2022-06-06, 15:16
Bannlyst
Snackar om pizzor man köper på pizzeriorna nu.

Margareta är en pizza som kan sitta väldigt fint om man har suget för den. Men jag har märkt att alla givetvis gör den helt olika, dom flesta gör den på det vanliga sättet där den smakar syrligt, men sen finns det en variant där man inte känner den syrliga ostsmaken så speciellt mycket, utan man känner stark degsmak där liksom brödet är lite bränt? Fattar ni hur jag menar, även osten är lagom bränd och det blir helt annan smak.

Sen finns det verkligen nollor som inte kan göra denna pizzan, det smakar absolut ingenting, pizzan torkar och stelnar jävligt fort och man fattar inte ens vad det är man äter.

Har ni märkt denna skillnad, väljer ni bort vissa pizzerior just för att dom inte gör margareta rätt men kanske den vanliga kebabpizzan rätt?
Citera
2022-06-06, 15:28
Medlem
Det är inte så att du menar Margherita nu? Annars får du gärna berätta vad som är så speciellt med Margaretapizzan.
Citera
2022-06-06, 15:28
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bidragsnegern

Margareta är en pizza som kan sitta väldigt fint om man har suget för den. Men jag har märkt att alla givetvis gör den helt olika, dom flesta gör den på det vanliga sättet där den smakar syrligt, men sen finns det en variant där man inte känner den syrliga ostsmaken så speciellt mycket, utan man känner stark degsmak där liksom brödet är lite bränt? Fattar ni hur jag menar, även osten är lagom bränd och det blir helt annan smak.

Sen finns det verkligen nollor som inte kan göra denna pizzan, det smakar absolut ingenting, pizzan torkar och stelnar jävligt fort och man fattar inte ens vad det är man äter.

Har ni märkt denna skillnad, väljer ni bort vissa pizzerior just för att dom inte gör margareta rätt men kanske den vanliga kebabpizzan rätt?
Vem beställer en Margherita hos en turkpizzeria förutom barn?

Ska man äta en Margherita så ska det vara en napolitansk pizza, vilket är som dag och natt jämfört med turkarnas Margherita
Citera
2022-06-06, 15:35
Avslutad
Margherita är något som endast muppar som inte gillar pizza beställer då de måste köpa något. Själv har jag aldrig köpt en Margherita. Turk pizza är dyrt som det är men 90kr för en deg med euro shopper ost på? Fyfaen...
Citera
2022-06-06, 15:35
Avslutad
Antar att du menar margherita...

Men det finns ingen pizzeria som serverar kebabpizza som också gör en bra margherita
Citera
2022-06-06, 15:37
Medlem
Liberationfronts avatar
Vet precisvad du menar en maggis ska smaka ost, brukar själv beställa extra tomatskivor.
Citera
2022-06-06, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bidragsnegern

Margherita ska göras på napolitanskt vis.
Med den ost och tomatsås som används p våra turkpizzor blir det inte bra.
Margherita är ju liksom ursprungspizzan i italiens färger.

Jag äter gärna margherita på ställen som Lilla Napoli och 450 gradi.
Aldrig på kvarterspizzerian.
Citera
2022-06-06, 15:54
Medlem
Cervidaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Margherita är något som endast muppar som inte gillar pizza beställer då de måste köpa något. Själv har jag aldrig köpt en Margherita. Turk pizza är dyrt som det är men 90kr för en deg med euro shopper ost på? Fyfaen...

Margherita är väl dock så mycket pizza det kan bli, den renaste formen av pizza. En kebabpizza är ju knappt en pizza. Visserligen, i min mening, godare än en margherita, men ändå längre från en ”ren” pizza.

Ditt argument är ju lite som att säga att en plain chokladkaka är för de som inte gillar choklad. Att man bara gillar choklad om chokladen man köper är utspädd med nötkräm och kolasås.
Citera
2022-06-06, 16:00
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2

Säg de till en italienare
Citera
2022-06-06, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Att försöka va cool på nätet funkar inte
Det du lyckades med va att bevisa va patetisk du va med ditt inlägg

Va?
Vad är det som är coolt med mitt inlägg?
Jag äter gärna pizza på min lokala pizzeria, men den osten och den tomatsås som används på såna pizzerior funkar inte stand-alone för mig.

Tycker du att det är gott med campinoås och standardpizzaost utan annan topping?
Vad är patetiskt?
Jag fattar inte.
Senast redigerad av cdec 2022-06-06 kl. 16:08.
Citera
2022-06-06, 16:45
Medlem
I Italien så sätts betyg på pizzerior just efter hur der Margaritha är...
Citera
2022-06-06, 18:26
Medlem
Det måste vara riktig mozzarella och bra tomatsås.Inte nån billig holländsk ost med polsk tomatsås.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in