Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-09, 18:28
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Deras billiga modeklockor är helt enkelt inte månadens smak längre, allt har sin tid.
Men grundaren har tjänat över en miljard privat på detta bolag så han gråter nog inte-

Padelboomen kommer också ta slut om något eller några år, tror den toppat redan.

Enligt en anställd grät han på ett möte för hela företaget samtidigt som han stod och pratade hur mycket pengar han förlorat. Jag har dock väääääldigt svårt att se detta..
Citera
2022-06-09, 18:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Enligt en anställd grät han på ett möte för hela företaget samtidigt som han stod och pratade hur mycket pengar han förlorat. Jag har dock väääääldigt svårt att se detta..

Krokodiltårar...
Han kunde ju inte gärna ha sagt "Jag har redan cashat hem en miljard själv så nu bryr jag mig inte om er"!
Citera
2022-06-09, 18:31
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Krokodiltårar...
Han kunde ju inte gärna ha sagt "Jag har redan cashat hem en miljard själv så nu bryr jag mig inte om er"!

Haha exakt vad jag tänkte när jag hörde detta.
Citera
2022-06-09, 19:26
Medlem
MakeIslamillegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
roller är ett pajasnamn för personal som inte har en riktig anställning

Exakt. Genus- och jämställdhetsidioter.
Citera
2022-06-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Ca 200 roller berörs
Vad är det för fokus språk

Ja, reagerade också. Det är inga människor som blir uppsagda, bara roller? En otrolig avhumanifiering...
Citera
2022-06-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Överleva kommer de nog - de omsätter över en miljard och bruttomarginalen bör vara lysande. Varför de ska ha 1 300 anställda för att sälja kinaklockor, är dock mer svårförståeligt. Det bör räcka med ett fåtal anställda, för jag antar att tillverkningen inte utförs av egen personal. Sparkar han då åtminstone 1 000 pers kommer han nog börja tjäna ruggiga pengar - igen. Ärligt talat tror jag att de hade tjänat som mest på att ha några få på huvudkontoret (några inköpare, ekonomer, jurister, säg 20 personer), några lagerarbetare (säg 100 stycken utspritt på några olika lager) och sedan inte ha några egna butiker (enbart onlineförsäljning och via återförsäljare).

https://www.allabolag.se/5568755937/daniel-wellington-ab

Klarna-syndromet, eller Tech-hybris. Så blir det när allt går för bra. Behövs en lågkonjunktur så företagen blir lite mer effektiva.
Citera
2022-06-09, 20:06
Medlem
Han äger också Stockholms dyraste lägenhet. Tårarna rinner garanterat inte när han är där.
Citera
2022-06-09, 20:28
Medlem
Halvering av personalstyrkan på ett år för Daniel Wellington
Daniel Wellington säger upp 15 procent av sin nuvarande personalstyrka.
Men bolaget har under det senaste året gjort långt mycket större neddragningar än så.
Totalt har nu runt 900 anställda fått lämna bolaget bara sedan i juli 2021, kan Di avslöja.

https://www.di.se/digital/halvering-av-personalstyrkan-pa-ett-ar-for-daniel-wellington/
Citera
2022-06-09, 20:37
Medlem
over9ks avatar
Fan vad härligt. Finns det nåt trashigare än deras fula klockor?
Citera
2022-06-09, 20:52
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Klarna-syndromet, eller Tech-hybris. Så blir det när allt går för bra. Behövs en lågkonjunktur så företagen blir lite mer effektiva.

Just precis. I detta fallet dessutom en bolagsspecifik hype utöver högkonjan.
Citera
2022-06-09, 21:41
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Billigt Kina-skit som säljs med 1000%-iga marginaler.
Har aldrig förstått personer som köpt dessa klockor.
Jag har inte ens hört namnet DW förrän idag.
Rolex, Breitling, Longines och Omega är hederliga klockor i motsats till DW.
Citera
2022-06-09, 21:46
Medlem
Yokosunas avatar
Vad fan gör alla anställda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in