2022-06-08, 17:21
Medlem
Musik.mannens avatar
Bjud på sushi när du får besök och ät enbart med dom medföljande ätpinnarna.
Citera
2022-06-08, 17:21
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Förstår hur du tänker, hade en vän som var från egypten och helt åt med sked när det gällde ris, makaroner eller annat som inte krävde sågning med kniven.

Man fick intrycket av att han kanske var lite efterbliven som tyckte gaffel var för komplicerat.
Jo, fattar hur du tänker men frugan kan äta på ett civiliserat sätt men idag när vi käka sushi åt hon med sked. Varför liksom?
Citera
2022-06-08, 17:23
Medlem
hippilis avatar
Beror på vad det är man ska äta, exempelvis ris eller makaroner med sked ja men en köttbit eller pommes går det att äta med sked?
Citera
2022-06-08, 17:26
Medlem
Cervidaes avatar
Låt henne äta med sked för fan. Sked är asgött. Borde bli nya normen, och lyckas vi inte med det så är det väl inte hela världen om hon äter med ”fel” bestick.
Citera
2022-06-08, 17:26
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Beror på vad det är man ska äta, exempelvis ris eller makaroner med sked ja men en köttbit eller pommes går det att äta med sked?
Återstår att se. Hon åt i sig en entrecote jag grillade med sked i jåns.
Citera
2022-06-08, 17:27
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Jo, fattar hur du tänker men frugan kan äta på ett civiliserat sätt men idag när vi käka sushi åt hon med sked. Varför liksom?
Jag förstår om du inte vill säga till henne att det ser knäppt ut, även om man strikt bör äta sushi med händerna, eller med pinnar om man inte vill få soja på fingrarna.

Jag hade iallafall inte vågat säga något dylikt till min fru, eftersom jag då skulle framstå som en elitistisk tyrann som hatar svagbegåvade, eller något åt det hållet.

Men men, det spelar väl inte så mycket roll.
Det är inte som att vare sig du eller jag äter middag med kungen ändå.
Citera
2022-06-08, 17:28
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cervidae
Låt henne äta med sked för fan. Sked är asgött. Borde bli nya normen, och lyckas vi inte med det så är det väl inte hela världen om hon äter med ”fel” bestick.
Soppa och gröt äter man med sked.
Citera
2022-06-08, 17:28
Medlem
Citat:
Frugan har blivit rätt fet men jag gillar det. Vårt sexliv är på topp.

Hon säger att det är mer bekvämt med sked än kniv och gaffel.

Skönt att du tog det där med en nypa/sked salt.
Toppen att ni har det bra med sexlivet.

Grytor kan också förtäras med sked.
Man kan även skylla på Parkinsons.

Frågan är vilken nivå av bekvämlighet man måste uppnå, vad det gör med ens person och vad som kommer härnäst. Jag tycker att folk som struntar i vad andra tycker kan kännas befriande till en viss grad, men man undrar ju hur de mår och på bekostnad av vad som de ”kastar in handduken”.
Citera
2022-06-08, 17:29
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Återstår att se. Hon åt i sig en entrecote jag grillade med sked i jåns.

Köttbitar äter ju många personer med händerna så det är väl inte speciellt farligt.
Hur äter hon pommes eller klyftpotatis blir det också med sked?
Citera
2022-06-08, 17:30
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Jag förstår om du inte vill säga till henne att det ser knäppt ut, även om man strikt bör äta sushi med händerna, eller med pinnar om man inte vill få soja på fingrarna.

Jag hade iallafall inte vågat säga något dylikt till min fru, eftersom jag då skulle framstå som en elitistisk tyrann som hatar svagbegåvade, eller något åt det hållet.

Men men, det spelar väl inte så mycket roll.
Det är inte som att vare sig du eller jag äter middag med kungen ändå.
Det är helt galet. Förövrigt begagnar man sig inte med soja när man äter sushi.
Citera
2022-06-08, 17:30
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Hej.

Frugan har börjat äta all mat med sked och det är väl ok inom hemmets väggar och så?

Idag var vi på reausturang och hon käkade både förrätt, varmrätt samt efterrätt med sked!!!

Hur fan ska vi kunna bjuda in grannarna på middag och hur i hela världen kommer vår sedvanliga kräftskiva att fortlöpa med frugan med sked i högsta hugg?

Är det ok att äta med sked?

Är det verkligen ett så stort problem? Det hade varit värre om hon rapade högt, eller rökte gul Blend mitt i restaurangen efter måltid.
Citera
2022-06-08, 17:31
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Köttbitar äter ju många personer med händerna så det är väl inte speciellt farligt.
Hur äter hon pommes eller klyftpotatis blir det också med sked?
Sked till allt, hon dricker vatten från flaskan med sked också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in