• 1
  • 2
2022-06-11, 09:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Den rörliga räntan ligger på 1.6-2 beroende på belåningsgrad. Inte 3.

Nu ja, men inte i höst viljet TS skrev. Men 3% lär den väl knapoast ha nått upp till då?
Citera
2022-06-11, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nu ja, men inte i höst viljet TS skrev. Men 3% lär den väl knapoast ha nått upp till då?
Räntorna är rätt höga nu hos Swedbank iallafall om man binder dessa i dagens läge.
http://www.bilddump.se/bilder/202206...48.218.224.png
Citera
2022-06-11, 11:38
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Betala av bolånet. Skönt med skuldfrihet. Du äger inte ens ditt boende om det är belånat. Det är som "intecknat" i Monopol. Skulle något skita sig lite mer så får människor gå från sina boenden.

Med cancer i kroppen ska du inte hålla på att speka med pengar. Ta det när du blir frisk.
Senast redigerad av KognitivDissonans 2022-06-11 kl. 11:41.
Citera
2022-06-11, 12:05
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Betala av bolånet. Skönt med skuldfrihet. Du äger inte ens ditt boende om det är belånat. Det är som "intecknat" i Monopol. Skulle något skita sig lite mer så får människor gå från sina boenden.

Med cancer i kroppen ska du inte hålla på att speka med pengar. Ta det när du blir frisk.

Det är ok med bolån om man har pengar som täcker bolånet.
Marc Zuckerberg har bolån.

Bättre att knåpa ihop en utdelningsportfölj med 5-6 storbolag med hyfsad utdelning så kan man betala räntan med utdelningarna och amortera med det som blir kvar av utdelningarna.

Bara mina fen cent.
Citera
2022-06-11, 12:13
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det är ok med bolån om man har pengar som täcker bolånet.
Marc Zuckerberg har bolån.

Bättre att knåpa ihop en utdelningsportfölj med 5-6 storbolag med hyfsad utdelning så kan man betala räntan med utdelningarna och amortera med det som blir kvar av utdelningarna.

Bara mina fen cent.
fen cent. Hade jag önskat höra dina fen cent, hade jag nog frågat dig direkt. Knåpa ihop storbolag för utdelning kan TS göra efteråt, bland annat med de 12k han sparar i räntekostnad varje år.
Citera
2022-06-11, 12:23
Medlem
Betala av 200.000 på bolånet.
Gör en rolig resa för resterande pengar med dina nära.
Tryck in löpande från lön/annan inkomst på börsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in