disable_shell_access", "type": "uci" } ] }
Har du access dit som inte är standard, då kan vi se om det går att ta sig in till root den vägen. Det är ju super
Ser det ut såhär:
Kod:
------------------------------------------------------------------------ ______ SDK $SDK_FRIENDLY_NAME (v$SDK_VERSION) ___/_____/\ / /\\ $COPYRIGHT _____/__ / \\ _/ /\_____/___ \ // / \ /\ \ _______//_______/ \ / _\/______ / / \ \ / / / /\ __/ / \ \ / / / / _\__ / / / \_______\/ / / / / /\ /_/______/___________________/ /________/ /___/ \ \ \ \ ___________ \ \ \ \ \ / \_\ \ / /\ \ \ \ \___\/ \ \/ / \ \ \ \ / \_____/ / \ \ \________\/ /__________/ \ \ / \ _____ \ /_____\/ \ / /\ \ /___\/ /____/ \ \ / \ \ /___\/ \____\/ ------------------------------------------------------------------------ Hash quantenna : Hash sdk_ac :
Senast redigerad av namesuw 2023-09-21 kl. 22:37.
Senast redigerad av namesuw 2023-09-21 kl. 22:37.