2022-06-11, 15:27
Medlem
Rotwangs avatar
Känns lite som att stå framför ett smörgåsbordet där det inte finns något som man är direkt sugen på.
Kommer nog lyssna på några stycken ändå.
Jag har blivit överraskad för.
Citera
2022-06-11, 20:24
Medlem
Henrik Brandão Jönsson är alltid underhållande. Josef Fares spelutvecklaren, Gudrun Persson om den ryska björnen får det bli.
Citera
2022-06-14, 01:49
Medlem
Vilket datum pratar Sigge Eklund?
Citera
2022-06-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Jörgen Persson är riktigt trevlig och har väldigt bra musiksmak om inte annat.
Har sprungit på honom på diverse konserter genom åren.
Du kan ha rätt där, utgår från att bra musiksmak betyder riktiga rock, metal och inte techno, katy Perry etc.
Jörgen var skön snubbe i Mästarnas Mästare, och kanske den jag helst skulle vilja dela soffa med under OS-sändningar.
Citera
2022-06-18, 11:28
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Du kan ha rätt där, utgår från att bra musiksmak betyder riktiga rock, metal och inte techno, katy Perry etc.
Jörgen var skön snubbe i Mästarnas Mästare, och kanske den jag helst skulle vilja dela soffa med under OS-sändningar.

Snarare Americana, Alternative country, Southern rock och liknande. Det är på den typen av konserter jag har träffat honom och det är den typen av musik jag har småsnackat med honom om vid andra tillfällen.

Har ingen koll på om han gillar metal men har svårt att se att han skulle vara inne på tuggummipop.
Citera
2022-06-25, 15:08
Moderator
Allaballawallas avatar
Då har jag lyssnat på årets första sommarpratare,
Pär Lernström.

Anser att han skötte sig bra. Framstod som både ärligt och personligt utan att bli ett sockersliskigt egosmek. Visar väl på att inte ens en "kändis" nödvändigtvis alltid haft det toppen.

Något svepande och svävande men han får ändå fram det han vill. Helt okej och ganska blandad musik.

På det stora hela en helt okej start för årets Sommar i P1.
Citera
2022-06-25, 19:01
Medlem
Yokosunas avatar
Känns som att 90% ska berätta om sin hemska barndom som i flesta fall var hur normal som helst. Dra åt helvete.
Citera
2022-06-25, 19:49
Medlem
Korv69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Då har jag lyssnat på årets första sommarpratare,
Pär Lernström.

Anser att han skötte sig bra. Framstod som både ärligt och personligt utan att bli ett sockersliskigt egosmek. Visar väl på att inte ens en "kändis" nödvändigtvis alltid haft det toppen.

Något svepande och svävande men han får ändå fram det han vill. Helt okej och ganska blandad musik.

På det stora hela en helt okej start för årets Sommar i P1.

Håller med. Kändes personligt och öppet. Inga skrytfasoner eller friserade historier utan naket och ärligt program. Helt okej musik också.
Citera
2022-06-27, 09:54
Medlem
Bikefits avatar
Ledsnade på Pär Lernström. Hade sett fram emot premiären av Sommar 2022.
Gick och badade.
Lena Philipsson filosoferade lättsamt.
Citera
2022-06-27, 13:20
Moderator
Allaballawallas avatar
Tycker att Lena Philipssons sommarprat var lite för spretigt och intetsägande för min smak. Inte direkt dåligt eller tråkigt, men inte heller ett sommarprat som gav något extra eller var inspirerande på något sätt.

Musikmässigt var det ganska blandat och ett stort plus att hon spelade Esbjörn Svensson trios alltid lika bra och lyssningsvärda From Gagarin's Point Of View.

https://sverigesradio.se/avsnitt/len...ommarprat-2022
Citera
2022-06-27, 13:36
Medlem
Idag lär det inte spelas någon jazz i alla fall.

Diamantu bjuder uteslutande på rap från orten. Föga förvånande.
Citera
2022-06-27, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Idag lär det inte spelas någon jazz i alla fall.

Diamantu bjuder uteslutande på rap från orten. Föga förvånande.

Första låten ut va med Ulf Dageby i Nationalteatern. Ändå kulturpoäng på det. Modern talking därefter, kan inte pissa ner han allt för mycket för hans val av musik 15min in i podden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in