2022-05-31, 21:12
Moderator
Semesters avatar
På grund av tekniska problem hos den ekonomiska förvaltaren försenades årsredovisningen varför min bostadsrättsförening tvingades skjuta fram årsstämman in i juni månad. Föreningens stadgar säger dock att det senast är i maj månad som ordinarie stämma ska hållas. Så ett stadgebrott har begåtts här.

Medlemmarna lär inte bry sig. Men kommer kanske Bolagsverket ha en åsikt eller finns det någon annan konsekvens av detta?
Citera
2022-05-31, 21:24
Avstängd
So what - BRF deklarerar väl bara, inte skicka in årsred.

I en BRF jag känner till kallades inte alla medlemmar under typ 5 års tid o
under lång tid röstade en medlem för flera objekt men man får bara ha max en röst.

Sen förlorade BRF en process i hyresnämnden o överklagade med stor risk (ja det blev förlust)
o hade advokatkostnader som var o är hemliga - inte ett pip om pågående processer.

Påtalades för aukt revisorn som slingrade siig o sa vi (jag dom andra kan ju inget) funderade
på att skriva detta men ansåg det inte nödvändigt.

OBS BRF hade hela tiden en internrevisor - bolagsverket som informerades brydde sig inte
Citera
2022-05-31, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Medlemmarna lär inte bry sig. Men kommer kanske Bolagsverket ha en åsikt eller finns det någon annan konsekvens av detta?

Om styrelsen inte utlyser stämma så kan medlemmarna gå till Bolagsverket och begära att Bolagsverket ordnar wn stämma (på föreningens bekostnad). Nu har ju styrelsen utlyst stämman så att gå till Bolagsverket nu är ju onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in