• 1
  • 2
2022-06-11, 21:55
Medlem
Såg just att sidan jag laddade ner WinX HD Video Converter Deluxe är rysk... Huva. Skannade filen innan jag packade upp men man vet ju aldrig. Och går nu inte att avinstallera. Förhoppningsvis bara tillfälligt.
Citera
2022-06-11, 22:44
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SRKP
Såg just att sidan jag laddade ner WinX HD Video Converter Deluxe är rysk... Huva. Skannade filen innan jag packade upp men man vet ju aldrig. Och går nu inte att avinstallera. Förhoppningsvis bara tillfälligt.

Den sidan är ok, inget att oroa sig för. Om det är avinstalleringsproblem så är det programmet fel. Använd Revo uninstaller om nödvändigt.

Jag tänkte snarare på sidan i inlägg #9.
Man tycker ju att någon av alla sidorna borde hålla det som verkar utlovas, d.v.s gratis med full användning.
Citera
2022-06-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Den sidan är ok, inget att oroa sig för. Om det är avinstalleringsproblem så är det programmet fel. Använd Revo uninstaller om nödvändigt.

Jag tänkte snarare på sidan i inlägg #9.
Man tycker ju att någon av alla sidorna borde hålla det som verkar utlovas, d.v.s gratis med full användning.

Jag undrar det verkligen. De är så förslagna allihop men man tycker ju att de som skriver ingående recensioner på olika sidor borde ha mer koll på detta. Men rabatter finns i varje fall och de kan vara nog så attraktiva.

Har nu lyckats avinstallera.

Snart dags att nanna.

Allt gott
Citera
2022-06-12, 00:11
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag undrar det verkligen. De är så förslagna allihop men man tycker ju att de som skriver ingående recensioner på olika sidor borde ha mer koll på detta. Men rabatter finns i varje fall och de kan vara nog så attraktiva.

Har nu lyckats avinstallera.

Snart dags att nanna.

Allt gott

Samma här.

Berätta sedan hur det gick och vad det vart.
Citera
2022-06-12, 12:34
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ska börja konvertera mina DVD-filmer och serier på skivor till mp4. Har fastnat för programmet Winx dvd ripper platinum som gjorde bra ifrån sig under den gratis testperiod jag fick.

Men när det kommer till bl.a. försäljningen känns det inte helt seriöst. Priserna varierar oerhört på olika stället. Från ca 400 till bortåt 1 000 kr.

Och så vill de sälja på mig en Back-up-CD.

https://estore.winxdvd.com/order/che...TYPE=2&HIDEC=0

Men vad ska jag med den till? Laddar man inte ner back up direkt från deras hemsida om olyckan är framme eller man ska byta dator? Så gör man ju nästan alltid när det gäller andra program man köpt eller har licens på. Någon som vet hur det här fungerar så man inte blir luggad?

Just ovanstående version säljs på en sida för under 400kr, en konkurrent, AVS, har en bortskänkning på en annan just nu. Listor för dessa sidor har jag redan nämnt i tråden.

Som sagt, sådant här sker flera ggr i kvartalet så att betala för programmet ska inte behövas. På sin höjd köpa billigare. Gå in på dessa siter efter Kl 13:00 så har de postat dagens erbjudanden, gör du det varannan dag så missar du inget.
Citera
2022-06-12, 13:22
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ska börja konvertera mina DVD-filmer och serier på skivor till mp4. Har fastnat för programmet Winx dvd ripper platinum som gjorde bra ifrån sig under den gratis testperiod jag fick
Alltså det finns väl en massa fria program som gör det du söker?

Handbrake t.ex.
https://handbrake.fr/

Varför krångla till det?
Citera
2022-06-13, 00:19
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Alltså det finns väl en massa fria program som gör det du söker?

Handbrake t.ex.
https://handbrake.fr/

Varför krångla till det?

För att programmet har win i namnet och han kör ju windows. Varför tipsa om open source program som är gratis när han kan köpa sin mjukvara från Ryssland.

Frågan är om tråden ens hör hemma under övriga operativsystem.

Om TS köper win x dvd ripper och skall köra det i typ wine så är det lite som att gå över ån efter vatten.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2022-06-13 kl. 00:22.
Citera
2022-06-13, 18:22
Moderator
vhes avatar
Programvara: övriga operativsystem --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2022-06-17, 17:47
Moderator
Protons avatar
Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator