2022-06-08, 08:39
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Ja och det var min poäng.

Den verkliga orsaken enligt mig är kontroll och territoriella stormaktsdrömmar.

Kontrollen över mat och energi.
Exakt det jag skriver också.

Citat:
Nu får du nog läsa mitt inlägg igen..
Citera
2022-06-08, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykologistudent
Både Ryssland och Ukraina har ökända nazistiska militära grupper på sin sida.

Ryssland har Wagnergruppen, en brutal paramilitär organisation med nazistiska rötter som fått sitt namn från Hitlers favoritkompositör. Officiellt förnekar Ryssland några kopplingar till gruppen, men det råder inga tvivel att de styrs av Kreml. Grundaren och ledaren är Dmitry Utkin, en nynazist med lång bakgrund i ryska militären. De finansieras av oligarken Yevgeny Prigozhin, en av Putins närmaste förtrogna, och har använts för att värna Rysslands syften i konflikter runtom världen där de begått krigsbrott, massakrar på civilbefolkning och värnat ekonomiska intressen för ryska staten genom terror och tortyr. De uppskattas ha en styrka på uppemot 10,000 legosoldater.

Ukraina har Azovbataljonen, ett hänsynslöst militärt frivilligförband med nazistiska rötter som upprättades när Krim annekterades av Ryssland 2014. Efter ett halvårs aktivitet blev de officiellt underställda den Ukrainska regeringen och dess nationalgarde när landet var under ledning av den tidigare presidenten Petro Porosjenko som idag står åtalad för terrorfinansiering och landsförräderi. Azovbataljonen har kopplingar till nazistiska partiet SNF, Socialnationalistiska Församlingen, vars ledare var bataljonens ursprungliga kommendör. Deras officiella emblem är Varghaken, en klassisk nazistisk symbol som användes av ett flertal Waffen-SS-enheter under WW2. Waffen-SS var ursprungligen, liksom Azovbataljonen, frivilligstyrkor. Azovbataljonen är ökända för krigsbrott som tortyr, utpressning och mord på såväl misstänkta separatister som civil befolkning. De uppskattas ha en styrka på uppemot 2,500 frivilliga soldater.

Så vilken av dessa bör anses värst? Och hur ska man hantera att både Ryssland och Ukraina företräder nazistiska trupper?
Wagner hade inget med nazisterna att göra din idiot
Citera
2022-06-08, 13:41
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtanLeg
Wagner hade inget med nazisterna att göra din idiot
https://twitter.com/jimmysecuk/status/1511001899184627712?s=21&t=pEwb8yNOXEAXn3xlpdLJ3A

De gillar nassesymboler iaf
Senast redigerad av Z.Topelius 2022-06-08 kl. 13:44.
Citera
2022-06-08, 16:23
Medlem
Wagner kommer från smeknamnet från Utkin. Han har Waffen och SS tatuerat på sina axlar. En viss ursäkt han kan dra är att han suttit i fängelse och i ryska fängelsen så köper man sig ett lite lättare liv av att vara tillhörande en grupp. Men i grunden ser och verkar han rätt nazistisk.

Azov som nazister känns mest som propaganda från de där sjuka fascisterna som sitter på andra sidan östersjön. Har de utträttat några nazistiska dåd? Isåfall länka gärna fakta.
Många är vilsna när de är unga män och det kanske bara var ett hailande. Jag vill minnas att jag som ung upplevde att folk använde skällsord som t.ex. jävla jude - dock var inte dessa nazzister utan det var något konstigt typ av ungdomligt sökande. Inga av dessa som yttrade liknande, mig veterligen, har nazistiska anspråk idag.

Låt den där jävla ryssen blöda tills han är sänkt, med Medvede v och Puti ns elit andandes har vi ingen säker tillvaro tyvärr :/
Citera
2022-06-08, 17:22
Medlem
Nog bättre att jämföra Azov med Rusich som är nazi separtister
Citera
2022-06-08, 19:29
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friskflaekt
Wagner kommer från smeknamnet från Utkin. Han har Waffen och SS tatuerat på sina axlar. En viss ursäkt han kan dra är att han suttit i fängelse och i ryska fängelsen så köper man sig ett lite lättare liv av att vara tillhörande en grupp. Men i grunden ser och verkar han rätt nazistisk.

Azov som nazister känns mest som propaganda från de där sjuka fascisterna som sitter på andra sidan östersjön. Har de utträttat några nazistiska dåd? Isåfall länka gärna fakta.
Många är vilsna när de är unga män och det kanske bara var ett hailande. Jag vill minnas att jag som ung upplevde att folk använde skällsord som t.ex. jävla jude - dock var inte dessa nazzister utan det var något konstigt typ av ungdomligt sökande. Inga av dessa som yttrade liknande, mig veterligen, har nazistiska anspråk idag.

Låt den där jävla ryssen blöda tills han är sänkt, med Medvede v och Puti ns elit andandes har vi ingen säker tillvaro tyvärr :/
På fullt allvar tror jag att Azov kör med nazisymbolik för man helt enkelt tycker det är lite häftigt. Mer än så är det inte.
Citera
2022-06-08, 20:18
Medlem
Beror på; anser du den Judiska medians om en pålitlig källa?
Citera
2022-06-08, 20:47
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Dom ryska är legosoldater utan samvete, de andra från Ukraina är frihetskämpar. Hm. Vilka är bäst?

Ganska mycket så är det. Men förutom att Wagner är legosoldater så har de kopplingar till privata företag och oligarker. De är alltså en arme utan nån som helst moral som agerar lite så som den som betalar dom önskar gör. Det i sin tur är väldigt farligt. Och de rånar eller dödar precis vem de känner för (inklusive civilbefolkning) utan att någon tar ansvar för det då de inte är en reguljär armé.
Citera
2022-06-08, 22:26
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
På fullt allvar tror jag att Azov kör med nazisymbolik för man helt enkelt tycker det är lite häftigt. Mer än så är det inte.

På fullt allvar måste du vara riktigt korkad om du tror det, har du inte gjort en enda Google sökning? Sett på ex antal dokumentärer om dom på tuben?

Tror man som du, kan man säga exakt samma sak om Wagner gruppen.. "dom poserar med coola vapen och symboler för dom tycker det är lite häftigt. Mer än så är det inte" 🤦
Citera
2022-06-08, 22:42
Medlem
wagner är professionella och gör vad som helst medan azov är omogna och amature. azoz är bara ett gäng så de är värre.
Citera
2022-06-08, 23:04
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
På fullt allvar måste du vara riktigt korkad om du tror det, har du inte gjort en enda Google sökning? Sett på ex antal dokumentärer om dom på tuben?

Tror man som du, kan man säga exakt samma sak om Wagner gruppen.. "dom poserar med coola vapen och symboler för dom tycker det är lite häftigt. Mer än så är det inte" 🤦
Ja det är lite Michael Jackson över det hela.

Neger vill bli vit, men alla vet att han är neger.

Slaver vill vara arier. Fyll i resten själv…

Eller trollar jag vem vet.
Citera
2022-06-08, 23:39
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friskflaekt

Ge dig! Azov är extrema nazister som använder Waffen SS som förebild. Snacka om att läst Aftonbladet för mycket! Varför tror du ryssarna tvingar av de alla kläderna när de tas till fånga? De fotodokumenterar deras nazi tatueringar så det inte blir snack sen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in