Citat:
Ursprungligen postat av
Pianotangent
Ja. Hon är psykiskt sjuk och har en psykossjukdom. Hon får spruta för det även om det drar ut på tiden allt som oftast. Det är för att det går inte att tvinga henne till vård, eller där är hon inte ännu i alla fall.
Hon har ingen aning om pengars värde eller siffror eller datum. Man kan tänka att hon inte lärt sig det för att hon inte förstår. Sen har hon lärt sig andra saker, ett av dem är att få som hon vill.
Berätta gärna mer om hur jag spär på hennes vanföreställningar mer exakt?
Jag menar att du uppmuntrar Bumbi att h
on har rätt att göra det hon gör. Det är inget nytt att Bumbi skyller på sina diagnoser och därmed fortsätter. Jag kopierade stycket jag hänvisar till.
Och så till Bumbi. Att lägga ansvar på henne när hon inte KAN ta ansvar. Hon visar ju öppet sin egna oförmåga och hennes livlina är att gå live för att hon är ensam. Hon har diagnoser och är en beroendepersonlighet som många av oss andra, skillnaden är att hon faktiskt inte bryr sig om ni hatar på henne, visst kommer det åt henne men hon har strategier för att glida förbi och över det. Och då kokar det i folk.
Manipulativ? De som reagerar på det och inte kan sätta sig över det är också manipulativa. Tänk efter!