Citat:
Ursprungligen postat av
klurifixus
Hej, jag söker extra tillbehör till min elcykel evobike och undrar om någon känner till billigare (pirat) tillbehör som fungerar, så som batteri, batteriladdare & trimpaket
Batteri blir knepigt. Men det går. Ta bara måtten på batteriet så noga du kan och bege dig ut på en googlesafari för att hitta något motsvarande, evobike har nog som dom flesta tillverkare sina egna specifika mått för att kunna sälja dessa till cyklarna oftast med hög premium. Laddare är inga problem alls det finns drivor av nätföretag som säljer sådana. Trimpaket vet jag inte vad du menar. Har du en laglig 250w elcykel köpt genom evobike så har du inga större marginaler att trimma den. Det i princip enda du kan göra är att byta controllerkortet mot en ostrypt variant som tillåter hastigheter över 25km/t då din evobikes controllerkort bryter strömmen till motorn så fort max tillåten hastighet är uppnått (25) Då kan du nog cykla mellan 30-35Km/t på högsta växeln vilket är tillräckligt för att få mycket mer flyt i cyklandet då 30-35 km/h känns betydligt naturligare.
Dom korten finns också att köpa på nätet. Se upp med att dina kontaktdon är kompatibla bara