Citat:
Ursprungligen postat av
Rosewood
Gjorde en rejäl fyllevurpa för 8 dagar sen. Minns tyvärr bara när ansiktet skallade asfalten. Har konstant ont efter detta på vänster sida rätt exakt mellan bröstvårtan och armhålan. Trodde först ett revben fått en pyttespricka men 8 dagar nu utan förändring så det är nåt annat. Jag känner att grejer flyttar på sig där inne och liksom knäpper till när jag andas djupt och ibland när jag gör vissa rörelser. Svårt att resa mig ur sängen, eller från stol om jag suttit en stund. Är det nåt muskelfäste som släppt?
Är det ett muskelfäste som släppt så kan du inte aktivera muskeln och rörligheten kommer vara kraftigt begränsad. Det brukar även låta på ett speciellt vis när ett muskelfäste släpper som påminner om när en vakuumförpackning öppnas, muskelbristningar låter mer som när en textil rivs sönder.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlowTheClaymores
Jag kan tänka mig att du hunnit få upp händerna i "armhävningsposition" och att det ryckt sönder något i pectoralismuskeln lite. Du kan pröva att försöka belasta bara just pectoralismuskeln med nån manöver och se om det gör ont.
Även vid mindre muskelbristningar så brukar det ske en blödning i muskeln och efter några dagar så bildas ett blåmärke. Vid aktivering av muskeln kommer det göra ont, smärtan som uppstår vid muskelbristningar är oftast huggande. Att försöka belasta muskeln försiktigt och känna sig fram är ett mycket bra tips då det garanterat kommer kännas om det är en bristning.