Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-04, 22:26
Medlem
Håller på att städa ur föräldrarnas hem och hittade på deras vind flertal kartonger med äldre blöjor till barn.
Blev först väldigt konfunderad varför men kom sedan på att mamma under massvis av år varit dagmamma och antagligen lagt undan blöjor som blivit över då jag vet att hon fick blöjor via kommunen när hon jobbade och sen tror jag de har glömts bort

Nu har vi hittat säkert 7-8 st större kartonger med alla möjliga blöjor tror det är allt från 80 talet till typ 2000 talet

Det finns kartonger med raka blöjor sådana där blöjor som man knöt med plastsnibbar, finns mängder med snibbar också.

Har hittat blöjor som man hade med speciella färgade byxor, tror de kan ha hetat T-blöjor.

Sen flera kartonger med äldre tejpblöjor från Pampers och Libero i rosa och blå paket, Står Girl och Boy på dem, Vet inte hur de kan vara olika.

Öppnade något paket och tejper och annat verkar funka på blöjorna men vad tusan ska man göra med allting

Går något att använda, tänkte på de modernare tejpblöjorna eller vad ska man göra med allt. Är tillräckligt mycket för att fylla en halv släpvagn, Några förslag och tips vad man ska göra med allt?
Citera
2022-06-04, 22:30
Medlem
Skit i dom. I båda meningarna.
Citera
2022-06-04, 22:30
Bannlyst
Skänk till Ukraina
Citera
2022-06-04, 22:33
Medlem
Frickys avatar
Att skänka dom till Ukraina känns väl ganska rimligt.

Finns flera organisationer som mer än gärna tar emot dom.
Citera
2022-06-04, 22:45
Medlem
neuron-drones avatar
Åh, är ju rena blöjmuseet. Vad du än gör, dokumentera blöjorna och lägg ut på nätet. Retro är coolt.
Citera
2022-06-04, 22:48
Medlem
dwgs avatar
Kasta på tippen
Citera
2022-06-04, 22:51
Medlem
duden83s avatar
Släng eller lägg ut på Facebook market under bortskänkes.
Vill ingen ha så till tippen med dem bara.
Några av de äldre kan du ju fråga något museum eller så om de vill ha (Eller tradera eller nått).

Men lär ju inte vara mycket penga värde i detta. Så jag hade inte lagt för mycket tid på det.
Känns ju dumt att slänga funderade saker.. men vad ska man göra liksom?..
Citera
2022-06-05, 07:00
Medlem
massuppfittarens avatar
Om du är en tight brud så kan du bajsa eller kissa i dem och sälja dyrt på onlyfans!
Citera
2022-06-17, 11:37
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Skänk bort dem. Det finns många barnfamiljer där ute som har det knapert och mer än tacksamt tar emot dem. Blöjor är inte billigt.
Citera
2022-06-20, 14:29
Medlem
Ang pojk- och flickblöjor. Vill minnas att det fanns kring 1990. Idén var att pojkars urin kommer mer framtill i blöjan och flickors mitt på. Sen måste man ju kommit på att det inte stämde och alla som har blöjbarn nuförtiden vet att de oavsett kön fyller blöjan från start till mål om de bara får möjlighet.

Släng de gamla knytblöjorna, tejpblöjorna (oavsett ålder) kan du testa ett varv på Bortskänkes på Fejan. Försvinner de inte på en vecka så släng dem också.
Citera
2022-06-21, 17:53
Medlem
Fckptns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikbel
Håller på att städa ur föräldrarnas hem och hittade på deras vind flertal kartonger med äldre blöjor till barn.
Blev först väldigt konfunderad varför men kom sedan på att mamma under massvis av år varit dagmamma och antagligen lagt undan blöjor som blivit över då jag vet att hon fick blöjor via kommunen när hon jobbade och sen tror jag de har glömts bort

Nu har vi hittat säkert 7-8 st större kartonger med alla möjliga blöjor tror det är allt från 80 talet till typ 2000 talet

Det finns kartonger med raka blöjor sådana där blöjor som man knöt med plastsnibbar, finns mängder med snibbar också.

Har hittat blöjor som man hade med speciella färgade byxor, tror de kan ha hetat T-blöjor.

Sen flera kartonger med äldre tejpblöjor från Pampers och Libero i rosa och blå paket, Står Girl och Boy på dem, Vet inte hur de kan vara olika.

Öppnade något paket och tejper och annat verkar funka på blöjorna men vad tusan ska man göra med allting

Går något att använda, tänkte på de modernare tejpblöjorna eller vad ska man göra med allt. Är tillräckligt mycket för att fylla en halv släpvagn, Några förslag och tips vad man ska göra med allt?

Testa att lägga ut dem på Tradera! Alla retro-hipsters kommer bjuda på dem!
Citera
2023-01-01, 01:46
Medlem
wav1s avatar
Hej.
Har du kvar dem?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto