2022-06-11, 09:54
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Jag tror jag har en lösning på problemet.

Jag hade sparat flashback.org i mina bokmärken som fungerat innan men inte längre.

Om jag nu istället skriver den fullständiga länken https://www.flashback.org/ så fungerar det.

Märkte det när jag kom åt flashback via referred länk via google sök som använder komplett adress.

Hoppas folk som inte längre kommer in kan ta del av informationen på ena eller andra sättet, kör själv inga sociala media men ni som gör kan väl posta infon.

Kan förstås inte vara helt säker men värt att prova, kanske någon nyligen ändring är gjord för DNS referenser för siten.
Fungerar inte för mig.
Citera
2022-06-11, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Byt till en VPN-server i Sverige. Som admin redan förklarat brukar de blocka all utländsk trafik (VPN, TOR, vanliga IP-leverantörer med utländsk adress, proxies etc.) under attacker. Jag har aldrig haft problem med servrar i Sverige, bortsett från att attackerna i sig orsakar problem.

Det är inget problem för mig personligen. Jag är mest nyfiken på varför dom valt att göra såhär, allmänt intresserad och flashback har en del trafik kan jag gissa så det är därför jag undrar tillvägagångssättet för jag gör inte likadant. Så är mest ute efter att få idéer och vad jag kanske missar själv, därav frågan. Alla har vi olika metoder för att jobba med säkerhet. Jag säger inte att det är dåligt, tvärt om jag är öppen för förslag och öppen för diskussion för att lära mig nya tillvägagångsätt.

Dom blockar inte just en "VPN", dom blockar ipRanges i andra länder gissar jag på, något likt nedan skulle tro:

Kod:
# project/xtables-addons/Xtables-addons/xtables-addons-2.13.tar.xz
# Sedan
iptables -m geoip --src-cc country[,country...] --dst-cc country[,country...]
iptables -I INPUT -m geoip ! --src-cc $(COUNTRY) -j DROP

Men jag har ingen aning det finns massvis av sätt man kan göra på och jag vill lära mig mer.
Senast redigerad av wuseman 2022-06-11 kl. 10:09.
Citera
2022-06-11, 10:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonEinstein
Alla andra sidor går att besöka utom just Flashback. Något säger mig att någon vill att jag ska logga in utan VPN men det tänker jag inte göra.
Jag har bidragit med mycket självständigt och kritiskt nytänkande men om sajten inte vill så vad kan jag göra...
Eller så är det slumpen som gör att jag kan logga in överallt utom på just Flashback.
FB har kanske fått önskemål om att banna. Vad vet jag... Eller ddos men svenska locations funkat inte heller. Däremot TOR.

Jag tror knappast att FRA/NSA/GCHQ försöker spåra just dig. Försök att använda TOR med svensk exitnod inom din VPN-tunnel. Du får då dubbel säkerhet på köpet.

Hur du begränsar TOR till svenska exitnoder har jag skrivit om här:

(FB) Svårt att använda Tor webbläsare
Citera
2022-06-11, 10:13
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Fungerar inte för mig.
Trist, om du söker efter flashback på google.se och väljer att se senaste timmen och klickar på en länk som då ör fylld med ref. data förutom länken går det då?

Testa denna länk nedan som är moddad och kommer att visa klickbar flashback länk ihop med felmeddelandet från google om den fungerar som jag själv använt en stund sedan detta började.

http://www.google.se/url?q=https://w...dmCcgc9VA7uKOc
Citera
2022-06-11, 10:13
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Det är inget problem för mig personligen. Jag är mest nyfiken på varför dom valt att göra såhär, allmänt intresserad och flashback har en del trafik kan jag gissa så det är därför jag undrar tillvägagångssättet för jag gör inte likadant. Så är mest ute efter att få idéer och vad jag kanske missar själv, därav frågan. Alla har vi olika metoder för att jobba med säkerhet. Jag säger inte att det är dåligt, tvärt om jag är öppen för förslag och öppen för diskussion för att lära mig nya tillvägagångsätt.

Dom blockar inte just en "VPN", dom blockar ipRanges i andra länder gissar jag på, något likt nedan skulle tro:

#The section provides the basic syntax for using iptables and the geoip module to block traffic originating from or #destined to a country. You need to use two-letter ISO3166 code in place of country. Forexample, use RU for Russian #Federation, US for United States, IN for India, BR for Brazil, and so on.

Kod:
# Sedan

Men jag har ingen aning, därav frågan.

Ja, de blockar andra länder, inte enskilda adresser. Enligt min erfarenhet brukar även adresser i övriga Norden (och Baltikum) fungera, kanske därför att det inte finns så många botnet-datorer där.
Citera
2022-06-11, 10:19
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Byt till en VPN-server i Sverige. Som admin redan förklarat brukar de blocka all utländsk trafik (VPN, TOR, vanliga IP-leverantörer med utländsk adress, proxies etc.) under attacker. Jag har aldrig haft problem med servrar i Sverige, bortsett från att attackerna i sig orsakar problem.

Fungerar icke. Jag har givetvis provar flera olika NordVPN servrar i Sverige ingen av dem fungerar.

Jag har även en dedikerad server hos NordLayer i Sverige den fungerar inte heller. Den är INTE publik.
Senast redigerad av svampdamp 2022-06-11 kl. 10:23.
Citera
2022-06-11, 10:21
Administrator
admins avatar
Citat:
Trist, om du söker efter flashback på google.se och väljer att se senaste timmen och klickar på en länk som då ör fylld med ref. data förutom länken går det då?

Testa denna länk nedan som är moddad och kommer att visa klickbar flashback länk ihop med felmeddelandet från google om den fungerar som jag själv använt en stund sedan detta började.

Jag förstod ingenting av ditt inlägg.
Har du - eller någon annan - möjlighet att utveckla och förklara vad du menade.

admin
Citera
2022-06-11, 10:23
Medlem
Ichwills avatar
Citat:

Fungerar inte för mig när jag är uppkopplad på wifi.
Annars när jag kör med mobil uppkoppling så funkar det perfekt.
Citera
2022-06-11, 10:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Fungerar icke. Jag har givetvis provar flera olika NordVPN servrar i Sverige ingen av dem fungerar.

Märkligt. Har du kollat att de IP-adresser som de torgför som "Sverige" faktiskt ligger i Sverige?
Citera
2022-06-11, 10:25
Medlem
BigFatCones avatar
Just nu kommer jag personligen inte in om jag inte använder VPN. Så det här slår ju uppenbarligen åt båda hållen.
Citera
2022-06-11, 10:29
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman

Kod:
# Sedan

Men jag har ingen aning det finns massvis av sätt man kan göra på och jag vill lära mig mer.
Att blockera en ip eller en range kan blockera mängder med klienter då de flestå isp'erna kör med CG-Nat, se länk nedan.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT

Dvs, när du väljer att blocka en enda IP adress så kan mängder av oskyldiga klienter bli utelåsta då mängder av klienter kan dölja sig bakom den.
Citera
2022-06-11, 10:40
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp

Jag har även en dedikerad server hos NordLayer i Sverige den fungerar inte heller. Den är INTE publik.

Citat:
Märkligt. Har du kollat att de IP-adresser som de torgför som "Sverige" faktiskt ligger i Sverige?

Kan bekräfta att det brukar vara problem med NordVPN.
Oklart varför. Vet att deras svenska nät ofta blir blockerade i situationer där svenska ip ska vara OK.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in