Citat:
Ursprungligen postat av
hennevilljagknulla
Fy satan så jobbigt.
Man har just betalat i kassan och så klämmer personen ut sig " ha en bra kväll" eller liknande.
Brukar skita i att svara nåt då jag inte orkar bry mig.
Jag är där för att handla, inte stå och kallprata med nån i kassan.
Sen är jag inte så heller, att man hälsar på allt och alla och så.
Men samdigit vill jag inte verka sur och otrevlig.
Jag kunde abolut bara dra fram" desamma" en jag skiter ju fullständigt i dom i kassan och att vara fejk är inte min grej.
Har märkt att vissa är värre än andra, tjejer och yngre böbiga killar är dom värsta, äldre kärringar är oftast bra.
Jag ska nu börja ha på mig hörlurar/airpods när jag handlar så jag slipper höra skiten och dom kommer förmodligen inte säga nåt åt mig när jag betalat.
Upplever ni detta som ett problem och hur har ni löst det?
Jag hälsar på allt och alla när jag är ute och går tycker det är kul. Speciellt folk som inte fattar vad fan det är med en okänd som hälsar. Jag skiter ju i om de hälsar tillbaka eller inte tycker bara det är roligt att sprida glädje. I affären började en gubbe snacka med mig och tillslut frågade han om vi känner varandra bara för att jag snackade med honom som jag snackar med en god vän liksom. Han var fett förvirrad fast det var han som började snacka med mig haha sjukt ändå att det är så ovanligt med folk som är trevliga och sociala i vardagen!
Antagligen för många som bara är trevliga när de vill något tyvärr..
Antagligen så märker de väl på dig att du är en jävla surputt som behöver ha en bra dag.

och nej du ska inte vara fejk ifall de är genuina med att de vill att du ska ha en bra dag så behöver de ju inte att du svarar. Människor som är trevliga medans de förväntar sig en viss reaktion gör det av mer själviska anledningar tänker jag.