• 3
  • 4
2022-06-14, 17:31
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Hamilton hamnar ALLTID bakom alpine bilarna 😂😂

Han gillar att ligga tätt o nära baken på en annan....förare..
2022-06-14, 19:15
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Precis, Perez däck var i det skick att det inte gick att leda racet utan att skada andraplatsen. RB varken vill eller har hjärta nog att hålla på som Mercedes gör. Det krävs synnerliga skäl för att en teamorder skall komma från RB.

Det där köper jag inte en sekund. Verstappen är uttalad förstaförare och kommer alltid gynnas framför Perez (tyvärr). Kolla bara på Spanien.
2022-06-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Han gillar att ligga tätt o nära baken på en annan....förare..
Han gillar tydligen och ligga i baken och guppa på sig själv också.

Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Det där köper jag inte en sekund. Verstappen är uttalad förstaförare och kommer alltid gynnas framför Perez (tyvärr). Kolla bara på Spanien.
Vad hände i Spanien som inte jag vet? Som sagt, RB gör inte teamorder om de inte har skäl till det. De är inte Mercedes.
2022-06-15, 01:04
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Vad hände i Spanien som inte jag vet? Som sagt, RB gör inte teamorder om de inte har skäl till det. De är inte Mercedes.

Både i Spanien och Azerbajdzjan blev Perez tillsagd att släppa förbi Verstappen, du kan kalla det vad du vill men han blev beordrad av teamet att göra detta så jag kallar det teamorder.
2022-06-15, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Både i Spanien och Azerbajdzjan blev Perez tillsagd att släppa förbi Verstappen, du kan kalla det vad du vill men han blev beordrad av teamet att göra detta så jag kallar det teamorder.

Ja, för Verstappen var snabbare.
2022-06-15, 12:17
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ja, för Verstappen var snabbare.

Ja, det var väl inte direkt en order. Dumt att fightas när Verstappen är så mycket snabbare. Perez verkade också till skillnad mot i Spanien ta det med ro. Jag tror inte att RB kommer att stoppa Perez från att vinna lopp om Verstappen har en dålig dag, men han måste verkligen köra sig till segrarna och vara klart snabbare än Verstappen. Helst också ha en Ferrari efter sig. Om det skulle vara som så att de verkligen kör på exakt samma villkor så borde vi också nån gång framöver få se Verstappen släppa förbi Perez när denne är snabbare. Jag är inte helt säker på att vi kommer att få göra det.
2022-06-15, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, det var väl inte direkt en order. Dumt att fightas när Verstappen är så mycket snabbare. Perez verkade också till skillnad mot i Spanien ta det med ro. Jag tror inte att RB kommer att stoppa Perez från att vinna lopp om Verstappen har en dålig dag, men han måste verkligen köra sig till segrarna och vara klart snabbare än Verstappen. Helst också ha en Ferrari efter sig. Om det skulle vara som så att de verkligen kör på exakt samma villkor så borde vi också nån gång framöver få se Verstappen släppa förbi Perez när denne är snabbare. Jag är inte helt säker på att vi kommer att få göra det.

Jo då, vi kommer att få göra det. Vi har dessutom redan sett det hända, fast mer naturligt. Sedan kör Verstappen betydligt oftare ur (om han inte sitter påklistrad på Hamiltons krockbåge) så Perez får faktiskt fler försök på sig.

Förhållandet mellan Verstappen och Perez är inte samma som förhållandet mellan Hamilton och Bottas, utan mer Norris och Riccardo. Den som kör snabbast är den som får leda helt enkelt. Medan i Ferrari och Mercedes så är det huvudföraren som får bestämma allt. Nu råkar ju huvudföraren i Mercedes sitta längst bak i ledet och ha ont i ryggen medan nykomlingen tar plats på pallen.
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in