2022-06-09, 17:49
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Vill du seriöst gifta dig och skaffa barn med någon som du aldrig kan veta är på rätt sida av lagen? Vill du att det ska finnas en risk att dina barn inte har en farsa för han är i fängelset? Vill du ha en man som du kanske inte kan träffa på tre år lite då och då?

Herregud, skit i honom.
Citera
2022-06-09, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Frimärken är stoppade och får inte tas in längre utan måste nu köpas i kiosken. Däremot är det fortfarande tillåtet att skicka med ett frankerat och adresserat svarskuvert när man skriver in.

Vad jag säger gällde för en månad sedan men reglerna ändras hela tiden så kolla med anstalten för säkerhets skull.

Ofan, var något år sedan jag muckade, sen är det olika mellan anstalterna och hur snabbt dom lyder centrala direktiv. Oavsett finns alltid nån att låna ett frimärke eller cigg av, innan kiosk
Citera
2022-06-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woody84
Hej! Jag är helt förkrossad, min pojkväns dom kom idag och hovrätten fastställde tingsrättens dom. Han ska nu få ett straff på 3,8 år. Han är straffad innan och suttit inne 2 gånger tidigare. (”Endast” Narkotika, inga våldsbrott eller liknande) nu har jag några frågor. Jag har själv en prick i registret (ringa) och får inte hälsa på honom om de inte är under bevakning eller glasruta som jag förstått de ? Får man röra varandra under övervakning av plitar? När han får börja komma ut på permission, hur länge får han vara ute i taget? Läste att man får ett visst antal timmar varje månad, kan man slå ihop dom timmarna istället för att sprida ut dom så man kan ta in på nått hotell över natten? Jag tänkte också på detta ”utsluss”.. man kan ju tydligen få fotboja eller liknande sista 8 månaderna stämmer det? Vad är chansen att det går igenom? Måste ju vara bättre att han avtjänat straffet hemma istället de är ju platsbrist på fängelsen. Sen undrar jag om det fortfarande är gratis att ringa för intagna? 😵‍💫😥 och en sista fråga. Får man gifta sig i fängelset ? Är det plitarna då som kan vara gäster ?

Vad är det för jävla patrask till pojkvän du har som åker in och ut på anstalten? Varför lär han sig inte?
Citera
2022-06-09, 19:39
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ja du har rätt. Vi har precis träffats, så det känns extra mycket när man är nykär och han försvinner så många år😥

Citat:
Han har suttit häktad sen januari, så han aldrig fria 🙃😵‍💫

For fuck sake..

Gå vidare.
Citera
2022-06-09, 20:28
Medlem
ThomasStarbergers avatar
Citat:
Hej! Jag är helt förkrossad, min pojkväns dom kom idag och hovrätten fastställde tingsrättens dom. Han ska nu få ett straff på 3,8 år. Han är straffad innan och suttit inne 2 gånger tidigare. (”Endast” Narkotika, inga våldsbrott eller liknande) nu har jag några frågor. Jag har själv en prick i registret (ringa) och får inte hälsa på honom om de inte är under bevakning eller glasruta som jag förstått de ? Får man röra varandra under övervakning av plitar? När han får börja komma ut på permission, hur länge får han vara ute i taget? Läste att man får ett visst antal timmar varje månad, kan man slå ihop dom timmarna istället för att sprida ut dom så man kan ta in på nått hotell över natten? Jag tänkte också på detta ”utsluss”.. man kan ju tydligen få fotboja eller liknande sista 8 månaderna stämmer det? Vad är chansen att det går igenom? Måste ju vara bättre att han avtjänat straffet hemma istället de är ju platsbrist på fängelsen. Sen undrar jag om det fortfarande är gratis att ringa för intagna? 😵‍💫😥 och en sista fråga. Får man gifta sig i fängelset ? Är det plitarna då som kan vara gäster ?

Du kan ju börja arbeta som plit? Det lär ju inte vara några svårigheter. Som allt annat statligt så är det väl noll koll. Annars får du väl skaffa tinder och lägga detta bakom dig. Jag vet inte.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in