2022-06-07, 22:39
Medlem
Det är väl ungefär samma på båda sidorna.
Stadiga stridspittar med stark ideologisk förankring som inte räds att offra sitt liv för det dom tror på.

Jag förstår mig dock inte riktigt på dem, det må hända att jag inte lärt mig tillräckligt av historien ännu och att min bild av vad deras ideologier och företagande bör innebära kanske är falsk.

Med det sagt så vill jag påpeka det ironiska i den här situationen och det är att de går de globalistiska ledarnas ärenden med sina liv som insats; ännu en gång i historien så är det bara vita som krigar mot varandra.
Manipulerade att strida för i min mening falska syften så står båda dessa grupperna anklagade för otaliga fruktansvärda krigsförbrytelser.
Det ligger en hel del sanning i all propaganda; krig tar fram det värsta ur män!

I slutändan så handlar kriget om att säkra naturresurser och militärt viktiga områden, allt för den söndrande och illasinnade globalistelitens tillgodogörelse.
Därav anser jag att dem båda är lika illa, ty dem gör inte det bästa för sina folk utan dör förgäves som en bricka i ett spel där dragen och deras öden avgörs högt ovanför deras huvuden av den verkliga fienden.

Det enda visa draget i det här spelet är att se igenom globalisternas agenda och att inte delta alls i massmordet på vita i Ukraina.
Senast redigerad av Shickablaow.Waowai 2022-06-07 kl. 22:42.
Citera
2022-06-07, 22:56
Medlem
Det är väl egentligen inte så intressant vem som är värst. Det enda man kan konstatera är att det är jävligt skenheligt och tramsaktigt att använda avnazifiering som ett argument för invasionen när man själv har enorma problem med samma sak framför egen dörr utan att göra något åt det. Användare här som fortfarande använder avnazifiering som ett argument för att berättiga Rysslands invasion borde släppa sargen och komma in i matchen.
Citera
2022-06-07, 23:20
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Wagnergruppen består inte 100% av Ryska medborgare.

Azov har terroriserat Donbas i över 8 år.
Hahaha, Azov har försvarat Ukraina i 8 år. Wagnergruppen leds av nazister med hakkors-tatueringar, i övrigt består den av allt ifrån våldsamma islamister till politiskt obundna idioter.
Citera
2022-06-07, 23:39
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Hahaha, Azov har försvarat Ukraina i 8 år. Wagnergruppen leds av nazister med hakkors-tatueringar, i övrigt består den av allt ifrån våldsamma islamister till politiskt obundna idioter.

Försvarar man en region och ett folk genom att bomba deras boatadsområden?

Märkligt.
Citera
2022-06-07, 23:44
Medlem
otellos avatar
Citat:
Försvarar man en region och ett folk genom att bomba deras boatadsområden?

Märkligt.
Vilken tur att dom inte gjort det då, dom har endast beskjutit fega ryssar. Till skillnad från Wagnergruppen m.fl. som förvandlat östra Ukraina till en grusparkering.
Citera
2022-06-07, 23:48
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vilken tur att dom inte gjort det då, dom har endast beskjutit fega ryssar. Till skillnad från Wagnergruppen m.fl. som förvandlat östra Ukraina till en grusparkering.

Du har fel.

Jag rekommenderar dig att läsa och kolla alla dessa länkar och återkomma till diskussionen:

(FB) Putins Wagnergrupp vs. Ukrainas Azovbataljon, vilka är värst?

Självklart kommer du inte klicka på en enda länk.
Citera
2022-06-08, 00:34
Medlem
otellos avatar
Citat:
Du har fel.

Jag rekommenderar dig att läsa och kolla alla dessa länkar och återkomma till diskussionen:

(FB) Putins Wagnergrupp vs. Ukrainas Azovbataljon, vilka är värst?

Självklart kommer du inte klicka på en enda länk.
Nej, jag har rätt och du har fel. Det är fakta och ingenting som går att diskutera. Börjar bli pinsamt för er rysskramare.
Citera
2022-06-08, 01:42
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykologistudent
Både Ryssland och Ukraina har ökända nazistiska militära grupper på sin sida.

Ryssland har Wagnergruppen, en brutal paramilitär organisation med nazistiska rötter som fått sitt namn från Hitlers favoritkompositör. Officiellt förnekar Ryssland några kopplingar till gruppen, men det råder inga tvivel att de styrs av Kreml. Grundaren och ledaren är Dmitry Utkin, en nynazist med lång bakgrund i ryska militären. De finansieras av oligarken Yevgeny Prigozhin, en av Putins närmaste förtrogna, och har använts för att värna Rysslands syften i konflikter runtom världen där de begått krigsbrott, massakrar på civilbefolkning och värnat ekonomiska intressen för ryska staten genom terror och tortyr. De uppskattas ha en styrka på uppemot 10,000 legosoldater.

Ukraina har Azovbataljonen, ett hänsynslöst militärt frivilligförband med nazistiska rötter som upprättades när Krim annekterades av Ryssland 2014. Efter ett halvårs aktivitet blev de officiellt underställda den Ukrainska regeringen och dess nationalgarde när landet var under ledning av den tidigare presidenten Petro Porosjenko som idag står åtalad för terrorfinansiering och landsförräderi. Azovbataljonen har kopplingar till nazistiska partiet SNF, Socialnationalistiska Församlingen, vars ledare var bataljonens ursprungliga kommendör. Deras officiella emblem är Varghaken, en klassisk nazistisk symbol som användes av ett flertal Waffen-SS-enheter under WW2. Waffen-SS var ursprungligen, liksom Azovbataljonen, frivilligstyrkor. Azovbataljonen är ökända för krigsbrott som tortyr, utpressning och mord på såväl misstänkta separatister som civil befolkning. De uppskattas ha en styrka på uppemot 2,500 frivilliga soldater.

Så vilken av dessa bör anses värst? Och hur ska man hantera att både Ryssland och Ukraina företräder nazistiska trupper?
Om du behöver ställa dig den frågan är du gravt vänsterbliven och ytterst mottaglig för rysk propaganda.
Citera
2022-06-08, 01:46
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Wagnergruppen är bara en av många PMC grupper, alltså legosoldater.
Azovdivisonen är tusentals helt öppna psykopatiska nazister.

Nej Wagner gruppen har inget gemensamt med legitima PMC grupper och har begått övergrepp emot civila på samtliga platser där någon har varit tillräckligt desperat för att anlita detta kriminella nationalbolzevikiska slödder.
Citera
2022-06-08, 04:09
Medlem
TS bra att du saknar information och fakta. Du ska inte lyssna för mycket på svenska medier.

Bara för det finns några få nazister ur både grupperna gör dom inte till nazister i så fall är alla millitärer mer eller mindre nazister.

Värst utan tvekan är dock Wagner gruppen.
Jag såg en video där dom spelade fotboll med en syrians huvud.
Citera
2022-06-08, 07:20
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Alltså, nazister=dåligt för de som inte förstår.
Är du verkligen säker på detta?

Speciellt om de tjänar en George Soros installerad regime vars slutmål är att göra om Ukraina till en transdiktatur i avbild med USA, och nazisterna är bara mördare och våldtäktsmän som tacksamt tar emot vapen och träning PK-diktaturerna levererar.
Citera
2022-06-08, 08:37
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Nej, jag tror du får läsa mitt inlägg igen.

Jag skriver att Ryssland har hittat på skälet för att invasionen är en avnazifiering. Det blir då extra komiskt när det finns flera nazister även i den ryska armén. Bl.a wagnergruppen som du själv skriver.

Förstår du nu vad jag menar? ni får gärna diskutera om Azov eller Wagner är mest nazistiskt men det blir löjligt när avnazifiering av Ukraina inte är det riktiga skälet till invasionen.

Ja och det var min poäng.

Den verkliga orsaken enligt mig är kontroll och territoriella stormaktsdrömmar.

Kontrollen över mat och energi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in