2022-06-12, 08:40
Medlem
angeles-bermudezs avatar
Har bevakat denna annons ett tag nu, trodde den skulle ryka samma dag som den laddades upp (ca 2 månader sedan). Hur tror ni det kommer sig att den är så svårsåld när motsvarande coupevariant går för över 200.000 kr?

Diskutera!

https://www.blocket.se/annons/stockholm/saab_900_turbo_16/100644919
Citera
2022-06-12, 08:42
Avslutad
Gissningsvis för att en 200 år gammal bil kostar 80 tusen.

Ja, den är ovanlig men det är ett riktigt rövarpris. Du måste hitta en köpare som är en riktig entusiast och som är beredd att lägga ner arbetet på en bil med snart 30k mil på mätaren. Tydligen är den sortens entusiaster inte så vanliga som säljaren trodde.
Citera
2022-06-12, 08:45
Medlem
SupaStrats avatar
Troligen är antalet saab-fanatiker betydligt lägre än vad nyss nämnds saab-fanatiker tror.
Jag ser inget annat än en gammal bil till högt pris, det är jag inte intresserad av.
Citera
2022-06-12, 08:49
Medlem
angeles-bermudezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Gissningsvis för att en 200 år gammal bil kostar 80 tusen.

Ja, den är ovanlig men det är ett riktigt rövarpris. Du måste hitta en köpare som är en riktig entusiast och som är beredd att lägga ner arbetet på en bil med snart 30k mil på mätaren. Tydligen är den sortens entusiaster inte så vanliga som säljaren trodde.

Citat:
Ursprungligen postat av SupaStrat
Troligen är antalet saab-fanatiker betydligt lägre än vad nyss nämnds saab-fanatiker tror.
Jag ser inget annat än en gammal bil till högt pris, det är jag inte intresserad av.

Hur tror ni den skulle sälja på exempelvis holländska eller tyska marknaden?

Vad tror ni är ett rimligt marknadsvärde för denna bil? Jag tycker trots allt att det är en fascinerande maskin om än att den säkerligen kommer dras med enormt mycket jobb.
Citera
2022-06-12, 08:50
Medlem
yz44s avatar
En gammal bil som har gått långt och dessutom har ett väldigt högt pris, vem skulle vilja köpa den?
Citera
2022-06-12, 08:54
Medlem
De som en gång suktade efter den bilen som yngre har gissningsvis gått vidare nu?
900:an är verkligen en speciell bil, udda till utseendet. Och då var jag ett fan av 900 Aero back in the days. Idag får jag ont i ögonen av att titta på en
Citera
2022-06-12, 08:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av angeles-bermudez
Hur tror ni den skulle sälja på exempelvis holländska eller tyska marknaden?

Vad tror ni är ett rimligt marknadsvärde för denna bil? Jag tycker trots allt att det är en fascinerande maskin om än att den säkerligen kommer dras med enormt mycket jobb.
Tyskarna är generellt intresserade av tyska bilar. Holländarna likaså.

Det går att få snurr på den gamle Saaben, men då till ett mer nyktert pris. Ja, den är ovanlig men inte unik. Ja, den har en ägare i massor av år men det säger ingenting. Att den inte är synligt rostig på bilden innebär inte att den inte är rostig i balkarna. Det får man nästan räkna med, så att betala åttiotusen för en väldigt gammal bil är inte intressant för 99,5% av alla bilköpare. Och den där sista halvprocenten hittar man inte på Blocket. Prova något Saab-entusiastforum eller något liknande.
Citera
2022-06-12, 08:56
Medlem
Nostalgi kanske men 20 tusen iaf.
Bensinbilar går väl inte köras snart kanske är därför.
Citera
2022-06-12, 08:59
Medlem
troligtsvis för att det är en av bilvärldens fulaste bil...ser ju ut som en ryssbil.
Citera
2022-06-12, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
De som en gång suktade efter den bilen som yngre har gissningsvis gått vidare nu?
900:an är verkligen en speciell bil, udda till utseendet. Och då var jag ett fan av 900 Aero back in the days. Idag får jag ont i ögonen av att titta på en

Inte lätt att sälja gammla bilar överhuvudtaget just nu så.
Citera
2022-06-12, 09:13
Medlem
Gladaluvans avatar
Jag har skickat ett meddelande till säljaren.
Citera
2022-06-12, 09:21
Medlem
Zhkards avatar
Den säljs trögare Pga ej coupe. Dessutom är det sedan modellen. Hade det iallafall varit 5 dörrars coupe hade även den sålts hyfsat fort. Sedanen är= mjäää
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in