• 1
  • 2
2006-06-27, 16:39
Medlem
Jullsons avatar
aa sant :P men har ngon handat utav mammutnutrions eller?
Citera
2006-06-27, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jullson
aa sant :P men har ngon handat utav mammutnutrions eller?

dem har stngt sin verksamhet precis som vikingstore.
Citera
2006-06-27, 18:45
Medlem
frsker du bestlla detta av nd s fr du till svar att de ej sljer lngre
Citera
2006-06-28, 00:13
Medlem
LD50s avatar
DHEA (dehydroepiandrosterone) r till fr ldre med nedsatt produktion och d i doser om ca 50mg, inte 200mg till unga personer som vissa tillverkare freslr. r inte heller ngot muskelbyggande tillskott utan snarare till fr att ka det allmnna vlbefinnandet och hlsan hos den nmnda mlgruppen.

Finns dock teorier om att ven folk i 25+ ldern kan ha nytta av lgdos av mnet (ca 25mg) eftersom produktionen brjar avta ngot redan d. Vad jag vet s anvnder sej DHEA inte av negativfeedback fr att reglera produktionen i kroppen utan kroppen omvandlar endast det DHEA den behver till aktiva hormoner. S det borde inte frekomma ngon nedreglering, i alla fall inte om man hller sej till rtt doser. Men jag kan komma ihg fel ocks, s...

Det som dom slde p sidan var vl dessutom 7-keto DHEA som r en metabolit frn DHEA som inte har ngon endokrin/hormonell funktion alls utan tros ha en termogen effekt.
Citera
2006-06-28, 13:27
Medlem
deepstars avatar
Jag kkade DHEA i tv veckor och var jette kt och speedad dom sista 4-5 dagorna, s dom funkar til ngot, men vad ?
Citera
2006-06-28, 13:57
Medlem
Jullsons avatar
men det str ocks:
19-Nor-3-dione och 19-nor-diol har visat sig vara mycket effektiva fr att konvertera den anaboliska agenten Nandrolone i kroppen.
Citera
2006-06-29, 00:54
Medlem
the barons avatar
olagligt nufrtiden

Du mste ha rkat hitta en sida som igentligen ska vara borttagen.. Naturensdroger sljer nmligen inte prohormoner lngre.
Kpte sjlv en burk dr innan dom slutade. Prohormoner frbjds i USA (dr det som naturensdroger slde tillverkades) och kort drefter ven i sverige.

Som jag har frsttt s kom prohormoner till d fretag i USA kommit p att preparat som inte r anabola i sig (allts inte har nn form av syntetisk hormon) sledes inte var olagliga. Prohormoner omvandlas frst efter levern till en viss grad av testosteron.

Det tillverkades frmst fr att f folk att tro att det fanns lagliga "steroider", och lura medelsvensson att dom kunde f samma resultat av prohormoner som hos aas (fast samtidigt skippa biverkningarna ).
Folk tnkte vl "-aahh nu kan jag ntligen bli stark p piller! Ltta att f tag p och inte olagliga osv.. mste testa!" (som jag tnkte lol).

Prohormoner r vldigt dyra fr sin effektivitet och konverterar inte alls tillrckligt bra till hormoner fr bttre resultat p gymmet... Dremot var dom i mnga fall tillrckligt bra fr att ge vissa biverkningar som ackne, sexdrift och slutna nervbanor hos tonringar s att dom stannar i vxten.. Dessutom ka koncentrationen av DHT i hrsckarna s att viss hravfall kunde starta hos knsliga. Sen blir det ju mer strogen i kroppen ocks elr vad det nu heter..

Det var ett smart drag av fretagarna i USA att hitta det dr hlet i lagen, och dom skrapade skert ihop mnga miljoner innan det blev frbjudet. Reklamen om prohormoner var att det var som aas bara det att det var lagligt pga. att det omvandlades efter levern. Det var vl ocks den typen av marknadsfrning som fick lagstiftarna att agera.

Med facit i hand s kan jag vl sga att vanligt folk kpte det endast fr att det var lttillgngligt och accepterat, inte fr dess effekt. Aas r vl bde effektivare och skrare (brukat p rtt stt i kurer med pct osv.), och fr att inte tala om hur mkt mer effekt fr pengarna det ger. Kort sagt, prohormoner kan stimulera kroppen till viss del men aldrig jmfras med aas, och dessutom r prohormoner dyra som stryk... Lt dig inte luras. sry fr lngt inlgg
Citera
2006-06-29, 21:49
Medlem
Jullsons avatar
tack fr bra fakta :P men det fraktar inte frn USA utan Holland =)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in