Citat:
Ursprungligen postat av
Devonia
Hur tänkte du nu? Det är skattepengar som Dumbi har lurat sig till och missbrukar. De flesta i det här landet betalar skatt och det ska knappast gå till nån spelmissbrukare.
Precis! Rätt sagt. Hur kan inte folk förstå vad man menar??!
Nu ska jag inte säga jättemycket om skattepengar då jag för tillfället är sjukskriven efter allvarligt suicidförsök + missbruksproblematik bakom mig (har ospecificerad bipolaritet) med socialbidrag... men skillnaden är att jag VILL och FÖRSÖKER skaffa mig ett jobb & klara mig på egen hand. Jag vill inte att andra ska försörja mig och jag har utbildat mig till psykiatri undersköterska och gått en termin på ssk utbildning.
Bumbi VILL dra in pengar på of som hon kan sprätta iväg på spel och skitmat samtidigt som hon vill ha pengar från försäkringskassan på sidan. Självklart anser jag att hon är sjuk och hennes diagnoser ställer till det, men hon har visat alla gång på gång att hon klarar av att åtminstone ha någon form av daglig aktivitet, hon skulle kunna jobba med ett anpassat jobb iaf 10-15 timmar i veckan, hon är definitivt kapabel till att göra något. Allt annat handlar enbart om bekvämlighet & lathet. Kommunen hade kunnat hjälpa henne om hon erkände sin problematik men det kommer aldrig ske som säkert alla vet vid detta laget. (Hon har diagnoser när det passar henne och annars inte)
Jag har personligen fått frågan om förtidspension eller vad det kallas men jag kände bara hell no. Skulle hellre ta mitt liv än att sitta på röven i min soffa resten av mitt liv. Jag vill ha ett jobb jag kan gå till, personligen vet jag att jag bara kommer klara ca 75% men det är iaf bättre än inget. Bumbi vill sitta på sin köksstol och glo in i en kamera på sig själv i en live där kommentarerna är avstängda största delen av tiden. Det är så jävla tragiskt att man frivilligt väljer det när man kan göra något meningsfullt under dagen.
Sen förstår jag att vissa personer mår så pass dåligt att de faktiskt inte kan jobba etc & kan säga att jag lider med dom. Men för mig är det sjukt att man väljer frivilligt att ruttna bort och vara hatad i en lägenhet heeeelt själv, utan kontakt med riktiga människor. 🤷♀️ kommer nog aldrig förstå vad som försiggår i skatans huvud. Hon lever ju I en parallell värld från oss andra.
Sorry för min rant om du kom hela vägen hit.