2022-11-08, 07:13
Medlem
Mr Cliffhanger Trumpen sa; jag kommer att göra ett mycket stort
tillkännagivande på tisdagen den 15 november i Mar-a-Lago.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-kan-stalla-upp-i-usa-s-nasta-presidentval

Mest troligt att dåren ska ställa upp.
Det vore nåt om tillkännagivandet blir att Donald lämnar över till någon annan
Citera
2022-11-08, 09:03
Medlem
Vem tror ni blir running mate? DeSantis, Gabbard, Lake?
Citera
2022-11-08, 11:17
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrattan
Nikki Haley. Lätt. Problemet med henne är dock att hon har en näsa som drar till sig en massa tråkig uppmärksamhet. Du vet såna där onda associationer som nazister drog till med förr. Och det kan mycket väl vara en sådan oförlåtligt sak som kärnväljarna aldrig kan acceptera. Hur mycket än skatan önskar att hon hade fötts med en annan.

Själv finner jag hennes pomperipossa look någorlunda iögonfallande. Jag har ej heller några större problem med en krokig kran i fejset. Men det är jag det. Och jag är så långtifrån en nazist man kan komma.
Citera
2022-11-08, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Han har en publik vilket Biden inte har.Biden är så urusel så han måste jämt ta in Obama som talar för han.Det säger ju allt.
Nu har vi i alla fall lämnat förnekelse fasen.
Tidigare brukade ni MAGAs bara kalla obekväma sanningar för fake news. Det här tyder på framsteg
Citera
2022-11-08, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrattan
Strategiskt sett vore det ju lämpligt med någon som politiskt sett är mer åt vänster än vad Trump är. Tulsi Gabbard vore ju lämplig utifrån den aspekten. Samtidigt är hon ju vänster i de flesta frågor så det kanske skulle ogillas av Trumps kärnväljare.

Jag tror inte Ron DeSantis är speciellt sugen på att vara vicepresident till Trump, då kandiderar han nog hellre själv. Å andra sidan, om han bedömer att ingen kan slå Trump 2024 så kan det ju vara en bra plattform för honom för att istället kandidera 2028.

Kari Lake vore ju ett bra val, även om hon också är åt det konservativa hållet.

Majorie Taylor Greene vore ett dåligt val men jag tror inte heller att hon är aktuell, det är nog mest önsketänkande från vänstern.

Nikki Haley vore ju ett intressant val och skulle nog kunna vinna över många independents.

Ett annat namn som nämns är ju annars Elise Stefanik som förra året efterträdde Liz Cheney som ordförande för de republikanska ledamöternas kongress.

Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Nikki Haley. Lätt. Problemet med henne är dock att hon har en näsa som drar till sig en massa tråkig uppmärksamhet. Du vet såna där onda associationer som nazister drog till med förr. Och det kan mycket väl vara en sådan oförlåtligt sak som kärnväljarna aldrig kan acceptera. Hur mycket än skatan önskar att hon hade fötts med en annan.

Själv finner jag hennes pomperipossa look någorlunda iögonfallande. Jag har ej heller några större problem med en krokig kran i fejset. Men det är jag det. Och jag är så långtifrån en nazist man kan komma.
Det faktum att du omedelbart gör kopplingar till nazism och värderar en människa utifrån ett nazistiskt synsätt tyder dock på motsatsen.
Citera
2022-11-08, 15:51
Medlem
Citat:

Du har mycket mer gemensamt med nazisterna än vad du tror: Avhumaniseringen av alla meningsmotståndare och kravet på att de skall censureras och helst förlora sitt uppehälle. Den blinda auktoritetstron. Krigshetsandet. Den religiösa föreställningen att himmelriket väntar om ledaren segrar.

Byt bara ut Bill Gates, Soros och Rockerfeller mot Hitler och Goebells så skulle blir du en perfekt liten nazistisk fotsoldat.
Citera
2022-11-08, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Du har mycket mer gemensamt med nazisterna än vad du tror: Avhumaniseringen av alla meningsmotståndare och kravet på att de skall censureras och helst förlora sitt uppehälle. .
Hur ska man annars stoppa individer med korkade idéer?

Det enda alt right har att erbjuda är gnäll bebisar på youtube som kränger kolliidal silver mot covid19

Tex Alex Jones
Tim pohl
Benjamin shapiro
Steve bannon.

Jag hoppas vi en dag kan skeppa iväg alla MAGA till en avlägsen plats och för evigt slippa höra offer kofta bitch whine från er.
Citera
2022-11-08, 23:50
Bannlyst
Utan valfusk vinner Trump garanterat. Det vet både fake news och demokraterna, varför försöker dom annars diskvalificera honom? Demokraterna visar återigen sitt fascistiska tryne.
Citera
2022-11-09, 00:00
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Herrejösses vad dålig du är. Kan du inte ens gissa med finess ?
Citera
2022-11-09, 01:11
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundpissaren
Kenneth copeland är en tokig tele evangelist. Inte en senator.
Obama är djupt populär. Har för mig att amerikaner anser honom vara top 10 utav alla presidenter någonsin.
Hela din fråga är korkad eftersom den bygger på en felaktig premiss.

Varför behöver en privat person (Trump) hålla rallies åt andra?

Är du retarded eller bara ett troll? Hjälp mig förstå.

Och där kom beviset jag väntat på.Jag bara väntade på personangrepp.Du är en otroligt dålig debatör som måste ta till det.

Återigen noterar jag att du inte svara på frågan varför han låter obama prata MER än han själv gör ?
Klart du tycker min fråga är korkad.Du gör ju allt för att slingra dig ur den.

Biden låter Obama prata FÖR han otaliga ggr.Du vet varför och det är därför du inte villge ett riktigt svar.
Trump behöver ingen som talar för han eller hjälper honom.
Och olikt dig ska jag inte gå på person angrepp.Du behöver inte svara tillbaka.Jag betackar mig debatörer som dig.Låg nivå.
Citera
2022-11-09, 01:17
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Herrejösses vad dålig du är. Kan du inte ens gissa med finess ?
Som dig menar du?

Citera
2022-11-09, 07:36
Medlem
Trump kör med sin vanliga taktik när det går dåligt.

Ron DeSantis vann guvernörsposten Florida med slående marginal.
Men att ställa upp i presidentvalet 2024 hoppas tidigare president Donald Trump att han inte gör.
– Om han ställer upp kan jag berätta saker om honom som inte är smickrande, säger Trump.
https://www.expressen.se/nyheter/trumps-hotfulla-ord-rivalen-vann-i-natt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in