2006-08-22, 19:30
Medlem
Den_Stores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenaturell
Här långt upp i norrland betalar jag 150kr för en platta oavsett märke.
Vad har ni för priser på andra ställen?

det är ju helt sjukt att betala såna pengar för den skitölen det ibland kan vara!

24 x 33 cl = 7,92 l.

150/7,92 = 18.93 per liter.

Öl från SYSTEMBOLAGET(!):

Kung: 16.60 per liter
Harboe Pilsner: 16.80
Femkommatvåan: 16.60

fattar inte alla nötter som går på detta o handla fulöl för 150 spänn plattan.....
2006-08-22, 19:34
Moderator
tobess avatar
Har raderat ytterligare inlägg och vissa har blivit upptagna i Outlaw för omröstning.

Vill påminna om att detta endast är en tråd för att diskutera priser och inte en tråd för att söka kontakter för smuggelöl/sprit. Forsätter detta kommer tråden att låsas.

/Moderator
2006-08-22, 19:35
Medlem
Den_Stores avatar
....så alltså motsvarande mängd "Kung" går på 131.50:-

och Harboe (som oftast smuggelölen består av) 133:-

o överallt springer folk omkring o glatt berättar att de kan köpa öl för 150:- plattan
2006-08-22, 20:29
Medlem
-Q-s avatar
120-160kr flaket.

Alltså ni som tycker det är överpris med 150 spänn för "fulöl", när man kan köpa systemöl billigare, menar ni på allvar att ni tycker Kung inte är fulöl??! Det ligger nästan i samma klass som Slots, och Sort Gold är fan så mkt finare.

Anledningen majoriteten (medvetet eller omedvetet) köper smuggelöl är att de alltid har öppet. Vet man att man ska festa till helgen går nog de flesta och köper på systemet om det inte är enklare att gå ett kvarter till smugglaren.
Men oftast när man köper smuggel är ju när man helt plötsligt blir bjuden på fest eller av annan anledning ska festa plötsligt, "då går jag till systemet och köper äckliga kung - nej just det systemet har STÄNGT"...men det har inte smugglaren, så då drar man dit istället.

...Kung är finöl, HA-HA-HA! ...
2006-08-23, 09:29
Medlem
Sotarmurres avatar
150 kronor är väl standard, handlar dock inte så mycket smuggel nu för tiden. När man var ung och desperat så handlade jag vid 1 tillfälle ett flak för 240. Full blev jag men jag kunde inte hjälpa att känna mig lurad i en månad efter det hela.
2006-08-23, 13:19
Medlem
tepss avatar
Skillnad på att dricka äckliga 50cl och 33cl. Betalar heller 150 kr för ett flak 33cl Harboe Guld än att handla bolagets smutsöl.
2006-08-23, 13:55
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
120-160kr flaket.

Alltså ni som tycker det är överpris med 150 spänn för "fulöl", när man kan köpa systemöl billigare, menar ni på allvar att ni tycker Kung inte är fulöl??! Det ligger nästan i samma klass som Slots, och Sort Gold är fan så mkt finare.

Anledningen majoriteten (medvetet eller omedvetet) köper smuggelöl är att de alltid har öppet. Vet man att man ska festa till helgen går nog de flesta och köper på systemet om det inte är enklare att gå ett kvarter till smugglaren.
Men oftast när man köper smuggel är ju när man helt plötsligt blir bjuden på fest eller av annan anledning ska festa plötsligt, "då går jag till systemet och köper äckliga kung - nej just det systemet har STÄNGT"...men det har inte smugglaren, så då drar man dit istället.

...Kung är finöl, HA-HA-HA! ...

Håller med dig om öppettiderna, det kan vara smidigt att handla smuggel när systembolaget är stängt eller man har långt att köra dit.

Men här i trakterna är det så många som säljer smuggel att det inte är rimligt att ta 150 spänn plattan för fulöl, då blir man "utkonkurrerad" av någon annan som är billigare. Det finns öl att köpa för under 50 spänn plattan i Tyskland, räknar man med bensin + andra avgifter så är vi kanske uppe i 55-60 spänn. Det är alltså inga små marginaler vi pratar om.

Dessutom är det ju många lastbilschaffisar som plockar hem några flak varje gång de kör, vilket ofta är ett par gånger i veckan. De betalar ju inget utöver vad ölen kostar.
2006-08-23, 14:33
Medlem
maiden_666s avatar
150 kr
2006-08-23, 15:05
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den_Store
....så alltså motsvarande mängd "Kung" går på 131.50:-

och Harboe (som oftast smuggelölen består av) 133:-

o överallt springer folk omkring o glatt berättar att de kan köpa öl för 150:- plattan

Jamenvafan, vilka ölsorter drar du upp då? Det billigaste och äckligaste man kan hitta från bolaget. Jag vet inte men för mig är i alla fall inte priset det högst prioriterade. Jag vill kunna njuta av ölen också, därför köper jag inte Harboe och Kung etc.

Själv får jag en platta hemkörd till dörren för 140 kr. Ölsorterna varierar men det har varit helt okej öl hittills.
2006-08-23, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Vilka överpriser ni betalar för blaskigt mellanöl.

"Smuggelöl" kanske var spännade när bolaget tog 30 spänn litern för att gott starköl, men den tiden är förbi.

Be morsan eller farsan köpa ut lite gott öl istället.
Alla starköl kostar ju kring 25-35 kr/lit så den tiden är knappast förbi... Heineken t.ex. kostar 32 har jag för mig. Flaska då.
2006-08-23, 21:21
Medlem
finntemes avatar
Finlandsbåt

Åkte just med Finlandsbåt, om man köpte minst 2 flak Karhu/Koff 5.2/7.5% så fick man det för 110 SEK / st.
Och när man köpte 4 st fick man ölkärran på köpet.
Och billigaste kryssningen kostade ju 25 kr. (T/R till Åland).

SÅ om man bor i Sthlms trakten ser jag ingen ide att köpa smuggelöl.
2006-08-23, 21:50
Medlem
För ett flak 33 cl får ja betala allt mellan 100 o 200 kr, i vanliga fall 120. Ibland händer det (i nödfall) att man raggar upp nån polack på en lastbilsparkering o köper en platta 50 cl för 200. Helt ok tycker ja då ja inte får gå på systemet än :P

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in