Citat:
Ursprungligen postat av
Norrattan
Vem tror ni blir running mate? DeSantis, Gabbard, Lake?
Strategiskt sett vore det ju lämpligt med någon som politiskt sett är mer åt vänster än vad Trump är.
Tulsi Gabbard vore ju lämplig utifrån den aspekten. Samtidigt är hon ju vänster i de flesta frågor så det kanske skulle ogillas av Trumps kärnväljare.
Jag tror inte
Ron DeSantis är speciellt sugen på att vara vicepresident till Trump, då kandiderar han nog hellre själv. Å andra sidan, om han bedömer att ingen kan slå Trump 2024 så kan det ju vara en bra plattform för honom för att istället kandidera 2028.
Kari Lake vore ju ett bra val, även om hon också är åt det konservativa hållet.
Majorie Taylor Greene vore ett dåligt val men jag tror inte heller att hon är aktuell, det är nog mest önsketänkande från vänstern.
Nikki Haley vore ju ett intressant val och skulle nog kunna vinna över många independents.
Ett annat namn som nämns är ju annars
Elise Stefanik som förra året efterträdde Liz Cheney som ordförande för de republikanska ledamöternas kongress.
Citat:
Ursprungligen postat av
Poor.Boy.Valentine
Nikki Haley. Lätt. Problemet med henne är dock att hon har en näsa som drar till sig en massa tråkig uppmärksamhet. Du vet såna där onda associationer som nazister drog till med förr. Och det kan mycket väl vara en sådan oförlåtligt sak som kärnväljarna aldrig kan acceptera. Hur mycket än skatan önskar att hon hade fötts med en annan.
Själv finner jag hennes pomperipossa look någorlunda iögonfallande. Jag har ej heller några större problem med en krokig kran i fejset. Men det är jag det. Och jag är så långtifrån en nazist man kan komma.
Det faktum att du omedelbart gör kopplingar till nazism och värderar en människa utifrån ett nazistiskt synsätt tyder dock på motsatsen.