Citat:
Ursprungligen postat av
klurifixus
Hej, jag sker extra tillbehr till min elcykel evobike och undrar om ngon knner till billigare (pirat) tillbehr som fungerar, s som batteri, batteriladdare & trimpaket
Batteri blir knepigt. Men det gr. Ta bara mtten p batteriet s noga du kan och bege dig ut p en googlesafari fr att hitta ngot motsvarande, evobike har nog som dom flesta tillverkare sina egna specifika mtt fr att kunna slja dessa till cyklarna oftast med hg premium. Laddare r inga problem alls det finns drivor av ntfretag som sljer sdana. Trimpaket vet jag inte vad du menar. Har du en laglig 250w elcykel kpt genom evobike s har du inga strre marginaler att trimma den. Det i princip enda du kan gra r att byta controllerkortet mot en ostrypt variant som tillter hastigheter ver 25km/t d din evobikes controllerkort bryter strmmen till motorn s fort max tillten hastighet r uppntt (25) D kan du nog cykla mellan 30-35Km/t p hgsta vxeln vilket r tillrckligt fr att f mycket mer flyt i cyklandet d 30-35 km/h knns betydligt naturligare.
Dom korten finns ocks att kpa p ntet. Se upp med att dina kontaktdon r kompatibla bara