2022-06-12, 07:38
Medlem
Jag har Nystagmus, det ingår i min diagnos. Jag har aldrig knarkat.
Citera
2022-06-14, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Gröna av cannabis?
Exakt.
Citera
2022-06-15, 14:32
Medlem
Det ska ju tydligen enligt polisen också kunna avgöra om man rökt cannabis eller använt droger under ett tidigare tillfälle också. Alltså att testet ska kunna avgöra ifall man använt narkotika en tid innan, även fast man alltså inte är påverkad vid själva tillfället dem gör testet.
Vilket personligen känns en aning långsökt.
Citera
2022-06-15, 14:55
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sssiamesia
"penntestet", alltså. Jag trodde det var ett test för att avgöra bystens hängighet ni skrev om, men det finns flera test man kan göra med pennor, uppenbarligen...

Uppenbarligen! Fast det testet användes av kvinnor, ingen man fick penntesta sin kvinna.

LL
Citera
2026-01-13, 05:29
Medlem
hohners avatar
Pennan ska man blåsa i. Det är en s.k blåspenna och används om man blåst 0.0 i första mätningen och inte har brytit mot några trafikregler eller kört underligt.

Jag tycker att knark aldrig kan vara ett brott att ha i sig. Om nån undrar.

Jag minns första gången jag kom till Amsterdam och hoppade in i en taxi vid deras centralstation och taxichauffören hade ett majjablad som nyckelring till tändningen. Sen när han hade startat bilen och taxametern och kört en meter och ställt sig i köerna så tog han fram en 15cm joint och rökte vid ratten.

Är man narkoman så är Sverige inget bra land att vistas i. Patriot är det sista jag ens skulle fundera över att bli, det tar emot att ens säga att jag är svensk. Det som det här landet har haft i system att göra mot sina medborgare är oförlåtligt i mina ögon. Jag hatar det här landet passionerat. Elbilsbidrag delar dom vidriga jävlarna ut medan andra stängs ute från arbete, bostadsmarknaden och ser till att alla möjligheter till ett lagligt uppehälle är stulna. Och sen anhörigvården som tipsar anhöriga att bryta med narkomanen och inte stötta eller supporta överhuvudtaget.

Folk för ju liksom, Sveriges barn. Inte fan beror det på att vi har bättre grejer iallafall.

Som sagt, patriot blir jag då aldrig. Passionerat svart hat och inget mer är vad jag har kvar för ett land jag en gång trodde på och levde i Illusionen att om någon har det tufft så stöttar man denne och hoppas att hen blir bättre, kunde aldrig tro att modellen för samhällets respons går ut på att förstöra livet för individen och ta allt ifrån henne snabbt så hon kan skuldsättas och uteslutas för all framtid.

Narkomaner har inte tillgång till rättigheterna som alla medborgare enligt lag har rätt till, och enligt FNs konvention.

Så går det när majoriteten är för rik, dom blir till grisar med trynena i vädret.

Det är min upplevelse efter snart 40 år i det här landet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in