Citat:
Ursprungligen postat av
VemBudar
Hördudu, ni ska ta fram ett bra pris (15-25% rabatt mot nuvarande marknadspris) och fråga personen om den vill köpa. Vill den inte det så får ni vackert ta och sätta den hyreshöjning som hgf förhandlar fram i området med andra fastighetsägare.
Var inte en sån girigbuk nu, finns regler att följa och vanligt hyfs att konsultera!
Låter som en bra idé, ska försöka byta min hyresrätt till en motsvarande i Br-förening, sen vara riktigt obekväm, klaga, be få saker renoverade, skicka HGF på dom, ungefär som jag gjorde med en slumvärd tidigare i livet och var på dom jämt och ringde upp och satte chefer på plats och fick hyresreducering med halva hyran då och då och massa förmåner, sen kräva få köpa ut den med 25% rabatt (35-40% rabatt i mitt fall om jag känner mig själv) och sälja direkt med 5-600k vinst, sen tar jag en ny hyresrätt med alla köer jag står i med 14 år kötid. Får lägenhet i Sumpan, innerstan, Solna och Enskede nu.

Svenskar har överlag väldigt svårt hantera folk som är intelligenta, insatta och som argumenterar kraftfullt och smått aggressivt. Konflikträdda.
Arbetarklassen står ofta med mössan i hand, nedtryckta, dåligt självförtroende och okunniga. Jag kör samma taktiker och metoder som övre medelklass jämt gör som oftare får sin vilja igenom med kommunen och företag. Dom gnäller på tamejfan allting som inte passar dom eller om någon bryter mot minsta regel.