2022-06-11, 15:58
Medlem
Jag har ätit tic tac sedan 1982 och det brukade alltid vara 38 stycken tic tac i varje förpackning, men de senaste tre jag köpt har bara innehållit 37 stycken tic tac. Är det en slump, eller är det dags att författa ett argt brev till Giovanni Ferrero? Är detta möjligtvis ett exempel på "putinpriser" som man hört så mycket om?
Citera
2022-06-11, 16:07
Medlem
Jordgubbes avatar
Inte omöjligt. Det finns en historie om att Ivar Kreuger gjorde så i en förhandling, alltså plockade bort (Ev. nämns den historien här eller i nån biografi om honom).
Citera
2022-06-19, 09:57
Medlem
de har blivit mkt mindre, förut kunde man knappt svälja dem
Citera
2022-06-19, 11:48
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OBL
Jag har ätit tic tac sedan 1982 och det brukade alltid vara 38 stycken tic tac i varje förpackning, men de senaste tre jag köpt har bara innehållit 37 stycken tic tac. Är det en slump, eller är det dags att författa ett argt brev till Giovanni Ferrero? Är detta möjligtvis ett exempel på "putinpriser" som man hört så mycket om?
Det är nog högst sannolikt att de kör en "liten fuling" med att minska med en enhet per förpackning. De säljer väl en jävla massa förpackningar och då får de ju ut ytterligare en förpackning var 38:e gång. Låter kanske inte så mycket, men med tanke på hur mycket de säkert producerar så är det ändå lite pengar för dem. Dessutom tänker de väl, hur många räknar antalet, så de ser väl det som säkert. Vikten påverkas väl knappast alls heller.
Citera
2022-06-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det är nog högst sannolikt att de kör en "liten fuling" med att minska med en enhet per förpackning. De säljer väl en jävla massa förpackningar och då får de ju ut ytterligare en förpackning var 38:e gång. Låter kanske inte så mycket, men med tanke på hur mycket de säkert producerar så är det ändå lite pengar för dem. Dessutom tänker de väl, hur många räknar antalet, så de ser väl det som säkert. Vikten påverkas väl knappast alls heller.

Jag tror det också. Det är någon som föreslår denna förändring, sedan spar de in något öre per förpackning, och då blir det tillräckligt för att ge en löneökning till personen.
Citera
2022-06-20, 15:52
Medlem
Citat:
Jag tror det också. Det är någon som föreslår denna förändring, sedan spar de in något öre per förpackning, och då blir det tillräckligt för att ge en löneökning till personen.
Du sitter alltså och räknar godiset i varje paket? Gör du det på alla godispaket/förpackningar?

OnTopic: Som nån innan skrev så är det väl nåt trick för att tjäna extra pengar.
Citera
2022-06-20, 16:15
Bannlyst
Vad är du för en människa som räknar antalet tictacs per förpackning?
Citera
2022-06-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Vad är du för en människa som räknar antalet tictacs per förpackning?

Dig skulle de säkert kunna lura på en Tic Tac förpackning med 35 Tic Tacs i.
Citera
2022-06-20, 20:08
Bannlyst
Citat:
Dig skulle de säkert kunna lura på en Tic Tac förpackning med 35 Tic Tacs i.

Då hade min ekonomi kraschat och jag hade fått gå hatt i handen till socialen,förmodligen flytta ut på en parkbänk, med en gammal expressen instoppad i arslet som blöja.
Citera
2022-06-20, 20:42
Medlem
Cervidaes avatar
Räknar du riskornen i varje påse ris också?
Citera
2022-06-20, 20:54
Medlem
Vem fan snackar styck lol. Snacka gram istället och förklara vilken net wght som numera står på askarna.

Tic-tacs är som luft för den delen. Har för mig att det är under 10kcal totalt i en sån där burk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in