• 2
  • 3
2022-06-09, 21:37
Medlem
Gladaluvans avatar
Det är 18-årsgräns på Flashback, dock är det kanske inte mot reglerna att fortfarande tro på spöken även om du är vuxen, men oj vad jag inte kan förstå det... Det finns alltså inga bevis för att spöken finns, inga bilder eller filmer eller något annat av faktisk substans. För övrigt så kunde jag se jack shit i din bild, till och med när du ringat in.
Citera
2022-06-09, 21:45
Medlem
yz44s avatar
Ser vad du menar men tillskriver "spöket" vår förmåga att söka mönster i allt vi ser, även där inga finns.
Citera
2022-06-09, 22:59
Medlem
Sqrbankens avatar
Nä. Eller, det krävs nog att du motbevisar att det du tolkar som en gestalt till vänster inte är exempelvis något så mundane som en gardin. Efter det följer kanske tio andra omedelbara sannolikheter innan vi tvingas till att framtolka mindre sannolika naturliga ting före spökverksamhet förefaller som det mest troliga.

Ämnar inte att vara dryg - tycker också ockult är spännande - men detta läser du kanske in lite väl mycket i?
Citera
2022-06-10, 03:28
Medlem
FloppyAsHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Ser vad du menar men tillskriver "spöket" vår förmåga att söka mönster i allt vi ser, även där inga finns.

Exakt.

Även kallat pareidolia, eller face pareidolia då man gärna ser ansikten i mönster.
Citera
2022-06-10, 13:49
Medlem
TwoThousands avatar
Det är omöjligt fånga på bild och film, självklart och slutgiltigt Nej är svaret.
Citera
2022-06-10, 15:21
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahzar
Får några år sedan så brukade jag och några vänner besöka ödehus och platser som sägs vara hemsökta. Oftast tog vi bilder på platsen men lade aldrig någon tid på att granska bilderna. Idag gick jag igenom min molnlagringstjänst där jag sparat dessa bilder. Jag zoomade in på bilderna och upptäckte en bild som jag kan tycka mig se en gestalt till vänster i fönstret. Jag vill dela med mig av bilden för att få era reflektioner om den. Ser ni också någonting? Eller är det bara jag som inbillar mig?

Det högra fönstret i mitten.

Bilden i sin helhet:
https://ibb.co/PcGnRD6

Inzoomad bild:
https://ibb.co/BzYb8w8

Jag tror du har fångat ett konstigt placerat kylskåp på bild.
Verkar som att de håller på och renovera/möblera om där inne? Jag fattar inte vad du menar skulle vara ett spöke. Skuggan mitt över kylskåpet?
Citera
2022-06-10, 15:30
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonEinstein
Om du har det kommer du vara den första i världshistorien som gjort det, och du skulle bokstavligen omkullkasta vetenskapen i dess fundament.
Världens skulle aldrig mer bli sig lik och du skulle bli en av världens mest berömda personer för all framtid.
Sannolikheten är som du förstår inte stor.
Finns många bilder där man fångat okända vad som ser ut som varelser och liknande. Som är bevisat äkta (bilderna). Bara o googla.
Citera
2022-06-12, 19:50
Medlem
paparazzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahzar
https://ibb.co/1mvhJJf

Tycker det liknar Sommarskuggan från SVT Barns "Sommarlov".
Citera
2022-06-13, 20:17
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Du har fångat sensorbrus och en skugga i ett hörn.
Citera
2022-06-25, 05:15
Medlem
Jag har kollat på detta och pratade med min väninna som är ett medium.

Hon att det oftast blir sådana fennomen när spökena inte hinner med. Spökena vill inte att vi ska veta att dem finns och försöker då gömma sig och då blir det så kallade ljusfenomen när dem byter på sina frekvenser så att säga. Är lite som spökjägare som använder sånna där elektriska mätare.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in