I princip alla rysslandskännare och informationsbyråer jag hört ifrån, säger att Putin är en extraordinärt paranoid personlighet. När pandemin var som värst fick kungligheter från andra länder spendera 2-3 veckor i karantän, på ett helt avskärmat hotell som hyrdes av ryska staten, innan dom fick träffa Putin på extremt behörigt avstånd inkl mask, termometerprov och hela köret.
Macron sägs ha varit en av dom som genomgick den processen, istället för att prata i telefon. Mötet ska sen ha skett och enda möjligheten till photo-opportunity ska ha resulterat i den här ganska kända bilden:
https://imagez.tmz.com/image/84/4by3/2022/02/10/84897c43cb2b45f79efd12a72699b259_md.jpg
Att fysiologiska prover undanröjs i en tid av krig är i sig inte konstigt. Genom hårstrån, avföring, blodprov i databaser osv kan militära underrättelsetjänster inhämta info om vilka kemiska ämnen han är mest känslig för osv. Det kan hjälpa vid framställning av exakt rätt biologiskt ämne för att förgifta honom, på ett sånt sätt som inte kan upptäckas som "gift" vid en grundlig analys. Det är många landsledare och affärsmän som gör sånt.
Men skulle även kunna vara att han vill skydda sin image.
Huruvida man kan utläsa allvarliga sjukdomar i kroppen genom att analysera avföring, det får mer medicinskt bildade personer utvärdera här. Jag känner inte till mer än att t.ex. cancer i tarm eller buksystem kan yttra sig som blod- eller slem i avföring. Min bild är att det behövs oftare blodprov eller urinprov för mer precis avskärmning.