Citat:
Ursprungligen postat av
Kallebrogen
Christian har sagt rakt ut att inget fysiskt hände mellan dem, och att han försökte undvika att träffas så mycket som möjligt, för att istället försöka snacka via telefon.
Tyvärr har användaren som lade ut klippen på Twitter raderat sitt konto (eller blivit raderad), men här är det tidigare länken till klippet om någon vill försöka jaga bland alla olika Internetarkiv:
https://twitter.com/mosthatedsomaIi/status/1777469952498229498
Då skulle ju det här vara Mutually Assured Destruction. Verkar snarare som att ingen av dem hade särskilt mycket på någon annan. Tror inte jag lärt mig något nytt om vare sig Christian eller Osman hittills.
Han fick det att låta bra mycket större än vad det verkar vara, den saken är säker. Han fick ju sig själv att framstå lite som en manlig Mata Hari, sen visade det sig att inget hände mellan dem, och någon intressant information har han inte direkt kommit ut med heller.

Fast vaddå Mata Hari, det är mer ett smaklöst men ändå rätt roligt troll. (edit: i ordets ursprungliga bemärkelse dvs trolling en form av fiske)
Man lyssnar över tid och inser hur maktfullkomliga de här människorna på Expo är? De använder Sveriges judar för sina egna syften och har gjort sen 80-talet när skinheadrörelsen blev en grej. Är man lite till åren och med utländskt påbrå som undertecknad så har man sett dem över tid, från när Paolo löpte amok i Kungsträdgården och Ultrahuspunkarna och skinskallarna hamnade i konflikt och skinsen fick lokal i Fryshuset av staden och sen VAM och Jackie A och sen Expo och AFA och Pride och kvällspressens uthängningar.
Det är en berättelse om en generation. Christian och Bilan är en ny generation. De agerar på en arena som äldre som jag inte förstår helt och som vi heller inte är intresserade av mer än som kvällslektyr.
Men det finns och har alltid funnits två poler i den berättelsen, de som är ogräset utanför det vita staketet i radhusidyllen och de som är en del av den välklippta gräsmattan så att säga.
Christian är ett irritationsmoment för människor som använder skamstraff och uthängningar för att driva politik. Har man sett inledningen på "The Three-Body Problem" så ska man veta att det som skedde i Kina under kuturrevolutionen när intellektuella släpades upp på scen med dumstrut på huvudet och fick spö inför massorna var något som skedde på riktigt. Det var många svenskar som blev maoister och såg det som något att eftersträva under den tiden på 70-talet, och de svenskarna har idag kapital och enormt inflytande över media.
Christian bedriver antikommunism och exponerar en gruppering i det svenska samhället som hela tiden genom uthängningar och förtal har skapat det apartheidsamhälle som precis fick en far avrättad med ett skott i ansiktet inför sitt barn.
Han sjunger i alla fall inte om att han ska beväpna sig och att då får Sara Leander Prins Bertil och kungen bly i nackarna och han spelar inte den musiken på statsradio.
Tvärtom är det ett upptåg som är uppfriskande och på skolgårdsnivå. Jag tycker han är rolig när han antyder att han och Bilan varit närmre än var de varit.
Jag skulle bli mycket förvånad om Christian valde att kila stadigt med äldre kommunistnegresser i flera år utan att hans vänner skulle tala om det, vi hade nog hört det först från annan källa i så fall.
Nej men ett skoj upptåg. Handsken är kastad och Expo/AFA folket är de som satte ribban.
https://www.expressen.se/nyheter/jenny-infiltrerade-den-svenska-extremhogern/
https://www.expressen.se/kvallsposten/jenny-strindlov-far-pris-for-modigt-journalistiskt-arbete/
Citat:
Det var mellan 2017 och 2018 som Jenny Strindlöv infiltrerade högerextrema miljöer, och det resulterade i ett avsnitt av Uppdrag granskning (”Alternativhögern i Sverige”) och tre långa reportage i Expressen.
Det som är utmärkande är just att ELSA-priset delas ut av SKMA till människor som över tid visat sig använda förintelsen för clout och svindel. På det viset ser jag att Christian faktiskt arbetar för att inte reducera förintelsens betydelse.