Citat:
Ursprungligen postat av
Emellie
Antagligen är det inga problem om flisan är mycket liten, men jag skulle nog ändå gå och få det kollat bara för att vara safe.
Citat:
Ursprungligen postat av
StudiumValor
Svårt att bedöma utan undersökning.
jag hade gått till tandläkare.
problemet är ju att det kan bli tandröta och gå ner i tanden och då kan det bli dyrt.
Citat:
Ursprungligen postat av
mulpac
Inga bekymmer om det är långt ut på en framtand, eftersom det är så långt till pulpan där ändå. Är det så litet att det inte är något kosmetiskt problem, så nöter det till sig så det känns ok efter ett tag dessutom.
Det här va precis min tanke ...
Citat:
Ursprungligen postat av
AngieD
kontakta akuttandläkare, googla på tider så det inte spricka som blir värre. Ta det säkra framför det osäkra
men även det här tänkte jag på...
Citat:
Ursprungligen postat av
jubilation
Lånar tråden lite, är det mycket svårare att dra ut en tand som är lite sprucken än inte? Hört det kan gå sönder under tiden dem drar av tanden, hur gör dem då?
jag har dragit ut en resterna av en söndersprucken kindtand...inga problem om man inte är rädd för tandläkare. för tandläkarna är det rutin, men jag var inte beredd på att tandläkarrummet skule va täckt i såna där gröna operationstygstycken ... men som sagt, inget problem alls, gick lika fort som ett vanligt tandläkarbesök, några nålstick i tandköttet sen börjar de rota, och dra ut resterna bara....känns inte
Citat:
Ursprungligen postat av
Kapten91UJ
Klart du ska gå och kolla tanden, tänder är viktigt om du nu inte är en luffare som inte bryr sig om hur du ser ut. Hela rena och vita.
Tack för alla svar, kontaktar tandis imorrm