2022-06-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Hm.. Västerås.. var det inte dom som var här och sköt?

Vid Orrstigen/Max
Även Klockarvägen?

Trodde nätverket ogillade västerås pga. kurder?

Men säg då om G.A har hittat annan kran att hämta från och Västerås blivit arga?

Finns många syrianer inom västeråsnätverket
Citera
2022-06-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Hm.. Västerås.. var det inte dom som var här och sköt?

Vid Orrstigen/Max
Även Klockarvägen?

Trodde nätverket ogillade västerås pga. kurder?

Men säg då om G.A har hittat annan kran att hämta från och Västerås blivit arga?

Talani är väl kurd men det finns även syrianer och turkar, misstänker jag iaf efter namn jag läst i olika utredningar, i västeråsnätverket. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Det du syftar på är väl när Nikola(?) blev lurad till Södertälje utav Namo Talani för att väl på plats bli beskjuten, men drog sitt eget vapen och lyckades skada båda två som angrepp honom.

Och om jag inte minns fel så var det väl Abraham Aho som stod för både lägenhet och vapen?

Jag tror tiden är förbi när man kan se lojaliteter ut efter nationalitet. Det känns snarare som att den enda lojaliteten folk har är till den största sedelbunten. Södertäljenätverket hade väl principer om att inte göra affärer med mörkhyade långt bak i tiden. Men nu är väl Berno bra polare med DP osv.

Allt är en jävla soppa och givetvis en mardröm för en polis som ska försöka utreda skiten.
Senast redigerad av bjurskan 2022-06-13 kl. 16:17.
Citera
2022-06-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Talani är väl kurd men det finns även syrianer och turkar, misstänker jag iaf efter namn jag läst i olika utredningar, i västeråsnätverket. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Det du syftar på är väl när Nikola(?) blev lurad till Södertälje utav Namo Talani för att väl på plats bli beskjuten, men drog sitt eget vapen och lyckades skada båda två som angrepp honom.

Och om jag inte minns fel så var det väl Abraham Aho som stod för både lägenhet och vapen?

Jag tror tiden är förbi när man kan se lojaliteter ut efter nationalitet. Det känns snarare som att den enda lojaliteten folk har är till den största sedelbunten. Södertäljenätverket hade väl principer om att inte göra affärer med mörkhyade långt bak i tiden. Men nu är väl Berno bra polare med DP osv.

Allt är en jävla soppa och givetvis en mardröm för en polis som ska försöka utreda skiten.

Vad som hände vid Max och klockarvägen vet jag inte men 2010 om jag inte missminner mig så handlade konflikten om att en broder ville beblanda sig med kurder/mc gäng (minns inte vilket) och dom var väl noga med att enbart ha folk med samma bakgrund (assyr, syrian med omnejd) och det var där dom gick isär.

Och resultatet vet vi.

Sen idag som du säger har nationalitet inte någon större betydelse. Störst sedelbunt, mest ''lojalitet''
Rolig princip ändå, hoppas dom inte blir kallade rasister bara..
Citera
2022-06-13, 22:02
Medlem
mordrotelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan

Stämmer bra det att Södertäljes Bibo va i maskopi med Västerås i försöket att mörda Nikola.
Citera
2022-06-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
De är äldre generationen mot den yngre

Förklarar allt.
Citera
2022-06-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Förklarar allt.

Dog tråden ?
Citera
2022-06-27, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69
Dog tråden ?

Finns väll inte mycket att tillägga, kommer säkert komma fler trådar. Det är ett pågående gängkrig!
Citera
2022-07-09, 11:29
Medlem
De äldre har inget med detta mord att göra. De äldre i nätverket skulle inte klippa Gabriel aho, hans farbror Morris har en betydande roll.

Större chans att Dan*ny moussa ligger bakom detta.
Citera
2022-07-09, 12:47
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroo20
De äldre har inget med detta mord att göra. De äldre i nätverket skulle inte klippa Gabriel aho, hans farbror Morris har en betydande roll.

Större chans att Dan*ny moussa ligger bakom detta.

Av vilken anledning då tror du?
Citera
2024-07-11, 17:39
Medlem
Denna kille sålde M. T*mer och mördades av någon som hämnd för det?

Varför betraktas det som att detta mord är en förlust för saltskog och poäng till Ronna här på flashback? Var väl inte ens Ronna som klippte han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in