• 1
  • 2
2022-06-10, 15:50
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Har du noterat hur en kvinna bara behöver vara en vuxen människa av honkön, medan en man faktiskt måste göra något för att bli en riktig man?

Mod, flytta tillbaka den här till feminism, är du snäll.

Ja, det har roat mig länge att de inte ser att feminiserade kvinnor gör sig helt irrelevanta i ett vettigt samhälle.
Min slutsats är att en vettig man inte behöver göra någonting för att bekämpa feminismen. De duktiga idioterna man kunde störa sig på förr straffas också hårt genom att man inte tar emot radikaliserade "passningar" mm. Så deras last med medföljande risker stiger exponentiellt. Win win win scenario.

Edit: Det är en del av gynociden.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2022-06-10 kl. 16:05.
Citera
2022-06-10, 18:32
Medlem
Handlar väl mer om att det rör sig om kvinnor som gillar att baka och laga mat.
Citera
2022-06-10, 18:49
Medlem
grungewhores avatar
Min mamma var hemmafru hela sitt vuxna liv, hon bakade bröd och en kaka varje dag, sen lagade hon lunch till sig själv. Vi åt aldrig middag, vi hade te och mackor.

Hon tillbringade 80% av sin tid med sina husdjur och djur på gården. Min pappa skötte läxläsning och drog in pengarna.

Hur detta kan vara kvinnoförtryck är heeeelt bisarrt.
Citera
2022-06-11, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Har du noterat hur en kvinna bara behöver vara en vuxen människa av honkön, medan en man faktiskt måste göra något för att bli en riktig man?

Mod, flytta tillbaka den här till feminism, är du snäll.

Har du noterat att det knappast brukar vara feminister som hävdar att en man måste tvingas in i en specifik mall för att kunna kallas en "riktig man". Det är din grupp av sockalkonservativa autister som blir förvirrade så fort någon faller utanför skygglapparna, som drar till med det.
Citera
2022-06-11, 22:31
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Har du noterat att det knappast brukar vara feminister som hävdar att en man måste tvingas in i en specifik mall för att kunna kallas en "riktig man". Det är din grupp av sockalkonservativa autister som blir förvirrade så fort någon faller utanför skygglapparna, som drar till med det.

Bra försök. INGEN tror dig.
Citera
2022-06-13, 20:43
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Uttrycket kommer från och används mestadels av män som inte gillar att kvinnor är deras jämlikar.
Jag tror som du fast tvärtom.

Kvinnor som klagar att de alltid får (fick, numera är det snabbmat) stå vid spisen.

Kvinnor tycks leva av negativ energi. Klagan och skvaller.

Så det är tämligen lätt att dra slutsatsen om vem som är missnöjd att kvinnan står vid spisen.
Citera
2022-06-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Nån mentalsjuk ungsnärta skrev härom dagen "stå vid spisen" i något inlägg.

Det har fått mig att fundera lite:

Hur i hela fridens namn kom det kärleksfulla arbetet mellan barn och föräldrar att reduceras till det föraktfulla begrepp "stå vid spisen".
Är det vad föräldrar gör när de är föräldralediga? Står vid spisen?

Utrycket får mig även att fundera över vilka det är som myntat detta uttryck. Handlar det om den lilla grupp människor som varken kan eller har behov av närhet och kärlek.

Jag undrar också om det inte är vårat fel att liknande tokigheter fått växa sig fast i vårt samhälle. Vi har inte bett folk förklara vad de menar när det slänger ur sig saker som "stå vid spisen" utan låtit dessa hållas.
Likadant när folk slänger ur sig annan skit som "alla människors lika värde", ingen avbryter dessa och frågar om de tycker anders breivik har samma värde som astrid lindgren. osv osv.

Det handlar om rättfärdigt förakt mot lata människor, specifikt lata män.
Hårt arbete leder till välstånd. En hårt arbetande make kan inbringa tillräckligt med pengar för att anställa en kokerska eller en firma som tillagar perfekt näringsbalanserade måltider åt familjen. Om en man inte har råd att anställa någon som hjälper hans familj så innebär det att han är lat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in